ΔΟΚΙΜΕΣ

Με το νέο Mazda 2 στην Αττική [first drive]

Η αναβαθμισμένη εκδοχή του Mazda 2 κάνει πανευρωπαϊκή πρεμιέρα στην Ελλάδα και εμείς δεν χάνουμε την ευκαιρία να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι του.

Συνήθως τα facelift των διαφόρων μοντέλων περιορίζονται σε μερικές μικροαλλαγές, κυρίως αισθητικής φύσεως. Ο στόχος είναι να δώσουν μία εμπορική ώθηση και, ενίοτε, να συμπληρώσουν το τεχνολογικό υπόβαθρο του αυτοκινήτου, με κάποιες νεότερες προσθήκες. Πιο σπάνια συναντάμε εκτεταμένες αλλαγές και βελτιώσεις, που επηρεάζουν σε μεγαλύτερο βαθμό τη συνολική εικόνα του μοντέλου. Μία τέτοια περίπτωση είναι και αυτή του Mazda 2.

Οπτικά, οι επεμβάσεις των σχεδιαστών της φίρμας δεν είναι εκτεταμένες, είναι όμως καταλυτικές ώστε να αναβαθμίσουν το τελικό αποτέλεσμα. Με αλλαγές στα φωτιστικά σώματα, στους προφυλακτήρες, ακόμα και στη σχεδίαση των τροχών ελαφρού κράματος, ώστε να δίνουν μία ψευδαίσθηση ότι είναι μεγαλύτεροι από όσο πραγματικά είναι, το ανανεωμένο Mazda 2 δείχνει πιο κομψό από ποτέ.

Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν χτυπητές αλλαγές, με το ταμπλό να παραμένει, σε γενικές γραμμές, ίδιο. Οι πιο προσεκτικοί, ωστόσο, θα παρατηρήσουν την επιλογή ποιοτικότερων υλικών σε συγκεκριμένα σημεία, καθώς και νέων καθισμάτων, που υπόσχονται μεγαλύτερη άνεση και λιγότερη ταλαιπωρία κατά τις πολύωρες μετακινήσεις. Επίσης, στο infotainment του αυτοκινήτου (που δυστυχώς παραμένει χωρίς οθόνη αφής) υποστηρίζονται πλέον λειτουργίες Apple Car Play και Android Auto.

Εκεί που έχει πέσει περισσότερη δουλειά είναι στην άνεση και στην οδική συμπεριφορά. Κατ’ αρχήν, φροντίζοντας τη γενικότερη βελτίωση του NVH (Noise, Vibration, Harshness), οι άνθρωποι της Ιαπωνικής εταιρίας έχουν προσθέσει περισσότερα ηχομονωτικά υλικά στους θόλους, στην οροφή και σε άλλα σημεία του κλωβού. Έτσι, περιορίζονται αισθητά οι ήχοι του περιβάλλοντος που εισέρχονται στην καμπίνα των επιβατών.

Παράλληλα, έχουν δουλέψει αρκετά στον τομέα των αναρτήσεων. Νέα αμορτισέρ που προσφέρουν πιο ομαλή φόρτιση και αποφόρτιση, καλύτερες βάσεις συνδέσμων αλλά και το νέο σύστημα G-Vectoring Control Plus, υπόσχονται ένα αυτοκίνητο συνολικά καλύτερο στο δρόμο. Και πράγματι. Το ανανεωμένο 2 διαθέτει καλύτερη ποιότητα κύλισης, άνεση και μπορεί να διαχειρίζεται αξιοπρεπώς τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Πέραν αυτού, διατηρεί αυτή τη δεμένη αίσθηση και την κατευθυντικότητά του, ακόμα και αν ο οδηγός το παρακάνει, αυτό θα παραμείνει προοδευτικό και εύκολα ελεγχόμενο.

Στα έξτρα, από άποψης ασφάλειας, προσθέστε επίσης τους αναβαθμισμένους προβολείς Adaptive LED Headlights, το Advanced Smart City Brake Support, το Lane Keep Assist, το Traffic Sign Recognition, HUD αλλά και περιμετρικές κάμερες 360 μοιρών.

photos: g&c karagiorgkakis

Περνώντας στα του κινητήρα, εδώ συναντάμε ένα αναβαθμισμένο Skyactiv-G σύνολο, 1,5 λίτρων, σε δύο εκδόσεις ισχύος, 75 και 90 ίππων. Αμφότερα επιτυγχάνουν πολύ καλές τιμές κατανάλωσης, σύμφωνα με τον κατασκευαστή (4,1 και 5,2 λίτρα/ 100 χλμ. αντίστοιχα) και αξιοπρεπείς επιδόσεις (0-100 σε 11,4 δλ. και 171 χλμ./ώρα τελικής για την έκδοση των 75 ίππων και 9,8 δλ. με 183 χλμ./ώρα για αυτή των 90 ίππων).

Στα πλαίσια της παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το ισχυρότερο μοντέλο, των 90 ίππων, το οποίο μάλιστα διαθέτει τεχνολογία MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle). Αυτό σημαίνει ότι πέρα από το συμβατικό μοτέρ, ενσωματώνει ένα ηλεκτρικό μοτεράκι/ γεννήτρια μίζας (B-ISG) που μετατρέπει την κινητική ενέργεια της πέδησης σε ηλεκτρική και την κρατάει σε ένα πυκνωτή χωρητικότητας 0,012 kWh, στα 22,5 Volts. Ακολούθως, αυτή η ενέργεια επιστρέφει κάθε φορά που ο οδηγός ξεκινάει από στάση, πατάει περισσότερο το γκάζι ή αλλάζει ταχύτητα, δίνοντας αυτό το κάτι παραπάνω σε σβελτάδα.

Στην πράξη, οι 90 ίπποι και τα 148 Nm του ατμοσφαιρικού 1.500άρη, αρκούν για να κινήσουν αξιοπρεπώς το Mazda 2. Στις χαμηλές και μέσες στροφές μπορεί να λείπει αυτό το φούσκωμα των μικρών turbo, κανείς όμως δεν μπορεί να τον κατηγορήσει για υποτονικό. Γραμμικός, πολιτισμένος και με ένα σχετικά μακρύ εξάρι κιβώτιο (προαιρετικά διατίθεται και με αυτόματο, επίσης 6 σχέσεων), θα καλύψει και με το παραπάνω τις απαιτήσεις της καθημερινότητας. Ειδικά για το κιβώτιο, αξίζει να μείνουμε λίγο παραπάνω, καθώς από άποψη αίσθησης, κουμπώματος και διαδρομών, αποτελεί με διαφορά ό,τι καλύτερο υπάρχει στην κατηγορία των supermini (και μάλλον και σε μερικές κατηγορίες πιο πάνω…).

Οι αναλυτικές τιμές για το ανανεωμένο Mazda 2 αναμένεται να ανακοινωθούν λίαν συντόμως. Μέχρι τότε μπορείτε να πάρετε μία γεύση εδώ. Άλλωστε και το ίδιο το αυτοκίνητο θα ξεκινήσει να διατίθεται στην Ελληνική αγορά, εντός του Φεβρουαρίου. Στα καλά νέα, που δεν έχουν να κάνουν απαραίτητα με το 2 αλλά με την ίδια τη Mazda, σύντομα θα επεκτείνει το δίκτυο πωλήσεών της από τη μία μονάδα, στην Αττική, σε 7 μονάδες, που θα καλύπτουν τη Θεσσαλονίκη, την Κρήτη, τη Λαμία κ.λπ. Για όσους, λοιπόν, ενδιαφέρονται, κάποιο σημείο πώλησης θα βρίσκεται πλέον λίγο πιο κοντά.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button