MENOYΔΟΚΙΜΕΣ

Audi E-Tron 55 Quattro [test drive]

Πίσω από το τιμόνι ενός από τα καλύτερα και ακριβότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολλές οι σκέψεις που τρέχουν. Αθόρυβα…

Το E-Tron ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά. Έχει το μέγεθος ενός Q8, μοιάζει με ένα Q7 αλλά δεν έχει καμία σχέση με τα δύο μεγάλα SUV επειδή κινείται δίχως να εκπέμπει καθόλου ρύπους. Δεν έχει την φουτουριστική σχεδίαση ενός i3, ούτε την εμφατική μιας Jaguar i-Pace, αλλά το E-Tron με την σφραγισμένη μάσκα, τους τεράστιους  και τις προαιρετικές κάμερες αντί για καθρέπτες σε ψαρώνει μονομιάς. Η Audi μιλά για ένα συντελεστή στο 0,28 (όχι και άσχημα για ένα μεγάλο SUV) που πέφτει στο 0,27 για να διασφαλίσει έως και 35 χιλιόμετρα επιπλέον αυτονομίας. Βέβαια, αυτό εξαρτάται από το περιβάλλον και την ταχύτητα κίνησης.

Για το εσωτερικό οι εικόνες μιλούν από μόνες τους. Εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν από τους πιο high-tech διακόσμους με τρεις συνολικά οθόνες. Δεν θα μπω στην διαδικασία να αναλύσω περισσότερα ή το πως λειτουργούν τα διάφορα συστήματα υποβοήθησης. Το E-Tron πάντως είναι ένα από τα πιο καλοφτιαγμένα Audi και το εννοώ αφού δεν ακούγεται το παραμικρό τρίξιμο. Βλέπετε μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αναδεικνύονται σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι η άψογη ποιότητα κατασκευής και η συναρμολόγηση των υλικών αφού οποιαδήποτε αστοχία γίνεται άμεσα αντιληπτή επειδή πολύ απλά τα ηλεκτρικά είναι αθόρυβα.

Η οδήγηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πάντα μια ξεχωριστή εμπειρία. Το μόνο που ακούς στην πόλη είναι ο θόρυβος κύλισης και τους άλλους. Στο E-Tron έχει ενδιαφέρον ο rest-hand επιλογέας κίνησης που μπορείς να τον μετακινείς με τον αντίχειρα ή με τον δείκτη. Το επόμενο που ενθουσιάζει είναι η εντελώς γραμμική απόδοση της ισχύος αφού δεν υπάρχουν συμβατικά κιβώτια με πολλές σχέσεις. Λόγω της ανάκτησης ενέργειας το E-Tron φρενάρει και με το τράβηγμα του γκαζιού και από τα paddles μπορεί να ρυθμιστεί η ένταση της ανάκτησης/ πέδησης (όπως στην Mercedes EQC κ.α.).

photos: nmarinopoulos

Στο E-Tron υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο πίσω είναι ο βασικός και λειτουργεί συνεχώς με τον μπροστινό να ενεργοποιείται σε περιπτώσεις απώλειας πρόσφυσης των τροχών ή σε άμεση επιτάχυνση. Πρακτικά το E-Tron λειτουργεί κατά βάση ως πισωκίνητο αλλά η άμεση εμπλοκή του μπροστινού άξονα σου προσφέρει μια διαρκή τετρακίνηση. Η Audi λέει πως η απόκριση της τετρακίνησης είναι 50 φορές πιο γρήγορη από ένα μηχανικό συμβατικό σύστημα, ενώ υπάρχει και ισόποση επιλογή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες (κάτι σαν «lock»).

Αυτό που ίσως και να σε τρομάξει είναι η δύναμη που έχει ένα ηλεκτρικό όπως το E-Tron με την Audi να δίνει ένα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα. Πραγματικά η επιτάχυνση είναι καταιγιστική κάθε φορά που σανιδώνεις το γκάζι και πολύ εύκολα μπορείς να παρασυρθείς. Ειδικά στο πρόγραμμα Dynamic με το peak ισχύος στα 408 άλογα (για 8 δευτερόλεπτα, μετά η ισχύς πέφτει στα νορμάλ 360) και τα 664 Nm να αποδίδονται ακαριαία.

Ο βασικός λόγος είναι επειδή στα συμβατικά αυτοκίνητα η ανάπτυξη της ταχύτητας γίνεται αντιληπτή από διάφορες παραμέτρους, π.χ. την επιλεγμένη ταχύτητα ή τον θόρυβο του κινητήρα. Σε ένα ηλεκτρικό και ειδικότερα στο δυνατό E-Tron έπιασα τον εαυτό μου αρκετές φορές να το παρακάνει και να αντιλαμβάνομαι την υπέρμετρη ταχύτητα από το κοντέρ, από τα όμορα οχήματα ή όταν χρειάστηκε να φρενάρω την τελευταία στιγμή.

Ακόμη και στις ορεινές διαδρομές, όπως της Πεντέλης, η αίσθηση της επιτάχυνσης είναι πραγματικά εκπληκτική και σε σημεία όπου άλλα συμβατικά αυτοκίνητα αγκομαχούν με τον όγκο τους. Φυσικά ένα τόσο βαρύ σασί και με τόση δύναμη απαιτεί τέσσερα μεγάλα αεριζόμενα δισκόφρενα (με ηλεκτρική υποβοήθηση) τα οποία είναι τόσο δυνατά… λες και ρίχνουν άγκυρα, ενώ έδειξαν κάποια σημάδια κόπωσης μόνο μετά από ένα σβέλτο “ανέβα/ κατέβα”. Σημειώστε πως η τελική έχει κόφτη στα 200 χλμ./ώρα, ενώ από τα 120 χλμ./ώρα και πάνω με το πρόγραμμα Dynamic η απόσταση από το έδαφος χαμηλώνει ελέω αερανάρτησης από τα 17,2 στα 14,6 εκατοστά. Υπάρχει και off-road πρόγραμμα με μέγιστη απόσταση στα 22 εκατοστά.

Και πάμε στην μπαταρία του E-Tron, μια μεγάλη 700 κιλών με 95 kWh χωρητικότητα και τάση λειτουργίας στα 396 Volt. Με wall-box 11 kW/ 400 V σε τριφασικό η φόρτιση διαρκεί 8,5 ώρες. Όσο για μία οικιακή φόρτιση στα 2,5 kW χρειάζονται γερά νεύρα και υπομονή αφού μια πλήρη φόρτιση μπορεί να πάρει ακόμη και μιάμιση μέρα! Σε πραγματικές συνθήκες και στο καλύτερο σενάριο η αυτονομία δεν ξεπερνά τα 300 χιλιόμετρα αφού η κατανάλωση κυμαίνεται πολύ πάνω από τις 30 kWh/100 χλμ. Η οποία δεν είναι καθόλου μικρή, αλλά λογική για το E-Tron των 2,5+ τόνων.

Ολοκληρώνοντας το Audi E-Tron είναι ένα εξαιρετικό τεχνολογικά αυτοκίνητο που σε χώρες όπως η δική μας στερείται των δυνατοτήτων του εξαιτίας της ανύπαρκτης υποδομής φόρτισης. Τώρα, το να αναφερθώ στην τιμή πώλησης (από 84.890€, υπάρχει και το μικρότερο E-Tron 50 από 73.070€) για ένα αυτοκίνητο με το ρίσκο φτάνω/ δεν φτάνω από Αθήνα Καλαμάτα, δεν έχει και τόσο νόημα. Άντε και έφτασα. Που θα φορτίσω; Αν το βάλω στο σπίτι, πάει το Σαββατοκύριακο. Αλλιώς στο ξενοδοχείο Pharae για ένα ολόκληρο βράδυ…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων AUDI

Audi E-Tron 55 Quattro – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία Δύο ασύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες AC
Μέγιστη ισχύς, ροπή 300 kW (408 PS), 664 Nm
Θέση Στον εμπρόσθιο άξονα, εγκάρσια: 184 PS (135 kW), 309 Νm, 396V
Στον πίσω άξονα, διαμήκως: 224 PS (165 kW), 355 Νm, 396V
Μπαταρία Λιθίου-ιόντων (li-on) 95 kWh, 396V, βάρος 700 kg, υγρόψυκτη
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Σε οικιακό δίκτυο 2,3 kW: 41 ώρες
Σε Wallbox (11 kW): 8,6 ώρες
Σε ταχυφορτιστή DC 50 kW: 1,5 ώρες για το 80%
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,7 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 33,0-36,0 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 412 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 95,0 kWh (η net δεν ανακοινώνεται)
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 287-263 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης (πλανητικό 2 φάσεων)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Αερανάρτηση πέντε συνδέσμων / Αερανάρτηση πέντε συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Eagle F1, 255/50 R20
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Off road γωνίες
Απόσταση από το έδαφος
4.901 × 1.935 × 1.629 mm
Πρόσβασης: 18,2, Διαφυγής: 24,4, Ράμπας: 16,8 μοίρες
Κανονική: 172 mm, Εύρος: 146-222 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.655/1.652 mm
Μεταξόνιο 2.928 mm
Χώρος αποσκευών 600-1.725 lt
Απόβαρο 2.565 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 84.890€

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close