ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Focus Active Wagon 1.5 EcoBoost [test drive]

Βγάζοντας τη γλώσσα στα SUV, η Active έκδοση του Focus συγκεντρώνει τα θετικά στοιχεία από δύο διαφορετικούς κόσμους.

Μήπως η Ford πηγαίνει κόντρα στα σημεία των καιρών, που θέλει τα SUV να κυριαρχούν στις αγορές της Ευρώπης; Με μία εκτεταμένη γκάμα τέτοιων μοντέλων στο οπλοστάσιό της, που περιλαμβάνει μέχρι και pick up, κανένας δεν μπορεί να ισχυριστεί κάτι τέτοιο. Παρόλα αυτά δεν περιορίζεται εκεί. Δημιουργώντας τη σειρά Active, προσφέρει μία ακόμα εναλλακτική, σε όσους εκτιμούν την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, χωρίς όμως να θέλουν να στραφούν σε ένα γενικά υπερυψωμένο αμάξωμα.

Στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για το Focus Active και μάλιστα στην έκδοση Wagon. Ένα μοντέλο ικανό να ανέβει σε οποιαδήποτε ράμπα γκαράζ, όσο απότομη και αν είναι, να κινηθεί σε κακοτράχαλους χωματόδρομους και παράλληλα να σας βγάλει ασπροπρόσωπους όταν εκείνος ο φίλος ζητήσει να τον βοηθήσετε στη μετακόμισή του… Οπτικά, δεν είναι εύκολο να προσέξει κανείς την κατά 30 χλστ. αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Σίγουρα όμως θα αντιληφθεί τους ενισχυμένους προφυλακτήρες, τα πλαστικά προστατευτικά που τρέχουν γύρω από το αμάξωμα και τις ράγες οροφής.

Εντός, το εσωτερικό διατηρείται παρόμοιο με αυτό των συμβατικών εκδόσεων. Προσεγμένα υλικά, καλή εργονομία, ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων που περιλαμβάνει μέχρι και Head Up Display (στον προαιρετικό εξοπλισμό) και το SYNC 3, το καλό infotainment της Ford σε μία χορταστική οθόνη αφής 8 ιντσών. Ειδικά για τον οδηγό, δεν μπορεί παρά να εκτιμήσει την άνεση του καθίσματος και τις προσφερόμενες ρυθμίσεις αυτού και του τιμονιού.

Παίζοντας λίγο με τα κουμπιά στην κεντρική κονσόλα, ανακαλύπτουμε δύο επιπλέον οδηγικά modes, πέραν των Normal, Sport και Eco. Τα Slippery και Trail έρχονται να κάνουν το όχημα των 1.408 κιλών λίγο πιο φιλικό και προοδευτικό στις αντιδράσεις του, σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Η Ford, ωστόσο, δεν περιορίζεται εκεί. Πέραν αυτών -και της αύξησης του ύψους- έχει επέμβει στις αναρτήσεις έτσι ώστε να διευρύνει το φάσμα των off road ικανοτήτων, χωρίς ωστόσο να αλλοιώσει αισθητά τον ασφάλτινο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

photos: nmarinopoulos

Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα γίνεται αντιληπτή αυτή η μικρή αλλαγή. Οι κλίσεις στις στροφές είναι ελαφρά περισσότερες, ενώ αυτό το «δέσιμο» του συνόλου και η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης έχουν χάσει κάτι από την αίσθηση που προσφέρουν οι απλές εκδόσεις. Αδιάφορο, πιθανά, καθώς παραμένει ένα εξαιρετικό στο δρόμο αυτοκίνητο, με την άνεση διατηρείται στα ίδια, λίγο έως πολύ, επίπεδα. Παραμένει πιο οδηγοκεντρικό από το μέσο όρο της κατηγορίας και ας υπολείπεται ελαφρά από τα άλλα Focus.

Στον αντίποδα, οι μεγαλύτερες διαδρομές των αναρτήσεων κάνουν πιο εύκολη και απροβλημάτιστη την κίνηση σε πιο ανώμαλα εδάφη, είτε μιλάμε για χωματόδρομους, είτε για τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Κάτι χάνει, λοιπόν και κάτι κερδίζει, στην προκειμένη περίπτωση. Διατηρώντας μάλιστα την απόδοση του συστήματος πέδησης, αναλλοίωτη.

Ένα ακόμα πλεονέκτημα της συγκεκριμένης έκδοσης έχει να κάνει με το μηχανικό σύνολο με το οποίο εξοπλίζεται. Ο 1.500άρης turbo της φίρμας είναι σίγουρα ένα μοτέρ από το επάνω ράφι. Με άφθονη ροπή από το ρελαντί και με 150 ίππους, να αποδίδονται γραμμικά και πολιτισμένα, θα καλύψει και με το παραπάνω τις ανάγκες του μέσου χρήστη. Και μάλιστα χωρίς να το παρακάνει με την κατανάλωση, που διατηρείται σε πολύ λογικά επίπεδα.

Αντίστοιχα καλή είναι η κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των 6 σχέσεων. Αν τώρα προσθέσετε σε αυτή την εξαιρετική ελαστικότητα του κινητήρα, καθώς και το σχεδόν ανεπαίσθητο NVH (κραδασμοί/ θόρυβος), συμπληρώνεται το καρέ. Πρακτικά, δεν υπάρχει κάτι που να θέλαμε να αλλάξει από το πακέτο κινητήρας-σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Με αυτό κατά νου, θα χαρακτηρίζαμε το Focus Active ως ένα ολοκληρωμένο και σύγχρονο Wagon όχημα, που καλύπτει -και με το παραπάνω- όλες τις ανάγκες μίας οικογένειας. Το εάν θα το επιλέγαμε έναντι της συμβατικής έκδοσης, εξαρτάται. Εάν κανείς χρειάζεται αυτά τα 3 επιπλέον εκατοστά απόστασης από το έδαφος ή του αρέσει καλύτερα η heavy duty αισθητική του αμαξώματος, δεν υπάρχει ούτε ένας λόγος να μην πληρώσει ένα μικρό επιπλέον τίμημα ώστε να στραφεί σε αυτό.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD

Ford Focus Active Wagon 1.5 EcoBoost 150PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.496 cc
Διάμετρος x διαδρομή 84,0 x 90,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 240 Nm (24,5 kgm) / 1.600 rpm
Τροφοδοσία Αμεσος ψεκασμός με υπερτροφoδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,3 sec
Τελική ταχύτητα 204 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,9 / 5,3 / 4,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 52 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 650 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 125 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Ventus Prime 3, 215/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.693 x1.844×1.532 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.582/1.576 mm
Μεταξόνιο 2.700 mm
Χώρος αποσκευών 608-1.653 lt
Απόβαρο 1.408 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: : από 22.572€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!