NEA

Σε δημοπρασία μία σπάνια Jaguar D-Type

Ένα από τα ελάχιστα και πλέον καλοδιατηρημένα D-Type πρόκειται να δημοπρατηθεί τον άλλο μήνα από τον οίκο RM Sotheby’s, στο Παρίσι, σε τιμή άνω των 6 εκ. ευρώ.

Η συγκεκριμένη D-Type έχει αριθμό πλαισίου XKD 520 και είναι η έβδομη που κατασκευάστηκε για λογαριασμό ιδιώτη, το 1955. Η παραγγελία έγινε από την Αυστραλία και πρώτος που την οδήγησε σε αγώνες ήταν ο Bib Stillwell, κερδίζοντας με αυτή το Bathurst Road Racing Championship. Από τότε έχει συμμετάσχει σε αρκετά event και αγώνες, ενώ έχει αλλάξει και πολλά χέρια, μεταξύ των οποίων και ο πρώην νικητής του Le Mans, Richard Attwood.

Για όσους δεν γνωρίζουν, η D-Type θεωρείται ένα από τα κορυφαία αγωνιστικά στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1950, ως αντικαταστάτης της C-Type, με στόχο να κερδίσει τη Ferrari στο Le Mans. Οι μηχανικοί της Jaguar, για πρώτη φορά, χρησιμοποίησαν το ελαφρύτερο μαγνήσιο, αντί του χάλυβα, για να φτιάξουν το monocoque πλαίσιο, στερεώνοντας μάλιστα και το υποπλαίσιο του κινητήρα επάνω σε αυτό. Ολόκληρη η κατασκευή θεωρήθηκε πολύ μπροστά από την εποχή της.

Αντί των κλασικών δεξαμενών καυσίμου, η D-Type χρησιμοποιούσε ένα παραμορφώσιμο ασκό, δανεισμένο από το χώρο της αεροπλοΐας. Το σύστημα πέδησης χρησιμοποιούσε δισκόφρενα, αντί των συμβατικών ταμπούρων, της εποχής. Όσο για το σχεδιασμό, ο Malcolm Sayer (πρώην υπάλληλος της Bristol Aeroplane Company) δημιούργησε ένα από τα πιο αεροδυναμικά σχήματα, διαστημικό για τη δεκαετία του. Το μεγάλο πίσω φτερό ενίσχυε την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες. Οι αντιστάσεις είχαν ελαχιστοποιηθεί, ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι οι μηχανικοί της Jaguar αναγκάστηκαν να στρέψουν κατά 8,5 μοίρες τον κινητήρα των 3.4 λίτρων, ώστε να χαμηλώσει σε ύψος.

Όλα αυτά επέτρεψαν στη D-Type να κερδίσει τρία συνεχόμενα La Mans (από 1955 έως το 1957), καθώς και πλείστους άλλους αγώνες. Πίσω από το τιμόνι της κάθισαν θρύλοι όπως ο Mike Hawthorn, οπότε η τιμή των 6+ εκατομμυρίων ευρώ είναι μάλλον λογική, για ένα από τα εναπομείναντα αντίτυπα ενός τέτοιου αγωνιστικού. Άλλωστε, κάποιοι έχουν πληρώσει πολλά περισσότερα για το ίδιο μοντέλο

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close