ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz B 200 7G-DCT [test drive]

Η νέα γενιά B-Class αποτελεί ένα μοντέλο με μεγαλύτερο μέγεθος, κυρίως όμως με μεγαλύτερο ανάστημα από τον προκάτοχό της.

Οι Γερμανοί υποστηρίζουν ότι αυτό είναι, ας πούμε, το πολυμορφικό τους μοντέλο, κάτι κοντά στη λογική των MPV. Αν τώρα το συγκρίνετε σε πρακτικότητα με ένα αντίστοιχο γαλλικό, δεν θα βρείτε ούτε τραπεζάκια στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων, ούτε κουρτίνες για τους πίσω επιβάτες, ούτε πολλά αλλά μικροπράγματα. Μήπως λοιπόν υστερεί; Κάθε άλλο. Απλά, μία διαφορετική προσέγγιση θα την τοποθετούσε ορθότερα ως μία μεγαλύτερη εκδοχή της A-Class. Βασισμένη στο ίδιο πάτωμα αλλά καλύτερη, σχεδόν από κάθε άποψη.

Οπτικά τα δύο μοντέλα δανείζονται το ίδιο σχεδιαστικό DNA, με τη B-Class να χάνει κάτι από το δυναμισμό της A-Class, λόγω όγκου. Πιάνοντας τη  μεζούρα θα μετρήσει κανείς 26 επιπλέον χιλιοστά σε μήκος και 30 χλστ. σε μεταξόνιο. Οι αλλαγές δεν είναι και τόσο μεγάλες, εγγυώνται όμως ένα πραγματικά άνετο σαλόνι, με ικανοποιητικούς χώρους για 5 ενήλικες. Παράλληλα εξασφαλίζουν και ένα ευρύχωρο διαμέρισμα αποσκευών, με μεγάλο άνοιγμα και πλήρως αξιοποιήσιμο χωροταξικό σχεδιασμό.

Αφήνοντας κατά μέρος τις εντυπώσεις που προκαλεί η εξωτερική της εμφάνιση, μία γερή δόση από το ποιόν της νέας B-Class έρχεται να προσφέρει η είσοδος στο εσωτερικό. Εκεί θα αντικρύσει κανείς ίσως ο,τι πιο ποιοτικό και προσεγμένο υπάρχει στην κατηγορία. Καταρχήν τις συνεχόμενες οθόνες του συστήματος MBUX, που αποτελεί το state-of-the-art infotainment της Mercedes. Για τα περισσότερα που μπορεί να χρειαστείτε, αρκεί να τα ζητήσετε με μία φωνητική εντολή και θα γίνουν. Από την αλλαγή των σταθμών, μέχρι τον προγραμματισμό του συστήματος πλοήγησης και τη ρύθμιση της θερμοκρασίας. Φυσικά, όλες οι παράμετροι (και μιλάμε για πολλές παραμέτρους…) ρυθμίζονται και μέσω της μεγάλης οθόνης αφής, ή των χειριστηρίων, στη βάση της κεντρικής κονσόλας.

Από εκεί και πέρα, θετική εντύπωση αφήνει το κομψό και με σωστή διάμετρο και πάχος στεφάνης τιμόνι, τα πολύ ποιοτικά υλικά (πιθανά τα καλύτερα της κατηγορίας) και η μελετημένη εργονομία. Κερασάκι οι σχετικά μεγάλοι χώροι για μικροαντικείμενα, που θα διευκολύνουν την καθημερινότητα. Ειδικά για τους μπροστινούς επιβάτες, τα καθίσματα είναι πραγματικά άνετα και υποδέχονται ιδανικά τα σώματα τους. Ο οδηγός έχει όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις για να φέρει στα μέτρα του τη θέση οδήγησης. Εδώ θα εκτιμήσει την ελαφρά πιο ψηλή τοποθέτηση, καθώς και την καλή περιμετρική ορατότητα.

photos: nmarinopoulos

Η «στατική» πρώτη εντύπωση έρχεται να ενισχυθεί από τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου εν κινήσει. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε στη διάθεσή μας τη Β200, η οποία κρύβει στα σπλάχνα της το νέο μοτέρ των 1.332 κ.εκ. στην έκδοση που αποδίδει 163 ίππους. Τα πρώτα θετικά μηνύματα για τη ραφιναρισμένη λειτουργία του κινητήρα έρχονται γυρνώντας το κλειδί. Σχεδόν ανεπαίσθητη ηχητική υπογραφή, ανύπαρκτοι κραδασμοί και δονήσεις και ένα γεμάτο «σώμα» από τις στροφές του ρελαντί μέχρι τον κόφτη. Η δύναμη υπάρχει παντού, χωρίς κενά ή εξάρσεις.

Μάλιστα, ο συνδυασμός του συγκεκριμένου συνόλου με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT κάνει την όλη εμπειρία ακόμα καλύτερη. Με ομαλά ξεκινήματα και αλλαγές, χωρίς να μπερδεύει, χωρίς να καθυστερεί και με μία ευφυία που θα εκτιμήσει και ο πλέον απαιτητικός. Από άποψης επιδόσεων, η Β200 προσφέρει ικανοποιητική επιτάχυνση 0-100 σε 8,2 δλ. καθώς και ρεπρίζ. Αυτά, σε συνδυασμό με το μηδενικό lag χαμηλά, εγγυώνται περισσότερα από τα όσα ζητάει ο μέσος χρήστης.

Τώρα για την συμπεριφορά της στο δρόμο, μόνο καλά μπορούμε να πούμε. Κατ’ αρχήν, υπάρχει το Dynamic Select -με επιλογές Eco, Normal, Sport και Individual- μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να μεταβάλλει το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Φυσικά, εδώ τα πάντα περιστρέφονται γύρω από την άνεση. Η Β200 πατάει με εξαιρετική σιγουριά στο δρόμο και αυτό το περνάει αβίαστα σε όποιον βρίσκεται στο αριστερό κάθισμα.

Η αναρτήσεις της δεν τερματίζουν αλλά, αντιθέτως, ακολουθούν με ακρίβεια το ανάγλυφο του οδοστρώματος και απορροφούν σχεδόν τα πάντα. Ίσως να γινόμαστε υπερβολικοί αλλά η ποιότητα κύλισης που προσφέρει είναι ανώτερη της A-Class και προσεγγίζει περισσότερο αυτή της E-Class, παρά της C-Class… Οι κλίσεις στις στροφές υπάρχουν, χωρίς όμως να γίνονται υπερβολικές. Γενικά το τιμόνι είναι ακριβές και με ικανοποιητική ανάδραση. Πολύ καλά είναι και τα φρένα, που ολοκληρώνουν την όλη θετική εικόνα.

Στο δια ταύτα, η Β200 αποτελεί μία ευχάριστη έκπληξη. Εάν πέρυσι αναρωτιόμασταν πόσο καλύτερη θα μπορούσε να γίνει η νέα Α-Class, η Mercedes μας έδωσε την απάντηση. Ένα χορταστικό μικρομεσαίο μοντέλο, με ίχνη πολυμορφικού και με ένα χαρακτήρα που σε κερδίζει από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Mercedes-Benz B 200 7G-DCT  – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.332 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 81,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 120 kW (163 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.620-4.000 rpm
Τροφοδοσία ‘Αμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,2 sec
Τελική ταχύτητα 223 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,9 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 6,9 – 6,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 43 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 544 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 128 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza T005, 205/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.419 x 1.796 x 1.562 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.567 / 1.547 mm
Μεταξόνιο 2.729 mm
Χώρος αποσκευών 445 – 1.530 lt
Απόβαρο 1.410 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 32.900€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!