MENOYΔΟΚΙΜΕΣ

Skoda Kamiq 1.0 TSI 116 PS [test drive]

H Skoda συνεχίζει το δρόμο της προς τα πάνω, με το Kamiq να αποτελεί τρανή απόδειξη πως σε αυτή την πορεία, sky is the limit…

Εάν ρίξει κανείς μία ματιά στην εξέλιξη της κατηγορίας των compact SUV, πως άλλαξε τα τελευταία δύο χρόνια και τι ακόμα περιμένουμε μέσα στο επόμενο τρίμηνο, θα διαπιστώσει δύο πράγματα. Αρχικά ότι τα μοντέλα που την απαρτίζουν αυξάνονται με γεωμετρικούς ρυθμούς και, δευτερευόντως, ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ αυτών αρχίζει να θυμίζει κατηγορίες supermini και μικρομεσαίων.

Και κάπου εδώ, στο «σωρό», εισέρχεται το Kamiq. Η νέα πρόταση των Τσέχων, που συμπληρώνει το κάτω μέρος της γκάμας τους. Και η καλύτερη που διαθέτουν, αναλογικά με την κατηγορία στην οποία απευθύνεται. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση. Εδώ οι σχεδιαστές της φίρμας αποφάσισαν να βγουν δυναμικά μπροστά, περισσότερο από ότι μας συνηθίζουν. Τα διπλά φωτιστικά σώματα εμπρός, η τρισδιάστατη μάσκα και οι έντονες ακμές που τρέχουν κατά μήκος του αμαξώματος, είναι στοιχεία που εύκολα μπορούν να χαλάσουν μια συνταγή. Παρόλα αυτά, το τελικό αποτέλεσμα είναι ισορροπημένο, σαφώς μοντέρνο και νεανικό, ενώ δεν δείχνει να ξενίζει, αφού ακολουθεί και το γενικότερο σχεδιαστικό DNA της Skoda.

Το πάτωμα του αυτοκινήτου δεν είναι άλλο από το MQB A0, που χρησιμοποιούν και τα αδελφά VW T-Cross και Seat Arona. Με λίγο τράβηγμα, ωστόσο, το αμάξωμα βγήκε ελαφρά μεγαλύτερο, κάτι που έχει ευεργετικές συνέπειες στους προσφερόμενους χώρους. Αντικειμενικά, το Kamiq είναι από τα πλέον ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας, με άνετα καθίσματα τον οδηγό/ συνοδηγό και ικανούς χώρους για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Ακόμα και το διαμέρισμα των αποσκευών, με τα 400 λίτρα και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, προβιβάζεται με πολύ καλό βαθμό.

Εντός, βέβαια, υπάρχουν και άλλα πράγματα που θα εκτιμήσει κανείς. Καταρχήν την ποιότητα κατασκευής και τα χρησιμοποιούμενα υλικά, τομείς στους οποίους η Skoda πραγματικά έχει κάνει εξαιρετική δουλειά. Σχεδιαστικά το ταμπλό διατηρεί μία κομψότητα, παρότι ακολουθεί τις σχετικά αυστηρές γραμμές του ομίλου. Αυτό για πολλούς είναι και πλεονέκτημα. Το σίγουρο είναι ότι είναι πολύ πρακτικό, με σωστή εργονομία και εύχρηστους χώρους για μικροαντικείμενα, που θα κάνουν την καθημερινότητα λίγο πιο ευχάριστη.

Αναφορικά με την οθόνη του συστήματος πληροφοριών και ψυχαγωγίας, ξεκινά από τις 6,5 ίντσες και φτάνει μέχρι και τις χορταστικές 9,2 στην πλούσια έκδοση του αυτοκινήτου της δοκιμής. Με καλό user interface και αντίστοιχα υψηλή ευκρίνεια, σίγουρα αποτελεί ένα από τα ισχυρά σημεία, έναντι του ανταγωνισμού. Πόσο μάλλον όταν συνοδεύεται και από τον -προαιρετικό- ψηφιακό πίνακα οργάνων, που αυτομάτως αναβαθμίζει την όλη εικόνα στα μάτια του οδηγού.

photos: nmarinopoulos

Ο τελευταίος έχει στη διάθεσή του μία αναπαυτική, πλήρως ρυθμιζόμενη, θέση οδήγησης, με καλή περιμετρική ορατότητα, καθώς και ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών να τον βοηθούν στο ρόλο του. Συστήματα αυτόνομης πέδησης, ελέγχου διατήρησης της λωρίδας, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control και όλα όσα θα περίμενε κανείς από ένα σύγχρονο όχημα.

Παράλληλα, έχει και ένα ακόμα προτέρημα, συνδεδεμένο με το δεξί πεντάλ. Αναφερόμαστε προφανώς στο χιλιάρη κινητήρα των 116 ίππων, ο οποίος -για την περίσταση- δείχνει πιο ψωμωμένος από όσο τα νούμερά τον παρουσιάζουν. Το τράβηγμα που προσφέρει από χαμηλά σε κάνει να λες ότι δεν μπορεί, έχουνε τοποθετήσει πιο κοντό κιβώτιο για να το πετύχουν. Και όμως, η κλιμάκωση είναι κανονική. Με μεγάλη ελαστικότητα, πολύ καλή και πολιτισμένη λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών και αντίστοιχα απόλυτα λογική κατανάλωση, δεν μπορεί κανείς να ζητήσει τίποτα περισσότερο από ένα τρικύλινδρο μοτέρ των 999 κ.εκ.

Με μια δεύτερη σκέψη και κρίνοντας πραγματικά αυστηρά, ίσως να ζητάγαμε ένα σύστημα επιλογής οδηγικών modes. Αυτό είναι και το μόνο που λείπει, όχι με βάση τη λογική αλλά πρωτίστως το γινάτι. Άλλωστε το Kamiq, από τα πρώτα χιλιόμετρα, ξεδιπλώνει τις χάρες του. Δείχνοντας αρκετά ελαφρύ και με καλοδουλεμένες αναρτήσεις, μπορεί να κινείται για ώρες χωρίς να κουράζει τους επιβάτες του.

Η ποιότητα κύλισης που προσφέρει είναι αναμφισβήτητα από τις καλύτερες της κατηγορίας, σαφώς άνω του μέσου όρου. Παράλληλα και η ευελιξία που προσφέρει για τις διαστάσεις του, ευνοεί την κίνηση στις πόλεις. Ο οδηγός νιώθει το ίδιο άνετα, είτε κινείται εντός των τειχών, είτε στον ανοικτό δρόμο, με αρκετά χλμ./ώρα. Μπορεί μάλιστα να κινηθεί σβέλτα, χωρίς άγχος ή ιδιαίτερη προσπάθεια και σε δρόμο με καμπές. Αρωγοί εδώ το τόσο-όσο σύστημα διεύθυνσης και τα καλά σε αίσθηση και απόδοση φρένα.

Πρακτικά, τα κάνει όλα και συμφέρει. Αρκεί να μην υπολογίζετε πολύ σε μέρη που σταματά η άσφαλτος. Εντάξει, είπαμε, SUV αλλά η κίνηση στον εμπρός μόνο άξονα και τα ασφάλτινα ελαστικά, δεν θα βοηθήσουν σε πολλά. Στο μόνο που μπορείτε να βασίζεστε είναι η απόσταση των 188 χλστ. του πατώματος από το έδαφος.

Με αυτά κατά νου, το Kamiq αποτελεί πιθανά το καλύτερο και πιο ανταγωνιστικό μοντέλο της Skoda, αναλογικά με τις κατηγορίες που δραστηριοποιείται. Δεν του λείπει τίποτα, έχει λογική τιμή, είναι προσεγμένο στα σημεία και γενικά θα καλύψει ανάγκες αρκετά άνω του μέσου όρου. Από εμάς είναι ναι, χωρίς δεύτερη σκέψη.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SKODA

Skoda Kamiq 1.0 TSI 116 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5×76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 85 kW (116 PS) / 5.000-5.500 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 2.000-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9 sec
Τελική ταχύτητα 194 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,3 / 5,9 / 5,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 667 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 116 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση GoodYear Efficient Grip Performance 205/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.241 x 1.793 x 1.531 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.531/1.516 mm
Μεταξόνιο 2.651 mm
Χώρος αποσκευών 400 – 1.395 lt
Απόβαρο 1.231 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 18.600€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button