NEA

Στα χρώματα του πολέμου το Toyota GR Yaris με turbo 1.600άρη μοτέρ και 261 άλογα!

Η Toyota παρουσίασε επίσημα το τετρακίνητο GR Yaris με στόχο να γράψει ιστορία στο πεδίο δράσης των pockets-rockets.

Μετά την Celica GT-Four του 1999, το GR Yaris είναι το δεύτερο ονομαστικά μοντέλο με ομολογκασιόν της Toyota και η βάση πάνω στην οποία θα πατήσει το επόμενο αγωνιστικό Yaris WRC. Και όπως είναι λογικό η εμφάνιση του GR Yaris έχει ένα αγωνιστικό αέρα, αποκλειστικά σε τρίθυρο αμάξωμα και με μήκος στα 3,995 μέτρα.

Από εκεί και πέρα έχει δοθεί βαρύτητα στην αεροδυναμική του αμαξώματος, η οροφή έχει χαμηλώσει κατά 9,1 εκ., ξεχωρίζουν τα φουσκωμένα φτερά, τα παράθυρα χωρίς πλαίσια, η εμφατική μάσκα με την μεγάλη εισαγωγή, οι δύο πίσω απολήξεις, οι ζάντες 18 ιντσών κ.α. Στο εσωτερικό το βλέμμα πέφτει στα κόκκινα σιρίτια στο τιμόνι, στον επιλογέα, στα σπορ καθίσματα κ.α.

Το GR Yaris έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Gazoo Racing αλλά και την Tommi Makinen Racing που εκπροσωπούν την Toyota στο WRC. Κάτω από το καπό υπάρχει ένας νέος τρικύλινδρος single-scroll 12βάλβιδος κινητήρας χωρητικότητας 1.618 κ.εκ. που αποδίδει 261 ίππους και 360 Νm. Συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

Tο πλαίσιο που αποτελεί τη βάση του GR Yaris είναι στην ουσία ένα υβρίδιο, μιας και το εμπρός του μέρος προέρχεται από τo GA-B, στο οποίο βασίζεται και το στάνταρ καινούργιο Yaris και το πίσω από το GA-C που χρησιμοποιείται και στην Corolla. Η λύση αυτή επιλέχθηκε προκειμένου να μπορεί να χωρέσει η τετρακίνηση και για αυτό η πίσω ανάρτηση έχει διπλά ψαλίδια.

Σχετικά με το σύστημα τετρακίνησης υπάρχει το βασικό με το κεντρικό διαφορικό Torsen και κατανομή ανάμεσα στους δύο άξονες από 100/0 (μπροστά/πίσω) έως 0/100 και το GR Yaris να στρίβει σαν πισωκίνητο. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προφίλ: το Normal με κατανομή ροπής 60/40, το Sport με 30/70 και το Track με 50/50. Προαιρετικά υπάρχει και το πακέτο Circuit με μπλοκέ διαφορικό Torsen σε κάθε άξονα και ξεχωριστή κατανομή σε κάθε τροχό.

H Toyota ανακοινώνει πως το GR Yaris χρειάζεται μόλις 5,5 δευτερόλεπτα για το 0-100 με την τελική να φτάνει τα 230 χλμ./ώρα. Παρακάτω μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά με μία εξαιρετική αναλογία 4,9 κιλών ανά ίππο και απόβαρο στα 1.280 κιλά. Well done Toyota!

Toyota GR Yaris specifications 

 

ENGINE

 

 

Type

3 in line cylinders

 

Valve mechanism

DOHC 12-valve with VVTi

 

Fuel system

D4S – Direct & indirect injection

 

Supercharging

Turbo

 

Displacement (cm3)

1.618

 

Bore x stroke (mm)

87.5 X 89.7

 

Compression ratio (:1)

10.5 : 1

 

Max. power (DIN hp/ kW)

261/192

 

Max. torque (Nm)

360

 

Emissions level

Euro 6d Temp

 

 

 

TRANSMISSION

GR-FOUR 4WD system

 

Type

Manual 6 

 

 

 

PERFORMANCE

 

 

Power to weight ratio (kg/kW – kg/DIN hp)

6.7 – 4.9

 

Max. speed (kp/h)

230 (electronically limited)

 

 0-100 km/h

 5,5 sec 

 

CHASSIS

 

 

Front suspension

McPherson 

 

Rear suspension

Double Wishbone

 

Steering

Rack & Pinion, Electric Power Steering

 

Min. turning circle (m)

10,8

 

Brakes

 

 

Front (diameter mm)

Ventilated disc (356)4 pot fixed calliper

 
 

Rear (diameter mm)

Ventilated disc (297)2 pot fixed calliper

 
 

Tyres 

Dunlop SP Sport MAXX050Michelin Pilot Sport 4s

 
 

– dimension

225/40 R 18

 

 

 

 EXTERIOR DIMENSIONS (mm)

 

 

Overall length

3.995

 

Overall width

1.805

 

Overall height

1.460

 

Wheelbase

2.558

 

Front tread 

1.530

 

Rear tread

1.560

 

 

 

WEIGHT (kg)

 

 

Curb weight (without driver)

1.280

 

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close