NEA

Κορονοϊός vs αυτοκινητοβιομηχανία, σημειώσατε 1

Ο φονικός ιός που μαστίζει την Κίνα έχει, μεταξύ άλλων, άμεσο αντίκτυπο και στην παραγωγή αυτοκινήτων.

Με την κίνα να βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και με περισσότερα από 1.500 θύματα, μέχρι στιγμής, αυτή η επιδημία δεν θα μπορούσε να μην επηρεάσει και τον κλάδο του αυτοκινήτου. Ειδικά για την εγχώρια αγορά, όπου εδώ και 19 μήνες σημειώνει πτώση των πωλήσεων, η μείωση του προηγούμενου μήνα κατά 18%, σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019, κρίνεται παραπάνω από ανησυχητική.

Το όλο πρόβλημα, ωστόσο, δεν έχει να κάνει μόνο με τις πωλήσεις αλλά και με την παραγωγή των αυτοκινήτων. Είτε για προληπτικούς λόγους, είτε μετά από κρούσματα του ιού, δεκάδες γραμμές παραγωγής στην Κίνα έχουν κατεβάσει διακόπτες. Οι υπεύθυνοι εργάζονται στο να πάρουν τα κατάλληλα μέτρα (ή και ρίσκα) για να επανεκκινήσουν την παραγωγή, σύμφωνα όμως με επίσημα στοιχεία, από τις 183 γραμμές παραγωγής αυτοκινήτων, μόνο οι 59 βρίσκονται σε λειτουργία.

Φυσικά, το πρόβλημα δεν περιορίζεται μόνο στις γραμμές παραγωγής αλλά και στα εργοστάσια που παράγουν υποσυστήματα, για άλλους κατασκευαστές. Ως εκ τούτου, ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Αυτοκινήτων της Κίνας υποστηρίζει ότι ο κορονοϊός είναι πολύ πιθανό να διαταράξει, σε ένα βαθμό, την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, αρκετών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button