ΔΟΚΙΜΕΣ

Toyota RAV4 AWD 2.5 Hybrid [test drive]

Το υβριδικό RAV4 καταφέρνει να βάλει ψηλά τον πήχη, ζητώντας όμως και το ανάλογο οικονομικό αντίκρισμα.

Μπορεί να ακούγεται κλισέ, στην πέμπτη όμως -και νεότερη- γενιά του, το RAV4  δείχνει να είναι καλύτερο από ποτέ. Όχι απλά στο βαθμό που θα περίμενε κανείς από ένα πιο σύγχρονο μοντέλο αλλά πρωτίστως σε επίπεδο φιλοσοφίας. Οι άνθρωποι της Toyota είναι εμφανές ότι μόχθησαν για να δημιουργήσουν ένα ώριμο τεχνολογικά SUV. Ένα μοντέλο με φρέσκια, δυναμική εμφάνιση και με μία αύρα που στοχεύει περισσότερο σε ένα premium κοινό, παρά στο μέσο όρο των οδηγών.

Οπτικά, θα πούμε ότι η νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Ιαπωνικής εταιρίας μας αρέσει. Σαφώς πιο επιθετική, από ότι στο παρελθόν, στην προκειμένη περίπτωση δένει αρμονικά με τον όγκο του μοντέλου, χαρίζοντας ένα αξιόλογο τελικό αποτέλεσμα. Και στο εσωτερικό όμως, η Toyota θα πρέπει να πάρει τα εύσημα. Το ταμπλό μπορεί να μην είναι αντίστοιχα φουτουριστικό, είναι όμως τόσο, όσο πρέπει για να καλύπτει κάθε ανάγκη. Κατ’ αρχήν, δεν υστερεί σε τίποτα σε επίπεδο τεχνολογίας. Οθόνες, συστήματα, ηλεκτρονικά, δεν του λείπει απολύτως τίποτα.

Δευτερευόντως, προσφέρει μία εξαιρετική εργονομία. Τα πάντα βρίσκονται εκεί που πρέπει, με φυσικούς διακόπτες για όλες τις βασικές λειτουργίες, πράγμα που διευκολύνει το έργο του οδηγού. Το Infotainment, τοποθετημένο ψηλά, προσφέρει μία πληθώρα πληροφοριών, καθώς και γραφήματα για τη διαχείριση της ενέργειας στο υβριδικό κύκλωμα. Και όλα μαζί δένουν με τη χρήση ποιοτικών υλικών, τα οποία διαθέτουν καλή συναρμογή και φινίρισμα. Ακόμα και οι διαθέσιμες θήκες για μικροαντικείμενα είναι τέτοιες που διευκολύνουν την καθημερινότητα του χρήστη.

Ο τελευταίος θα απολαύσει μία πολύ άνετη και πλήρως ρυθμιζόμενη θέση οδήγησης, με ικανοποιητική περιμετρική ορατότητα. Εξίσου άνετα θα μετακινηθεί ο συνοδηγός του, καθώς και τρεις ακόμα ενήλικες, αφού ο χώρος για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι πραγματικά επαρκέστατος. Πόσο μάλλον, η χωρητικότητα του διαμερίσματος αποσκευών, όπου με 580 λίτρα μπορεί να χωρέσει πρακτικά τα πάντα.

photos: nmarinopoulos

Αναφορικά με τον κινητήρα, η νεότερη γενιά των υβριδικών τεχνολογιών της Toyota αφήνει μία ευχάριστη επίγευση. Προτού όμως μιλήσουμε για τις εντυπώσεις μας, ας δούμε τι περιλαμβάνει το μενού. Κάτω από το καπό του υβριδικού RAV4 κρύβεται ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης, χωρητικότητας 2,5 λίτρων και ισχύος 177 PS, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα, ισχύος 120 PS. Αυτοί μεταδίδουν την κίνηση στον μπροστινό άξονα, μέσω ενός εξελιγμένου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Στον πίσω άξονα -καθώς μιλάμε για μία τετρακίνητη έκδοση- βρίσκεται τοποθετημένος ένας ακόμα ηλεκτροκινητήρας, 54 PS, ο οποίος λειτουργεί κατά περίπτωση, είτε εντός, είτε και εκτός δρόμου…

Στην πράξη, ο συνδυασμός των τριών κινητήρων με ισχύ 222 ίππους προσφέρει μία εξαιρετική συνδυαστική λειτουργία. Οι Ιάπωνες μάλιστα υποστηρίζουν ότι έχουν εξασφαλίσει κατά 25% λιγότερες απώλειες, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Η δύναμη υπάρχει από χαμηλά και δεν κρύβεται. Η έλλειψη κραδασμών και η χαμηλή ηχητική υπογραφή θα μπορούσε να συναγωνιστεί ευθέως οποιοδήποτε premium μοντέλο. Όσο για τη μέση κατανάλωση, η περιοχή των 6+ λίτρων που επιτυγχάνεται με ευκολία είναι τουλάχιστον εντυπωσιακή για ένα μοντέλο τέτοιου όγκου και βάρους.

Με το χέρι στην καρδιά, αυτό μόνο που θα αλλάζαμε είναι η ισχύς των ηλεκτροκινητήρων. Ενώ το υβριδικό RAV4 μπορεί να κινείται για μικρά διαστήματα σε αμιγώς ηλεκτρική διαμόρφωση, αυτό απαιτεί από τον οδηγό να είναι πολύ προσεκτικός με το δεξί πεντάλ. Εάν μπορούσε να το πατήσει -λίγο ακόμα, όχι πολύ- χωρίς να ενεργοποιήσει το βενζινοκινητήρα, θα μιλούσαμε για ένα ποίημα.

Στο δρόμο τώρα, το SUV της Toyota δείχνει να συνδυάζει στοιχεία από τουλάχιστον δύο κόσμους. Καταρχήν, προσφέρει μία εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Η άνεση, η ευθυβολία και ο τρόπος που διαχειρίζεται τις λακκούβες της ελληνικής ασφάλτου, το φέρνουν σαφώς στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας. Δεν ήταν τυχαίο ότι τσεκάραμε επί τούτου τα ελαστικά, για να διαπιστώσουμε ότι φορούσε ένα από τα υψηλότερα προφίλ, 225/65 R17, σε αντίθεση με τα περισσότερα μοντέλα του ανταγωνισμού που επιλέγουν λύσεις… σπορτίφ hatchback.

Μήπως όμως αυτό οδηγεί σε μείωση του κρατήματος και επιβάρυνση της οδικής συμπεριφοράς; Όχι, το αντίθετο μάλιστα. Το RAV4 είναι πραγματικά ευχάριστο οδηγικά, με άφθονο γκάζι, πολύ καλές ρεπρίζ και μία συμπεριφορά απόλυτα φιλική στον οδηγό. Η νέα πλατφόρμα GA-K, επάνω στην οποία πατάει, εξασφαλίζει μέγιστη ακαμψία κατά +57% υψηλότερη της προηγούμενης γενιάς. Όσο για τις αναρτήσεις, παρά τα 190 χλστ. απόστασης από το έδαφος, δεν επιτρέπουν υπερβολικές κλίσεις στις στροφές.

Θετική είναι και η αμεσότητα του τιμονιού, το οποίο όμως δεν διαπρέπει στο θέμα της προσφερόμενης αίσθησης. Αρνητική, σε ένα βαθμό, θα χαρακτηρίζαμε την αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός από το δεξί πεντάλ, λόγω του CVT κιβωτίου. Αυτό όμως θα το διαπιστώσει κανείς κυρίως εάν πάει να κινηθεί γρήγορα. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, είναι ψιλά γράμματα.

Εκτός δρόμου, τώρα, διαθέτει μεν ελαφρά on-off ελαστικά και την επιλογή Trail, που κλειδώνει ηλεκτρονικά τη μεταφορά της ροπής στους τροχούς, δεν παύει όμως να είναι ένα όχημα που προορίζεται κυρίως για εντός δρόμου μετακινήσεις. Φυσικά, σε χωματόδρομους και άλλα είδη τερέν, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε μια χαρά. Δεν είναι όμως για να το παρακάνει κανείς.

Εκ κατακλείδι, το τετρακίνητο, υβριδικό RAV4 μας άφησε από θετικές έως πολύ θετικές εντυπώσεις. Το μόνο αγκάθι έχει να κάνει αφενός με το μεγάλο κινητήρα, που επιβαρύνεται με τέλη πολυτελούς διαβίωσης, αφετέρου με το κόστος κτήσης, που υπερβαίνει τις 38.000 ευρώ, στη βασική του έκδοση. Αν τα αξίζει; Θα λέγαμε ναι, κρίνοντας από το τεχνολογικό υπόβαθρο, την εγγύηση 8 ετών για το υβριδικό σύστημα (6 για το υπόλοιπο όχημα) και τη γενικότερη εικόνα που αποκομίσαμε. Η τελική επιλογή, ωστόσο, είναι αυτού που θα βάλει το χέρι στην τσέπη.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων TOYOTA

Toyota RAV4 AWD 2.5 Hybrid – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 2.487 cc
Διάμετρος x διαδρομή 87,5 x 103,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς (130 kW) 177 PS / 6.000 rpm
Ροπή 221 Nm rpm / 3.600-5.200 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός σε συνδυασμό με ψεκασμό MPi
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ηλεκτροκινητήρας Εμπρός: 120 PS/ 202 Nm, Πίσω: 54 PS/ 121 Nm
Μπαταρίες Υβριδικό κύκλωμα Μέγιστης τάσης 650V και ονομαστικής τάσης 244,8V, με συσσωρευτή νικελίου- υδριδίου μετάλλου 6,5 Ah – 1,59 kWh
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
Μεικτή διάταξη (163 kW) 222 PS
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,1 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,6 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,6 / 4,5 / 4,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 833 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 102 g/km (WLTP: 127)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο τύπου e-CVT
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Διπλά ψαλίδια
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Alenza 001, 225/65 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.600 x 1.855 x 1.685 mm

Μετατρόχιο (εμπρός/ πίσω)
Offroad γωνίες
Απόσταση από το έδαφος

1.610/1.640 mm
Πρόσβασης: 18,0 Διαφυγής 20,0:, Ράμπας: 15,5
190 mm

Μεταξόνιο 2.690 mm
Χώρος αποσκευών 580 lt
Απόβαρο 1.655 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 38.650€

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.
Back to top button
Close
Close