ΔΟΚΙΜΕΣ

Audi Q3 Sportback 35 TDI S tronic [test drive]

Ποντάροντας στην εμφάνιση και στην τεχνολογία, το Q3 Sportback έρχεται να προστεθεί ως μία ακόμα κορυφαία πρόταση στα coupe SUV.

Μπορεί μία προσθήκη στην ονομασία ενός μοντέλου να αλλάξει τελείως την εικόνα του; Στην προκειμένη περίπτωση, μπορεί. To Sportback, στη γλώσσα των ανθρώπων της Audi, μεταφράζεται σε ένα, κοντολογίς, νέο μοντέλο. Ένα αυτοκίνητο που μπορεί οπτικά από μπροστά να μην διαφέρει και τόσο από το απλό Q3, πίσω όμως η διαφορά είναι όπως η μέρα με τη νύχτα. Συγκλονιστικά υπέρ του δεύτερου.

Οι φωτογραφίες μάλλον το αδικούν, αφού από κοντά δείχνει ακόμα πιο όμορφο, μυώδες και δυναμικό. Ειδικά σε ο,τι αφορά τα πίσω φτερά, που εξέχουν του αμαξώματος με έναν ιδιαίτερα σπροτίφ τρόπο. Δεν θα μας πείραζε να έχει και λίγο μεγαλύτερο όγκο, διατηρώντας τις ίδιες αναλογίες, αν και με τα 4,5 μέτρα του μήκους του, την κάνει τη δουλειά. Παραμένει απόλυτα επαρκές για τις μετακινήσεις μίας οικογένειας και, ταυτόχρονα, δεν περνάει απαρατήρητο.

Η πρώτη, καλή, εντύπωση, έρχεται να ενισχυθεί με το που θα περάσει κανείς στο εσωτερικό. Εδώ τον πρώτο λόγο έχει η ποιότητα κατασκευής και, πρωτίστως, η τεχνολογία. Ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων, διαστάσεων 10,25’’ και η αντίστοιχη οθόνη του infotainment, 10,1’’ γεμίζουν αρχικά τα μάτια του οδηγού. Όταν χορτάσει από αυτά, η ματιά μπορεί να συνεχίσει την περιπλάνησή της στο καλοσχηματισμένο τιμόνι και στο υπόλοιπο ταμπλό.

Εύσημα θα πρέπει να δοθούν τόσο για την εργονομία, όσο και για την προσοχή στη λεπτομέρεια. Το ΜΜΙ της Audi, παρότι φορτωμένο με λειτουργίες, δεν είναι δύσκολο να το χειριστεί κανείς. Για όλες τις βασικές λειτουργίες υπάρχουν ποιοτικοί, φυσικοί διακόπτες. Τα χρησιμοποιούμενα υλικά και η ποιότητα συναρμογής είναι αντάξια των προσδοκιών, ενώ δεν λείπουν και ορισμένες πινελιές, όπως το φωτιζόμενο λογότυπο στο ταμπλό, που ολοκληρώνουν την εικόνα.

Ο οδηγός θα ρυθμίσει εύκολα τη θέση οδήγησης στα μέτρα του, απολαμβάνοντας το άνετο και με ικανοποιητική πλευρική στήριξη κάθισμα. Μόνο μελανό σημείο εδώ η ορατότητα προς τα πίσω, αφού η coupe οροφή έρχεται με τους αντίστοιχους περιορισμούς στις γυάλινες επιφάνειες. Για τους πίσω επιβάτες οι χώροι δεν είναι τεράστιοι, είναι όμως επαρκείς (αρκεί να μην υπερβαίνουν σε ύψος το 1.85…). Όσο για το διαμέρισμα των αποσκευών, με 530 λίτρα δεν μπορείς να ζητήσεις κάτι παραπάνω.

photos: nmarinopoulos

Αναφορικά με τον κινητήρα, ο δίλιτρος TDI που κρύβει στα σπλάχνα του ίσως να μην ακούγεται αντάξιος των περιστάσεων, με τους μόλις 150 ίππους, στην πράξη όμως δείχνει επαρκής να κινήσει αξιοπρεπώς τα 1.650+ κιλά του αυτοκινήτου. Στα θετικά του υπολογίζεται η ροπή από χαμηλά και η πολιτισμένη λειτουργία, καθώς επίσης τα λογικά επίπεδα θορύβου.

Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου, 7 σχέσεων. Η ύπαρξη paddles πίσω από το τιμόνι δίνει μερικούς πόντους στην όλη υλοποίηση, συνολικά όμως, υπό συνθήκες, οι αλλαγές των σχέσεων αυτόματα δείχνουν να μπερδεύουν. Γενικά, το συγκεκριμένο S-Tronic δεν δείχνει από τα ποιο γρήγορα ή τα καλύτερα ρυθμισμένα της αγοράς.

Εκεί που μπορεί να βασίζεται ο οδηγός είναι στα οδηγικά modes που προσφέρει το αυτοκίνητο. Το Q3 Sportback μπορεί με σχετική επιτυχία να αλλάζει προσωπείο, δίνοντας μία πιο άνετη ή πιο σπορτίφ νότα στον ιδιοκτήτη του, κατά το δοκούν. Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για ένα όχημα με δεμένο setup, που χαρίζει άνεση, ενώ ταυτόχρονα δεν επιτρέπει ασάφειες.

Η ποιότητα κύλισης παραμένει εξίσου υψηλή, η επιλογή όμως των διαστάσεων 225/40/20 ελαστικών, περισσότερο ευφραίνει οπτικά, παρά αντικατοπτρίζει μία ρεαλιστική επιλογή για το ελληνικό ανάγλυφο. Σταθερό σε υψηλές ταχύτητες, εύκολα ελεγχόμενο και ευχάριστο οδηγικά, το Q3 Sportback θα ικανοποιήσει. Ακόμα και το τιμόνι του, μπορεί να έχει μία κάπως επίπλαστη αίσθηση, δεν παύει όμως να παραμένει ακριβές και αρκετά σβέλτο.

Στο δια ταύτα, η προσπάθεια της Audi για τη δημιουργία ενός coupe SUV στη συγκεκριμένη κατηγορία, κρίνεται επιτυχημένη. Διαθέτοντας πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο, όμορφο παρουσιαστικό και χωρίς ουσιαστικά μειονεκτήματα, το Sportback έρχεται να αποτελέσει μία καλύτερη εναλλακτική στην οικογένεια Q3.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων AUDI

Audi Q3 Sportback 35 TDI S-Tronic – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.968 cc
Διάμετρος x διαδρομή 81,0 x 95,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι Διαμήκης τοποθέτηση/ τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 3.000-4.200 rpm
Ροπή 340 Nm (34,6 kgm) / 1.750-3.000 rpm
Τροφοδοσία Κοινή γραμμή τροφοδοσίας με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,3 sec
Τελική ταχύτητα 205 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,4 / 4,9-4,7 / 4,6-4,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 895 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 DGc
Εκπομπή CO2 153 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Venus S1 Evo2, 225/40 R20
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.500 x 1.843 x 1.567 mm
140 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.584/1.576 mm
Μεταξόνιο 2.680 mm
Χώρος αποσκευών 530 – 1.400 lt
Απόβαρο 1.655 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 37.590€ (S-Line 35 TDI S-Tronic 44.520€)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!