MENOYΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Οι συσσωρευτές των EV χάνουν το 2,3% της χωρητικότητάς τους ετησίως!

Η εταιρία Geotab, η οποία ασχολείται με την τηλεματική στόλων αυτοκινήτων, παρουσίασε μία ενδιαφέρουσα μελέτη για την πτώση της απόδοσης των ηλεκτρικών οχημάτων.

Έχοντας πρόσβαση σε δεδομένα από ένα μεγάλο αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων -τόσο εταιρικών, όσο και ιδιωτικών- η Geotab κατάφερε να συγκεντρώσει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία γύρω από τη λειτουργία τους, σε βάθος χρόνου. Καταρχήν, σύμφωνα με τα πορίσματά της, οι περισσότεροι συσσωρευτές ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν να λειτουργούν επαρκώς, όπως υπόσχονται, για ολόκληρο τον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου. Υπάρχει βεβαίως μία πτώση της απόδοσης (2,3 % ετησίως, κατά μέσο όρο) αλλά αυτή δεν είναι γραμμική. Μία μικρή πτώση, για παράδειγμα, επί σειρά ετών, μπορεί να αλλάξει και να γίνει αισθητά μεγαλύτερη, ξαφνικά.

Από εκεί και πέρα, σημαντικό ρόλο φαίνεται να παίζει το είδος της ψύξης του συσσωρευτή. Όσες μπαταρίες διαθέτουν κάποιο κύκλωμα υδρόψυξης, τείνουν να απομειώνουν λιγότερο τη χωρητικότητά τους. Για παράδειγμα, ένα Tesla Model S που χρησιμοποιεί ψυκτικό υγρό για το συσσωρευτή, φαίνεται να χάνει το 2.3% της απόδοσής του κάθε χρόνο. Αντιθέτως, ένα Nissan Leaf με αερόψυκτο συσσωρευτή, χάνει 4,2% ετησίως.

Ένα ακόμα ενδιαφέρον συμπέρασμα είναι ότι δεν παίζει ουσιαστικό ρόλο στη μακροζωία μίας μπαταρίας η χρήση του αυτοκινήτου. Το αν θα κάνει κανείς πολλά ή λίγα χιλιόμετρα είναι σχεδόν αδιάφορο. Αντιθέτως, αυτό που παίζει κάποιο ρόλο είναι το κλίμα της περιοχής. Στα πιο θερμά κλίματα οι συσσωρευτές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πέφτουν πολύ πιο γρήγορα. Αντίστοιχα μία επιβάρυνση προκύπτει και από τη διαδικασία της φόρτισης, με τη συχνή χρήση ταχυφορτιστών να μην κάνει καλό την υγεία των συσσωρευτών.

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close