NEA

Η Tesla πατεντάρει τεχνολογία συσσωρευτή με διάρκεια ζωής 1,6 εκ. χιλιομέτρων!

Το νούμερο αυτό είναι προφανώς ανεδαφικό, με την υπάρχουσα τεχνολογία, θα μπορεί όμως πιθανά να επιτευχθεί, μέσα στα επόμενα χρόνια.

Όλα αυτά, χάρη σε μία πατέντα της εταιρίας, που εξέλιξε σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Dalhousie του Καναδά. Ουσιαστικές πληροφορίες δεν έχουν διαρρεύσει γύρω από αυτή, αναφέρεται όμως ότι θα καταφέρει οι συσσωρευτές ιόντων λιθίου να ξεπεράσουν κατά πολύ τη σημερινή διάρκεια ζωής τους. Η ίδια η Tesla για τα επιβατικά της οχήματα υπολογίζει σήμερα έναν κύκλο ζωής της τάξης των 241.000 χιλιομέτρων (150k μιλίων). Οι συσσωρευτές των 100 kWh που φέρουν τα Model S και Model X μπορούν να διατηρήσουν μία ικανοποιητική απόδοση μεταξύ 1.000 και 2.000 κύκλων φόρτισης.

Αντιθέτως, περνώντας σε παραγωγή αυτή η πατέντα (κάτι που μάλλον δεν θα γίνει τόσο άμεσα…), ένας ανάλογος συσσωρευτής θα χάνει μόλις το 5% της απόδοσής του μετά από 1.000 κύκλους φόρτισης και το 10% μετά από 4.000 κύκλους φόρτισης. Παράλληλα μάλιστα με τη διάρκεια, θα αυξηθεί η απόδοση και η ενεργειακή του πυκνότητα. Η εξέλιξη αυτή, όταν περάσει σε παραγωγή, δεν θα αλλάξει πιθανά την εικόνα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σίγουρα όμως θα επηρεάσει αυτή των ηλεκτρικών φορτηγών και άλλων επαγγελματικών οχημάτων, που κάνουν πολύ περισσότερα χιλιόμετρα (έως και 150.000) ετησίως.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. Το κεφάλαιο Tesla έχει δύο κλάδους άξιων προσοχής. Ο ένας κλάδος είναι οι τεχνικοί και οι σχεδιαστές της Tesla, οι οποίοι αξίζουν τον σεβασμό μας και ίσως και τον θαυμασμό μας. Οι άνθρωποι αυτοί δημιουργούν συνεχώς αξιόλογα οχήματα, και αν τους άφηναν να δημιουργούν χωρίς “φαιδρές” παρεμβάσεις ίσως να είχαν κάνει αθόρυβα ακόμη μεγαλύτερα βήματα.

    https://i.ebayimg.com/images/g/FPIAAOSw1h5demAe/s-l1600.jpg

    https://static.turbosquid.com/Preview/2015/11/26__05_24_51/TeslaElectricMotor3dmodel02.jpgebc4787b-b3f0-44b6-b04e-d71afa46faaeZoom.jpg

    Ο άλλος κλάδος είναι η ηγετική ομάδα της Tesla με επικεφαλής τον κύριο Elon Musk ο οποίος προβαίνει
    συχνά-πυκνά σε ακατανόητες ενέργειες και όχι λίγες φορές σε ακρότητες.
    Παράδειγμα η αποστολή οχήματος Tesla στο διάστημα. Η παρακολούθηση της τεχνολογίας Tesla μπορεί να δώσει αξιοσημείωτες γνώσεις επί του αντικειμένου.
    Το κεφάλαιο μπαταρία ηλεκτρικού οχήματος δεν σταματά σε αυτά που γνωρίζει ο “πολύς κόσμος”.
    Υπάρχουν οι κανονικοί και γήινοι θα λέγαμε τύποι μπαταρίας, αλλά υπάρχουν και οι ακραίοι η εξωγήινοι τύποι όπως ο πανάλαφρος τύπος Αέρα-Ψευδαργύρου ή ο τύπος Τήγματος, ο οποίος αρχίζει να λειτουργεί αφού μετατραπεί σε τήγμα θερμοκρασίας άνω των 500 0C.
    Υπάρχει και ο φοβερός και τρομερός Υπερπυκνωτής ό οποίος φορτίζεται σε κλάσματα δευτερολέπτου
    αλλά είναι δύσκολο να τιθασευτεί. Αξίζει επιπλέον να αναφερθεί ότι για να γίνει ταχεία φόρτιση στον συσσωρευτή ιόντων λιθιου αυτός πρέπει πρώτα να υποστεί προθέρμανση. Μας αφήνει μια αίσθηση αδικίας και πικρίας η παντελής έλλειψη έρευνας και παραγωγής σε οποιοδήποτε πεδίο στην χώρα μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button