BLOGMUST_READNEAΝίκος Ι. Μαρινόπουλος

Γιατί να μην αγοράσεις τώρα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; [blog]

Στα επόμενα χρόνια τα συμβατικά αυτοκίνητα θα έχουν υψηλότερη αξία μεταπώλησης για έναν απλό λόγο που αφορά στην μπαταρία των EV.

Οι κατασκευαστές υποχρεούνται μέσα στην επόμενη τριετία να λανσάρουν περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία κάθε φορά θα είναι καλύτερα και πιο αποδοτικά. Ενώ στα συμβατικά αυτοκίνητα παρατηρούσαμε έναν κατά μέσο όρο εξαετή κύκλο ζωής με ένα ενδιάμεσο facelift στα ηλεκτρικά τα πράγματα θα είναι διαφορετικά.

Δεν αναφέρομαι τόσο στα air-updates που θα υπάρχουν για τα λογισμικά διαχείρισης κλπ., αλλά στις μπαταρίες. Κάτι που θα επιτρέπει στους κατασκευαστές να κρατούν περισσότερο καιρό ένα μοντέλο στην παραγωγή με facelift κάθε 2-3 χρόνια που θα αφορά και στην μπαταρία.

Έτσι, η απαξίωση της τιμής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν θα αφορά μόνο στα χιλιόμετρα που έχει διανύσει. Από τα οποία θα μπορεί κανείς να υπολογίσει τους κύκλους φόρτισης και την διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Βέβαια εδώ τίθεται και το θέμα της διαδικασίας φόρτισης, διότι άλλο να την φορτίζει κανείς με AC, άλλο με DC κάποιας ισχύος στα 20-30 kW και άλλο σε ταχυφορτιστή 100+ kW που «σορτάρει» τις χημικές ιδιότητες.

Το σημαντικό είναι αν μπορούν οι κατασκευαστές να προστατέψουν τον χρήστη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Για παράδειγμα κάποιος που σήμερα έχει αγοράσει ένα νέο EV με 30.000 ευρώ στην έκδοση μίας μικρής μπαταρίας 50 kWh στα επόμενα τρία χρόνια κινδυνεύει το αυτοκίνητό του να χάσει δύο φορές την αξία του αν στο facelift με μία μεσαία μπαταρία 70 kW κοστίζει τα ίδια λεφτά. Και αυτό επειδή το 30-40% ενός EV αναλογεί στο κόστος της μπαταρίας, η οποία όσο εξελίσσεται τεχνολογικά τόσο θα μειώνεται και το κόστος της, τόσο και η τιμή του EV.

Για παράδειγμα το BMW i3 ξεκίνησε το 2013 με μπαταρία 18,8 kWh και μετά απέκτησε 27,2 kWh και πέρυσι 42,2 kWh δίχως μεγάλες αποκλίσεις στην τιμή αγοράς κάθε φορά. Το VW e-Up! με την μπαταρία των 18,7 kWh αντικαταστάθηκε από το νέο με μπαταρία 32,2 kWh. Επιπλέον, στην Γερμανία το αναβαθμισμένο και μικρότερο ηλεκτρικό της Volkswagen κοστίζει 21.975€, δηλ. 1.595€ λιγότερα από το προηγούμενο! Με λίγα λόγια αυτός που έχει πάρει ακριβότερα το πρώτο e-Up! έχει χάσει πολύ από την μεταπωλητική αξία.

Ακόμη και κάποια μικρά updates μετά την αγορά που δίνουν μερικά επιπλέον χιλιόμετρα αυτονομίας (όπως στην περίπτωση του Audi E-Tron με τα +25 χλμ.) λειτουργούν αρνητικά για την αξία ενός EV. Περίπου το ίδιο ισχύει και για τα PHEV νέας γενιάς με τα προηγούμενης που είχαν σχεδόν “μισή” μπαταρία.

Έτσι, θεωρώ πως το να αγοράσει κανείς αυτή την περίοδο ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι η χειρότερη επένδυση που θα μπορούσε να κάνει. Εκτός και αν υπάρχει η δυνατότητα χρονομίσθωσης (leasing) ώστε να προστατέψει το αρχικό του κεφάλαιο και να μην τον ενδιαφέρει η μετέπειτα πώληση. Αυτό τουλάχιστον συμφέρει βραχυπρόθεσμα, μετά από μία δεκαετία τα πράγματα θα είναι πολύ διαφορετικά, πάντα κατά την άποψή μου και με ότι ισχύει σήμερα…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. Υπάρχει και κάτι που αυξάνει περισσότερο αυτή την διαφορά. Διότι με την φορτίσεις η χωρητικότητα πέφτει σιγά – σιγά, οπότε σε ας πούμε 5 χρόνια η μπαταρία μπορεί να έχει το 90% ή και λιγότερο της αρχικής χωρητικότητας.
    Πάντως το κυριότερο μείον για τα ηλεκτρικά είναι η έλλειψη υποδομής για φόρτιση σε περίπτωση κάποιου ταξιδιού. Όπως και το ότι αν αυτό είναι μεγάλο θα πρέπει να κάνεις μια στάση για επαναφόρτιση της τάξεως της μίας ώρας. Η οποία θα πρέπει να γίνει με ταχυφορτιστή, ο οποίος επιβαρύνει περισσότερο την διάρκεια ζωής της.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button