ΑΓΩΝΕΣ

GP Άμπου Ντάμπι – Προεπισκόπηση: Ο επίλογος της φετινής σεζόν

Για το 21ο και τελευταίο Grand Prix της χρονιάς η Pirelli επέλεξε τον πιο μαλακό συνδυασμό γομών της γκάμας: C3 ως λευκή/σκληρή, C4 ως κίτρινη/μέση και C5 ως κόκκινη/μαλακή.

Αναμένεται να ταιριάξουν καλά με τη λεία επιφάνεια στην πίστα της Γιας Μαρίνα, παρέχοντας το βέλτιστο συμβιβασμό μεταξύ απόδοσης και πρόσφυσης. Ο αγώνας εκκινεί αργά το απόγευμα και τελειώνει το βράδυ. Μετά τον αγώνα θα ξεκινήσουν σε αυτή την πίστα για όλες τις ομάδες οι δοκιμές εξέλιξης της νέας χρονιάς.

Χαρακτηριστικά πίστας

  • Η Γιας Μαρίνα βρίσκεται στο μέσο όρο της σεζόν όσον αφορά στην τραχύτητα. Έχει λεία άσφαλτο  και ένα καλά ισορροπημένο μείγμα στροφών. Απαιτεί ελκτική πρόσφυση και σταθερότητα στο φρενάρισμα ενώ τα πλευρικά φορτία είναι μικρά.
  • Παραδοσιακά στο Grand Prix του Άμπου Ντάμπι βλέπουμε στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών που παρουσιάζουν χαμηλή φθορά και πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης. Όλα δείχνουν ότι αυτό θα γίνει και φέτος. Η πιο σκληρή επιλογή γόμας είναι ένα επίπεδο σκληρότερη από την αντίστοιχη περσινή, όπου είχαν επιλεγεί η πολύ μαλακή, η πάρα πολύ μαλακή και η εξαιρετικά μαλακή γόμα. Πέρυσι ο Lewis Hamilton κέρδισε στον αγώνα, αλλάζοντας από πάρα πολύ μαλακή σε πολύ μαλακή γόμα, σχετικά νωρίς, υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.
  • Σε μερικούς αγώνες φέτος κάναμε επιλογή πιο σκληρών γομών, σε σχέση με πέρυσι: Αυτό βοήθησε τους οδηγούς να πιέζουν στο μέγιστο σε κάθε μέρος αγώνα αντί να διαχειρίζονται το ρυθμό τους, για να βγάλουν τον αγώνα με μια αλλαγή.
  • Καθώς το Grand Prix εξελίσσεται βράδυ, η θερμοκρασία οδοστρώματος μειώνεται δραστικά κατά τη διάρκειά του. Τα μονοθέσια ελαφρώνουν από καύσιμο, αυτό βοηθά τα ελαστικά να αντέξουν περισσότερο. Επίσης η πρώτη (FP1) και η τρίτη (FP3) περίοδος ελεύθερων δοκιμών δεν είναι πολύ αντιπροσωπευτικές γιατί γίνονται νωρίς το απόγευμα.  

Mario Isola – Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου

“Με το Άμπου Ντάμπι φτάνουμε στο τέλος μιας ακόμη πολύ μεγάλης περιόδου. Η δουλειά για μας όμως, θα συνεχιστεί και μετά το Grand Prix, με μια σειρά δοκιμών εξέλιξης για τη Formula 1 και τη Formula 2, χρησιμοποιώντας ελαστικά 13 ιντσών αλλά και 18 ιντσών. Συνολικά πήραμε μαζί μας στο Άμπου Ντάμπι 4500 ελαστικά για αγώνα και δοκιμές: Διπλάσια ποσότητα απ’ ότι συνήθως. Το επίσημο τεστ δυο ημερών της F1 μετά τον αγώνα, είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς δίνει στις ομάδες την ευκαιρία να συγκρίνουν τα ελαστικά του 2019 με τα ελαστικά του 2020 σε αντιπροσωπευτικές συνθήκες και να προσαρμόσουν κατάλληλα τα μονοθέσια τους για πρώτη φορά. Πριν απ’ αυτό όμως, έχουμε ένα τελευταίο grand prix να ολοκληρώσουμε. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να σπάσει πάλι το ρεκόρ γύρου κατά την διάρκεια του τριημέρου καθώς οι ομάδες έχουν φτάσει στο μέγιστο της γνώσης τους όσον αφορά στα ελαστικά του 2019”.

Άλλα νέα της Pirelli

  • Αμέσως μετά το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι, έρχεται για την Pirelli ένα από τα πιο απαιτητικά τεστ όλων των εποχών. Τρίτη και Τετάρτη οι ομάδες θα έχουν την ευκαιρία να συγκρίνουν τα φετινά ελαστικά μ’ αυτά της επόμενης χρονιάς. Αμέσως μετά θα ακολουθήσει ένα τριήμερο επίσημο τεστ για τη Formula 2 και μετά το τελικό τεστ εξέλιξης ελαστικών 18 ιντσών για τη Formula 1 (με Mercedes) και την Formula 2.
  • Όλες οι ομάδες της F1 θα έχουν στη διάθεσή τους 20 σετ ελαστικών φετινών γομών και άλλα τόσα νέων γομών ώστε Τρίτη και Τετάρτη να κάνουν συγκρίσεις μεταξύ των ελαστικών του 2019 με τα ισοδύναμά τους για το 2020. Η Pirelli θα επιλέξει 12 απ’ αυτά τα σετ για λογαριασμό των ομάδων ( ανάμεσά τους σετ από τις γόμες C3 και C4 τόσο του 2019 όσο και του 2020, για σύγκριση). Οι ομάδες θα επιλέξουν μόνες τους τα υπόλοιπα σετ.
  • Η Formula 2 επιστρέφει στη δράση με τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, μετά από διακοπή 2 μηνών. Ο Nyck de Vries έχει ήδη πάρει τον τίτλο, αλλά οι άλλες δυο θέσεις πίσω του, δεν έχουν ακόμη ξεκαθαρίσει.
  • Η Pirelli επέστρεψε με επιτυχία στην Formula 3 στο Grand Prix του Μακάο. Ο πρωτάρης Ολλανδός Richard Verschoor, πήρε τη νίκη από τον Εσθονό Juri Vips, στον πρώτο του αγώνα στο Μακάο με μονοθέσια FIA F3 που φορούν ελαστικά P Zero. Ο Ιταλός Raffaelle Marciello εκκίνησε από την pole και κέρδισε στο παγκόσμιο κύπελλο FIA GT με Mercedes, που φορούσε P Zero DHD2.
  • Στο Άμπου Ντάμπι θα διεξαχθεί για τελευταία φορά φέτος το F1 Pirelli Hot Laps.
Ετικέτες

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close