Οι Ιάπωνες προκαλούν στην μικρή κατηγορία με ένα τετρακίνητο Yaris που έχει το 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,5 δευτερόλεπτα!
Τελικά το Yaris με την κωδική ονομασία GR4 έχει κάτω από το καπό του έναν τρικύλινδρο turbo κινητήρα που για την περίσταση έχει υπερκυβιστεί και φτάνει τα 1.600 κ.εκ. Αποδίδει 250 ίππους και 350 Nm και έχει πολλές περιποιήσεις από το αγωνιστικό τμήμα της κατηγορίας Rally 2 με mono-scroll στροβιλοσυμπιεστή.
To πλαίσιο βασίζεται στο νέο Yaris αλλά έχει ένα υβρίδιο από την πλατφόρμα της Corolla και συγκεκριμένα το πίσω υποπλαίσιο με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων ώστε να χωρέσει η τετρακίνηση. Η οποία βασίζεται σε αυτή του RAV4. Σε νορμάλ συνθήκες έχει κατανομή 60% μπροστά και 40% πίσω, στο πρόγραμμα Sport αυτή η αναλογία αλλάζει σε 70/30 και στο Track αλλάζει σε 50/50.
Χάρη σε διάφορες ενέργειες εξοικονόμησης βάρους, ο απόβαρο δεν ξεπερνά τα 1.300 κιλά και κάπως έτσι επιτυγχάνεται ένα 0-100 σε 5,5 δευτερόλεπτα. Το GR Yaris θα είναι αποκλειστικά τρίθυρο, τα μπροστινά φρένα θα είναι τετραπίστονα και τα πίσω διπίστονα.
Η βασική έκδοση θα έχει λάστιχα Dunlop Sport Maxx 050 και η πιο ειδική Performance θα έχει Michelin Pilot Sport 4S και πιο εξελιγμένη έλεγχο του κεντρικού διαφορικού (ίσως το πίσω να είναι μπλοκέ και όχι ελεύθερο). Στόχος της Toyota είναι η πώληση 25.000 καυτών Yaris με τιμή πώλησης πάνω κάπου στις 30.000 ευρώ.
Στο παρακάτω βίντεο θα δείτε το πιο καυτό Yaris που έχει υπάρξει να στρίβει στην πίστα του Estoril στην Πορτογαλία.
Στον αντίποδα του μικρού πανίσχυρου πανάκριβου αυτοκινήτου, υπάρχει αυτό.
Η σύγκριση μεταξύ των δύο μπορεί να γίνει μόνον στην αξία χρήσης τους. Το μοντέλο OKA LADA είναι δυστυχώς παρελθόν εδώ και πολλά χρόνια. Έγιναν αξιοθαύμαστες και αποτελεσματικότατες εξελίξεις κυρίως στον κινητήρα του από μεμονωμένους και ανεξάρτητους τεχνικούς.
Η ανεκτίμητη αξία του είναι ορατή σε εξαιρετικά δύσβατα εδάφη, όπως κεντρική Ελλάδα και νησιά με μικρό κόστος λειτουργίας κίνησης και συντήρησης. Η ευκολία συντήρησης είναι θεαματική.
Το ότι είναι ελεεινό και τρισάθλιο μέσα και έξω, ας το δικαιολογήσουμε επειδή δεν παράγεται πλέον.
Διαθέτει δικύλινδρο κινητήρα 649 cm2 , Ισχύος 30 Hp, Ροπή 4,4 Nm
https://otoba.ru/dvigatel/vaz/img/1111/dvigatel-vaz-1111.jpg
http://avtoter.ru/wp-content/uploads/2019/02/0f2d58ac1480897c24ce2db77a3460f6.jpg
http://avtoter.ru/wp-content/uploads/2019/02/1c176a0be07c580cf8cfa792d032fa15.jpg
http://avtoter.ru/wp-content/uploads/2019/02/7099274185c5b14b43af6079e41b92a8.jpg
http://avtoter.ru/wp-content/uploads/2019/02/67be3db5dac3f75a63940caf352479fb.jpg
http://avtoter.ru/wp-content/uploads/2019/02/dce458ee496f4e269083504276e077fe.jpg
Γιατί τα αναφέρουμε όλα αυτά; Το πραγματάκι lada Oka κάνει όλα τα παραπάνω με αυτήν την μηδαμινή
χωρητικότητα ισχύος. Το τετρακίνητο Yaris πόση από την ισχύ που διαθέτει πρέπει να παρέχει για να
κάνει τα ΙΔΙΑ;. ΥΠΟΘΕΤΩ ότι το τετρακίνητο Yaris πρέπει να παρέχει πολλαπλάσια ενέργεια από lada Oka για να κάνει τα ίδια.
Υπάρχει απάντηση άραγε;