BLOGΔΟΚΙΜΕΣ

Seat Arona + CNG: Κόβεις το καφέ + ξεκινάς τις εκδρομές! [blog+test]

Αλήθεια έχετε σκεφτεί πόσα χρήματα δαπανά μια μέση ελληνική οικογένεια για την μετακίνηση της στους ελληνικούς δρόμους; Εάν μάλιστα την οικογένεια απαρτίζουν και μέλη που έχουν την ανάγκη για συνεχείς μετακινήσεις, τότε το κόστος μπορεί να ξεπερνάει και το 1/3 του διαθεσίμου εισοδήματος. Μια μικρή έρευνα στο οικογενειακό μας περιβάλλον αποδεικνύει την παραπάνω διαπίστωση.

Πως απαντάει κανείς σε αυτό το γεγονός; Σίγουρα τα αντίμετρα σε μια τέτοια κατάσταση είναι πολλά. Πολλοί επιλέγουν τη λύση της τοποθέτησης υγραερίου στα υφιστάμενα οχήματα τους. Άλλοι περιορίζουν τις μετακινήσεις τους. Πολλοί πλέον αγοράζουν οχήματα χαμηλού κυβισμού. Άλλωστε το downsizing στα κυβικά απαντάει στην τάση για χαμηλού κόστους μετακίνηση.

Υπάρχει λύση από τη φύση… Ξεκάθαρη απάντηση στην οικονομική μετακίνηση έρχεται να δώσει η χρήση του φυσικού αερίου στα οχήματα, που ανάλογα το μοντέλο, το κόστος για τα 100χλμ ανέρχεται σε 3 περίπου ευρώ. Ναι σωστά είναι γραμμένο! Με λιγότερο από το κόστος ενός καφέ σε μια καφετέρια,  μπορεί πλέον τελικός καταναλωτής να περιορίσει στο ελάχιστο τα έξοδα μετακίνησης τους με αυτοκίνητο.

SΕΑΤ Arona 1.0 TGI CNG: Το πρώτο crossover στην αγορά το οποίο καταναλώνει CNG

Την “επανάσταση” στην οικονομική οδήγηση φιλοδοξεί να διαδώσει και η Seat με την παρουσίαση του πρώτου Crossover στην αγορά που κάνει χρήση φυσικού αερίου, με τρόπο εξαιρετικό και οικονομικό συνάμα. Μέχρι τώρα μικρότερα μοντέλα της αγοράς φέρουν κιτ φυσικού αερίου. Πλέον το μέλος του ομίλου της VW δίνει ξεκάθαρο στίγμα στο πως βλέπει την μετακίνηση του μέλλοντος… και σε όλη σχεδόν την γκάμα της προσφέρει οχήματα με κινητήρες που κάνουν χρήση και φυσικού αερίου.

Εξωπραγματικές επιδόσεις…Ο Freddo Cappuccino κοστίζει περισσότερο από 5 κιλά φυσικό αέριο…και 100 χιλιόμετρα μετακίνησης!

Αν έχει συνηθίσει κάποιος να φουλάρει με 60 και 80 ευρώ το ρεζερβουάρ της βενζίνης ή και με 30 ευρώ την μπουκάλα του υγραερίου, με το SΕΑΤ Arona 1.0 TGI CNG τα ξεχνάς αυτά. Σύμφωνα με τη SEAT,  το Arona 1.0 TGI CNG διαθέτει τρεις δεξαμενές αερίου με συνολική χωρητικότητα 13,8 κιλών, με αυτονομία έως και 360 χλμ. Στην πραγματικότητα με 11,5 περίπου ευρώ φουλάρεις και έχεις στη διάθεση σου αυτονομία που ξεπερνάει τα 300 χλμ., με φορτίο 4 ατόμων και βαρύ πόδι…

Απορίες του τύπου… πως είναι η απόκριση στο γκάζι… αν τραβάει κλπ., προφανώς έχουν στο μυαλό τους κουβέντες από το περίγυρο τους, που αφορούν το υγραέριο και τα ρεταρίσματα, την υστέρηση σε υψηλές στροφές κλπ. Στο Arona 1.0 TGI CNG, απλά δεν καταλαβαίνεις ότι κινείσαι με φυσικό αέριο ή μάλλον το καταλαβαίνεις από τον πίνακα οργάνων και την πληροφόρηση που σου δίνει για την αυτονομία σε φυσικό αέριο και βενζίνη.

Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση όπως και η δύναμη των 90 ίππων των 999 κ.εκ. δεν θα απογοητεύσει σε καμία περίπτωση τον οδηγό του. Με 16,3 κιλά ροπή από τις 1.900 σ.α.λ. έως τις 3.500 σ.α.λ., ελέω υπερτροφοδότησης,  ο οδηγός θα αισθανθεί ότι κάτω από το καπό έχει την απαραίτητη δύναμη για μια ασφαλή μετακίνηση.

Το σύνολο του Arona βασίζεται στην πλατφόρμα MQB-A (ModularerQuerbaukasten) του γερμανικού Group, γεγονός που βάζει την δική της σφραγίδα της στην οδική συμπεριφορά του ισπανικού μοντέλου. Η αίσθηση του “χρηματοκιβωτίου” είναι εμφανή και στο Arona, με την κατευθυντικότητα να παίρνει υψηλό βαθμό ακόμα και κοντά στην τελική του. Σύστημα μετάδοσης και πέδησης δεν θα απογοητεύσουν τον οδηγό του, αφού κινείται σε υψηλά επίπεδα. Δεν μου άρεσε το πιάσιμο της λεπτής στεφάνης του τιμονιού…

Θα κόψεις τον καφέ… και θα ξεκινήσεις τις εκδρομές!

Με τιμή τα 16.900 ευρώ, το SΕΑΤ Arona 1.0 TGI CNG, το πρώτο crossover στην αγορά το οποίο καταναλώνει CNG, φαντάζει ως την ιδανική επιλογή, για αυτόν που θέλει να συνδυάσει χώρους, επιδόσεις, οικονομία και το πρεστίζ… που έχει ένα όχημα αυτής της κατηγορίας. Αν μάλιστα σκεφτεί κανείς τα ποσά που θα του μείνουν στην τσέπη το μήνα… απόρροια της χρήσης του φυσικού αερίου, δεν ξέρω πόσοι από τους ευτυχείς κατόχους οχήματος φυσικού αερίου θα συνεχίσουν να πίνουν Freddo Cappuccino… ή δεν θα εκδράμουν εκτός αστικού ιστού με την οικογένεια τους.

Ετικέτες

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close