NEA

Η αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών θα καθορίσει την διάδοση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα!

Από τον προϋπολογισμό της ελληνικής οικογένειας περνάει το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στην χώρα μας και της δυνατότητας να προβεί στην αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος.

Όταν για την απόκτηση ενός μικρού ηλεκτρικού οχήματος οι τιμές εκκινούν από 22.000 ευρώ και πλέον, για τους περισσότερους Έλληνες η απόκτηση του φαντάζει μακρινό όνειρο. Αυτό ακριβώς επισημαίνουν στο caroto τα στελέχη της εταιρίας FORTISIS, που πρωταγωνιστεί στο σκέλος της ανάπτυξης σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην χώρα μας, με 60 και πλέον σημεία φόρτισης (Δίκτυο φΟΡΤΙΖΩ σε δημόσιους χώρους (πάρκινγκ κλπ.) και πλέον επεκτείνεται σε ξενοδοχεία και νησιά, με νέα σημεία φόρτισης.

“Καίει” το κόστος κτήσης των ηλεκτρικών οχημάτων

Το μεγάλο ζήτημα είναι το κόστος κτήσης αυτών των οχημάτων, σημειώνει στο Caroto η κα Ταβλάκη, υπεύθυνη ανάπτυξη της FORTISIS. Και πως να μην συμφωνήσει κανείς με αυτήν την διαπίστωση όταν με 22.000 ευρώ ο δυνητικός αγοραστής αγοράζει για παράδειγμα ένα VW UP, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις ανάγκες που θέλει να καλύψει.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα ηλεκτρικό Peugeot 208  αυτή την περίοδο κοστίζει όσο να αγοράσεις δυο συμβατικά 208, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται.  Βέβαια όλες οι απόψεις συγκλίνουν στο γεγονός ότι το 2024 το αργότερα, ίσως και το 2022, οι τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων θα εξομοιωθούν με τα οχήματα που κάνουν χρήση ορυκτά καύσιμα. Τώρα “αν θα κατέβουν τα ηλεκτρικά ή θα ανέβουν τα συμβατικά” αυτό είναι ένα αίνιγμα για δυνατούς λύτες…που θα απαντηθεί στο προσεχές μέλλον.

Στο παραπάνω εικονογράφημα της εφημερίδας “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ” συγκρίνεται το κόστος ανάμεσα σε ένα συμβατικό και ένα ηλεκτρικό όχημα.

“Πλάνη” ότι η Ελλάδα πάσχει σε σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Την ίδια στιγμή φαίνεται πως περνάει σε δεύτερη μοίρα το ζήτημα της φόρτισης αυτών των οχημάτων, αφού η Ελλάδα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη διαθέτει τα περισσότερα σημεία φόρτισης, λαμβάνοντας υπόψη τα κυκλοφορούντα ηλεκτρικά οχήματα στην χώρα μας, πληροφορεί το Caroto.gr ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας FORTISIS Δημήτρης Μιχαρικόπουλος.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η Ελενα Ταβλάκη,  σημειώνει ότι “είναι πλάνη να πιστεύουμε ότι λείπουν επιπλέον σταθμοί για να καλύψουν τις υφιστάμενες ανάγκες των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα και κατά συνέπεια ότι αυτό είναι και το τροχοπέδη για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης”.

Μάλιστα για όσους θέλουν να δουν σε ποια σημεία της χώρας βρίσκονται σημεία φόρτισης του δικτύου ΦΟΡΤΙΖΩ, μπορούν να εισέλθουν στον κάτωθι δικτυακό τόπο http://www.destinationcharging.gr/. Είναι αυτός που βοηθάει και τους ξένους επισκέπτες μας που έρχονται με το ηλεκτρικό τους όχημα στην Ελλάδα για διακοπές. Και είναι πολλοί αυτοί…

Ρυπαίνεις; θα πληρώνεις…

Το κόστος κτήσης των ηλεκτρικών οχημάτων περνάει σε πολύ μεγάλο βαθμό από τα υπουργικά γραφεία και ειδικότερα στα κίνητρα που θα δοθούν για την κτήση τους. Στο σημείο αυτό ο κ. Μιχαρικόπουλος, υπογραμμίζει ότι καθήκον της πολιτείας που είναι να βοηθήσει την βιώσιμη κινητικότητα.

Μάλιστα τονίζει ότι θα πρέπει να εφαρμοστεί η αρχή ο “ρυπαίνων πληρώνει” και με οδηγό αυτό, η πολιτεία να ευνοήσει την απόκτηση, τη χρήση, αλλά και την ανάπτυξη υποδομών για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Ειδικότερα στο σκέλος των υποδομών, η ανάπτυξη δικτύου φόρτισης σε δημόσιο χώρο ακόμα δεν είναι και η πιο εύκολη υπόθεση, όπως αναφέρει ο κ. Μιχαρικόπουλος, απόρροια υφιστάμενων ρυθμίσεων.

Δημόσια φόρτιση Vs Ιδιωτικής φόρτισης

Ένα ζήτημα πάντως που προβληματίζει τις επιχειρήσεις που ποντάρουν στην άνθιση της ηλεκτροκίνησης και οργανώνουν το δίκτυο φόρτισης ανά την Ελλάδα, είναι το γεγονός ότι τα υφιστάμενα οχήματα οι ιδιοκτήτες τους τα φορτίζουν στο σπίτι τους την ώρα που κοιμούνται…και δεν πάνε στα δημόσια σημεία φόρτισης.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, στην Ελλάδα κυκλοφορούν 2.000 περίπου “ηλεκτρικά οχήματα” Plug in και full υβριδικά, όπως αναφέρει ο κ. Μιχαρικόπουλος. Ο λόγος είναι και ο οικονομικός σε αυτή τη φάση, αφού το κόστος φόρτισης σε έναν χώρο που τον εκμεταλλεύεται μια επιχείρηση έχει τα δικά της τιμολόγια διάθεσης και σίγουρα πολύ ακριβότερα σε σχέση με το οικιακό ρεύμα. Χώρια ότι σήμερα υπάρχουν και πολλά σημεία που οι δήμοι προσφέρουν δωρεάν την φόρτιση των οχημάτων. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα στο δήμο Ρεθύμνου.

Με 120 ευρώ φουλάρεις ενέργεια ένα Opel Corsa-e

Σε ορισμένους σταθμούς του ΦΟΡΤΙΖΩ η φόρτιση παρέχεται δωρεάν για τους επισκέπτες του χώρου, κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ σε άλλα σημεία οι χρεώσεις διαμορφώνονται με βάση την τιμή, που έχει οριστεί από τους διαχειριστές των σταθμών επαναφόρτισης. 

Στα περισσότερα σημεία η χρέωση σε σταθμούς AC γίνεται ανάλογα με το χρόνο παραμονής – σύνδεσης στο σταθμό και οι τιμές ξεκινούν για τους συνδρομητές συμβολαίου από 0,5 ΕΥΡΩ για κάθε σύνδεση + 0,025 ΕΥΡΩ /λεπτό συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ (ή 1 ΕΥΡΩ + 0,025 ΕΥΡΩ /λεπτό για κάθε σύνδεση για χρήστες με κάρτες προπληρωμένου χρόνου – FORTIZO Cards).

Η συνεδρία φόρτισης, σε σταθμούς DC κοστίζει 2 ΕΥΡΩ για κάθε σύνδεση + 0,22 ΕΥΡΩ /λεπτό για συνδρομητές συμβολαίου ή 2,5 ΕΥΡΩ για κάθε σύνδεση + 0,25 ΕΥΡΩ/λεπτό, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ για χρήστες  με κάρτες προπληρωμένου χρόνου – FORTIZO Cards. Με βάση τα παραπάνω, ένα καινούριο ηλεκτρικό Corsa αν ο κάτοχος του επιλέξει να δοκιμάσει μια “ταχυφόρτιση σε σταθμούς DC”  πρέπει να υπολογίσει περί τα 120 ευρώ για μια πλήρη φόρτιση.

Το ρεύμα θα νικήσει…

Σε κάθε περίπτωση σημειώνει ο κ. Μιχαρικόπουλος, η ηλεκτρική ενέργεια είναι φτηνότερη από τα ορυκτά καύσιμα και είναι χρέος της πολιτείας να βοηθήσει τους πολίτες που δεν θα έχουν τη δυνατότητα από το σπίτι τους, να φορτίζουν το μελλοντικό ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο, να τους δοθεί πρόσβαση σε φτηνή ηλεκτρική ενέργεια, πάντα μέσω των δημοσίων χώρων φόρτισης. Την ίδια στιγμή εκτιμάται ότι όσα σημεία τώρα προσφέρουν δωρεάν ηλεκτρική ενέργεια, στο μέλλον θα περιοριστούν προκειμένου να διαμορφωθεί ένα ελκυστικό επενδυτικό περιβάλλον και στο μέτωπο αυτό.

Στο εξωτερικό από χρόνια έχουν δώσει στίγμα των προθέσεων τους στο μέτωπο της ηλεκτροκίνησης και ήδη στη Γερμανία, η αγορά τέτοιων οχημάτων επιδοτείται με 2.000 ευρώ, ενώ στην Νορβηγία απαλλάσσονται από φόρους και διόδια και την ίδια στιγμή έχουν και δωρεάν πάρκινγκ.Ας ελπίσουμε ότι στην Ελλάδα δεν θα μείνουμε στο δωρεάν πάρκινγκ και θα ανακοινωθούν “πραγματικά” κίνητρα για την αγορά τους.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. Η Εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης σε κάθε κράτος εξαρτάται από τις παρακάτω παραμέτρους:
    1) Η τοπική ρύπανση προερχόμενη από την κυκλοφορία οχημάτων, κυρίως σε μεγάλα αστικά κέντρα.
    2) Η διαθεσιμότητα ηλεκτρικής ενέργειας
    3) Η ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ σε κάθε κράτος σε σχέση με το κατά κεφαλήν εισόδημα.
    4) Η πυκνότητα δόμησης κάθε πόλης με μεγάλη τοπική ρύπανση.
    5) Το ανάγλυφο της περιοχής εφαρμογής ηλεκτροκίνησης.
    6) Άλλοι αστάθμητοι παράγοντες.
    Ας τα εξετάσουμε ένα-ένα με την σειρά.
    1) Η τοπική ρύπανση λόγω κυκλοφορίας οχημάτων είναι πανίσχυρο κίνητρο εφαρμογής ηλεκτροκίνησης.
    Αν όμως όλοι οι άλλοι παράγοντες είναι αρνητικοί, π.χ. πυκνή δόμηση, ανεπάρκεια παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, τιμολογιακή πολιτική παροχής ρεύματος, τότε είναι αδήριτη ανάγκη της εφαρμογής ηλεκτροκίνησης σε συγκοινωνιακά μέσα, οχήματα παράδοσης αγαθών εντός πόλης, επαγγελματικά
    οχήματα συνεχούς κίνησης εντός πόλης και συναφή οχήματα.
    2) Υπάρχουν χώρες εντός της Ευρώπης με υπερεπάρκεια παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος, είτε
    λόγω ύπαρξης πυρηνικών εργοστασίων παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος, είτε από εκτεταμένη εφαρμογή παραγωγής ενέργειας από Α.Π.Ε. (Νορβηγία – Δανία ). Η χώρα μας είναι υποχρεωμένη να εισάγει και να αγοράζει ηλεκτρική ενέργεια. Συνεπώς η χώρα μας είναι σε δυσμενή θέση όσον αφορά αυτήν την παράμετρο. Αν υποθέσουμε ότι ένα ηλεκτροκίνητο όχημα έχει ισχύ 300 Kw, 80 V τότε πρέπει η ταχυφόρτιση εντός μιας ώρας, να γίνει με 15Α. Αυτό ισοδυναμεί με κατανάλωση δύο οικιών εντός μιας ώρας. Ας φανταστούμε να ταχυφορτίζονται δύο ή περισσότερα οχήματα σε έναν σταθμό φόρτισης. Αποτέλεσμα: Βύθιση τάσης στην περιοχή.
    3) Οι 33.000 Euro αντιστοιχούν σε μισθούς τεσσάρων ετών στο μέσο Ελληνικό νοικοκυριό.
    4) Η πυκνότητα δόμησης σε μία πόλη είναι ο υπ’αριθμόν 1 παράγοντας αποφυγής αγοράς ηλεκτρικού οχήματος. Δεν μπορεί να το φορτίσει ο ιδιοκτήτης του.
    5) Η κεντρική Ελλάδα (Πίνδος), η Πελοπόννησος, η Κρήτη και σχεδόν όλα τα νησιά έχουν ορεινό ανάγλυφο. Αυτό σημαίνει ανηφόρες. Αυτό σημαίνει ΜΕΙΩΣΗ της εμβέλειας της μπαταρίας.
    6) Χιονισμένη εθνική οδός στην Μαλακάσα – Βαρυχειμωνιά σε όλη την επικράτεια – Διακύμανση τιμής
    αντικατάστασης συσσωρευτή μετά το πέρας διάρκειας ζωής του – Ατυχήματα από ακαριαία εκφόρτιση συσσωρευτή.
    Έχουμε αναφέρει πολλές φορές για την βίαια και εξαναγκασμένη εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης.
    Η εφαρμογή ηλεκτροκίνησης απαιτεί σύνεση προγραμματισμό και κυρίως υγιή προβλεπτικότητα.
    Ο Κινητήρας Εσωτερικής καύσης αναμένει τα νέου τύπου καύσιμα μη ορυκτής προέλευσης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!