NEA

Επίσημα το Audi e-tron Sportback με αυτονομία έως 448 χιλιόμετρα

Πρόκειται για την κουπέ και προφανώς πιο ελκυστική εκδοχή του γνωστού e-tron.

Το Audi e-tron Sportback είναι ένα δυναμικό SUV coupe με ισχύ έως και 300 kW και αυτονομία έως 448 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση μπαταρίας. Οι προβολείς τεχνολογίας digital matrix LED είναι ένα νέο στοιχείο το οποίο είναι για πρώτη φορά διαθέσιμο σε μοντέλο μαζικής παραγωγής. Το λανσάρισμα του Audi e-tron Sportback στην Ευρώπη έχει προγραμματιστεί για την άνοιξη του 2020.

Το Audi e-tron Sportback συνδυάζει το χάρισμα ενός ευρύχωρου SUV με την κομψότητα ενός τετράθυρου κουπέ και τον προηγμένο τεχνολογικά χαρακτήρα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το αμάξωμα έχει μήκος 4.901 χιλιοστά, πλάτος 1.935 χιλιοστά και ύψος 1.616 χιλιοστά. Η οροφή του εκτείνεται επίπεδη πάνω από το μυώδες αμάξωμα και χαμηλώνει απότομα προς τα πίσω διαμορφώνοντας μέχρι τις τελευταίες κολόνες ένα κουπέ στιλ.

Χάρη στην οκταγωνική μάσκα Singleframe, τα έντονα τόξα πάνω από τους θόλους των τροχών και το ανάγλυφο πίσω μέρος, το Audi e-tron Sportback είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένο με την σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας. Υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που σηματοδοτούν ό,τι αυτό το SUV coupé είναι πλήρως ηλεκτρικό. Οι σχεδιαστές επίσης διαφοροποίησαν την υπογραφή στον μεγάλο διαχύτη εφιστώντας την προσοχή στην απουσία απολήξεων. Μια φωτεινή λωρίδα συνδέει τα LED φωτιστικά σώματα μεταξύ τους.

Το Audi e-tron Sportback, σε συνδυασμό με τους εξωτερικούς εικονικούς καθρέφτες (κάμερες αντικαθιστούν τα κάτοπτρα) και το πακέτο S line, επιτυγχάνει ένα εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας, μόλις 0,25 – μία τιμή που είναι καλύτερη ακόμη και από αυτή του Audi e-tron. Το υψηλό ανάγλυφο στο πίσω μέρος του Sportback ελαχιστοποιεί το στροβιλισμό και την περιδίνηση του αέρα, κάτι που επιφέρει και μικρότερη κατανάλωση ενέργειας.

Στον κύκλο WLTP, το κουπέ SUV προσφέρει αυτονομία 448 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση της μπαταρίας εκ των οποίων περίπου 10 χιλιόμετρα και σε σύγκριση με το e-tron προέρχονται από την εξαιρετική αεροδυναμική του αμαξώματος. Οι προαιρετικοί εικονικοί εξωτερικοί καθρέφτες συμβάλουν στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Η λήψη από τις εξωτερικές κάμερες εμφανίζεται σε οθόνες OLED υψηλής αντίθεσης, οι οποίες βρίσκονται ανάμεσα στο ταμπλό και στις πόρτες.

Στο Audi e-tron Sportback 55 quattro κάθε άξονας είναι εφοδιασμένος με έναν ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται με τριφασικό ρεύμα από τα ηλεκτρονικά ισχύος. Με ισχύ 265 kW και ροπή 561 Nm οι δύο βασικοί ηλεκτρικοί κινητήρες εκτοξεύουν το SUV coupé από στάση δίχως να υπάρχει καμία εκπομπή ρύπων. Συγκεκριμένα, το Audi e-tron Sportback 55 quattro χρειάζεται μόλις 6,6 δευτερόλεπτα για να φθάσει τα 100 χλμ./ώρα και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα.

Από την θέση D στην θέση S και με πλήρη πίεση του πεντάλ γκαζιού, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει τη λειτουργία boost. Σε αυτή την περίπτωση η ισχύς αυξάνεται στα 300 kW και η ροπή στα 664 Nm για διάστημα οκτώ δευτερολέπτων με το coupé SUV να ολοκληρώνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα. Τα δύο σταδίων πλανητικά κιβώτια με μία σχέση ταχύτητας μεταφέρουν τη ροπή από τους ηλεκτροκινητήρες στους άξονες κίνησης. Ένας διακόπτης, τον οποίο ο οδηγός μπορεί να χειριστεί πολύ εύκολα με τον αντίχειρα ή με τον δείκτη, χρησιμεύει για την επιλογή κίνησης. Είναι ενσωματωμένος σε έναν κομψό μοχλό που βρίσκεται χαμηλά πάνω από την κεντρική κονσόλα και χρησιμεύει ως υποβραχιόνιο.

To ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης εξασφαλίζει εξαιρετική πρόσφυση και δυναμικά χαρακτηριστικά σε οποιοδήποτε έδαφος και με αυτό η Audi γράφει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της μετάδοσης quattro. Το σύστημα ρυθμίζει συνεχώς την ιδανική κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων και μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Στις περισσότερες περιπτώσεις, το Audi e-tron Sportback βασίζεται αποκλειστικά στον πίσω ηλεκτροκινητήρα για εξαιρετική απόδοση. Εάν ο οδηγός ζητήσει περισσότερη ισχύ ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται άμεσα, ακόμη και πριν διαπιστωθεί ολίσθηση π.χ. σε συνθήκες πάγου ή στις γρήγορες στροφές, όταν το αυτοκίνητο υποστρέφει ή υπερστρέφει.

Το σύστημα μπαταριών του Audi e-tron Sportback 55 quattro αποθηκεύει 95 kWh ενέργειας (86,5 kWh ωφέλιμης) και λειτουργεί σε ονομαστική τάση 396 V. Είναι τοποθετημένο σε ένα ευρύ επίπεδο μπλοκ κάτω από την καμπίνα των επιβατών, με 35 σημεία πρόσδεσης. Το σύστημα συσσωρευτών είναι εξαιρετικά άκαμπτο και ανθεκτικό στη σύγκρουση χάρη σε ένα συμπαγές προστατευτικό πλαίσιο και αλουμίνιο πολλαπλών στρώσεων που συγκρατεί τα 36 κελία. Αυτές είναι διατεταγμένες σε δύο επίπεδα, σε ένα μακρύ κάτω επίπεδο με 31 κελία και ένα μικρότερο δεύτερο επίπεδο με τα υπόλοιπα. Κάθε ένα ενσωματώνει δώδεκα στοιχεία, ενώ το σύστημα ψύξης βρίσκεται κάτω από το θάλαμο της συστοιχίας.

Κατά τη διάρκεια επιβράδυνσης μέχρι 0,3 g -η οποία ισχύει για πάνω από το 90% των περιπτώσεων στην καθημερινή οδήγηση- η μπαταρία υψηλής τάσης επαναφορτίζεται από τους ηλεκτροκινητήρες, κυρίως από τον πίσω, καθώς και οι δύο λειτουργούν σε αυτές τις περιπτώσεις ως γεννήτριες. Το σύστημα ανάκτησης διαθέτει μεταβλητή ρύθμιση μεταξύ των δύο ηλεκτρικών μονάδων, τόσο σε συνθήκες ρολαρίσματος (όταν ο οδηγός τραβά το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού) όσο και κατά το φρενάρισμα. Ο βαθμός ανάκτησης κατά το ρολάρισμα μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία στάδια από τους διακόπτες στο τιμόνι και είναι ακόμη πιο έντονα από ό,τι στο e-tron.

Σε φρενάρισμα από τα 100 χλμ./ώρα το Audi e-tron Sportback μπορεί να ανακτήσει το μέγιστο των 300 Nm και 220 kW. Όπως και με το «αδελφό» μοντέλο, η ισχύς αυτή αντιστοιχεί περισσότερο από το 70% της απόδοσης του και περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο παραγωγής. Συνολικά, το SUV coupé καταφέρνει με αυτό τον τρόπο να ανακτά το 30% της αυτονομίας του.

Στο λανσάρισμα η Audi θα προσφέρει το πλήρως ηλεκτρικό SUV coupé σε μια δεύτερη έκδοση κινητήρων. Το e-tron Sportback 50 quattro έχει ισχύ 230 kW και ροπή 540 Nm. Η μπαταρία δεν έχει «δεύτερο» επίπεδο και τα 27 κελία της αποτελούνται από δώδεκα πρισματικά στοιχεία. Το σύστημα, το οποίο ζυγίζει περίπου 120 κιλά λιγότερο από την μπαταρία του Sportback 55 quattro, παρέχει 71 kWh ενέργειας (64,7 kWh ωφέλιμης). Αυτό επιτρέπει στο SUV coupé να διανύσει έως και 347 χιλιόμετρα (στον κύκλο WLTP) με μία πλήρη φόρτιση. Το Audi e-tron Sportback 50 quattro επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα και έχει μέγιστη ταχύτητα 190 χλμ./ώρα.

Στις διαδρομές μεγάλων αποστάσεων, το Audi e-tron Sportback 55 quattro μπορεί να φορτίζει με συνεχές ρεύμα (DC) σε σταθμούς ταχείας φόρτισης έως και 150 kW. Σε λιγότερο από μισή ώρα, η μπαταρία φτάνει στο 80% της χωρητικότητάς της, μία τιμή επαρκής για την συνέχιση μιας μεγάλης διαδρομής. Το e-tron Sportback 50 quattro μπορεί να φορτίσει σε σταθμούς έως και 120 kW και ταυτόχρονα επιτυγχάνει φόρτιση στο ίδιο χρονικό διάστημα.

Το Audi e-tron Sportback, το οποίο κατασκευάζεται στο εργοστάσιο ουδέτερων εκπομπών CO2 στις Βρυξέλλες, θα κυκλοφορήσει στην ευρωπαϊκή αγορά την άνοιξη του 2020. Στη Γερμανία, το e-tron Sportback θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, με τιμή πώλησης από 71.350 ευρώ. Για να γιορτάσει το λανσάρισμα, η Audi θα προσφέρει σε περιορισμένο αριθμό την έκδοση “edition one” στο χρώμα plasma blue. Με το πακέτο αμαξώματος S line, περιλαμβάνονται οι εικονικοί εξωτερικοί καθρέφτες, λεπτομέρειες σε φινίρισμα αλουμινίου, αποκλειστικής σχεδίασης τροχοί 21 ιντσών, πορτοκαλί δαγκάνες φρένων και πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή. Στα φωτιζόμενα διακοσμητικά μαρσπιέ στις εμπρός πόρτες προβάλλεται η ονομασία της έκδοσης “edition one” και ως λογότυπο στο έδαφος. Το εσωτερικό προσφέρει την επιλογή design selection, η οποία συμπληρώνεται με ειδικά εξατομικευμένα περιγράμματα στα καθίσματα με αποκλειστικά γκρι καλύμματα Monaco σε δέρμα Valcona, καθώς και την επιλογή S line με σπορ καθίσματα σε επίσης δέρμα Valcona. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης το σύστημα ήχου Bang & Olufsen Premium Sound με εμπρός 3D ήχο, το πακέτο υποβοήθησης Tour, τους προβολείς matrix LED, τα πίσω δυναμικά φλας, καθώς και τις δυναμικές λειτουργίες φωτισμού.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!