NEA

Πράσινο φως για τη συγχώνευση PSA/ FCA!

Η συνένωση του ομίλου Peugeot-Citroen με τον Fiat-Chrysler θα δημιουργήσει τον τέταρτο μεγαλύτερο όμιλο στο χώρο του αυτοκινήτου, με αξία άνω των 40 δις ευρώ.

Οι ισχυροί άνδρες των δύο ομίλων υπέγραψαν μία δεσμευτική συμφωνία συγχώνευσης, με τον CEO της PSA Carlos Tavares να διευθύνει τη συνδυασμένη εταιρεία. Το κοινό ΔΣ θα ποτελείται από 11 μέλη, 5 εκ των οποίων θα προέρχονται από την PSA και 5 από την FCA, όσο για την 11η θέση, θα είναι του διευθύνοντος συμβούλου, Carlos Tavares, που θα υπογράψει συμβόλαιο για 5 έτη. Αξίζει να σημειωθεί ότι σαν όρος της συμφωνίας είναι κανένας μέτοχος κανένας μέτοχος δεν θα έχει την εξουσία να ελέγχει πάνω από το 30 % των ψήφων, στις συνεδριάσεις των μετόχων.

Με αυτή τη συγχώνευση, υπολογίζεται ότι θα υπάρξει μία οικονομία κλίμακος της τάξης των 3,7 δις ευρώ ετησίως. Κατά ποσοστό 40% αυτό θα βασίζεται στο γεγονός της μεταφοράς τεχνολογίας και της κοινής χρήσης πλατφόρμων και κινητήρων. Το υπόλοιπο 60% αφορά logistics, marketing και άλλες περικοπές εξόδων. Σαφές πάντως γίνεται και από τις 2 πλευρές ότι δεν θα υπάρξουν λουκέτα σε γραμμές παραγωγής.

Αυτή τη στιγμή το σύνολο των πωλήσεων όλων των εταιριών των δύο ομίλων ανέρχεται στα 8,7 εκ. οχήματα ετησίως. Με τις δυνατότητες που ανοίγονται να έχουν πρόσβαση όλοι, σε όλες τις αγορές, όπως αυτή των ΗΠΑ και της Κίνας. Έτσι, το νούμερο αυτό μπορεί εύκολα να αυξηθεί. Θα υπάρξει βεβαίως ένα στρατηγικό πλάνο, το οποίο δομείται, αναφορικά με τα επόμενα βήματα και το πώς θα μοιραστεί η τράπουλα στο νέο αυτό υπερ-όμιλο.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button