NEA

Αποκάλυψη για τη νέα McLaren 765LT

Το νέο μοντέλο της βρετανικής εταιρίας θα παραχθεί σε μόλις 765 αντίτυπα, ενώ είναι ελαφρύτερο και πιο ισχυρό από την 720S!

Καταρχήν, πρόκειται για ένα Longtail μοντέλο, όπως μαρτυρά και η ονομασία του. Οπτικά δίνει ξεκάθαρα το χαρακτηριστικό στίγμα της McLaren, είναι όμως και αντίστοιχα δουλεμένο ώστε να πηγαίνει την αεροδυναμική ένα βήμα παραπέρα. Σε ολόκληρο το αμάξωμα γίνεται εκτεταμένη χρήση σύνθετων υλικών, όπως αντίστοιχα ισχύει και στο αεροδυναμικό πακέτο που φορά. Ενδεικτικά αναφέρουμε το μεγαλύτερο διαχύτη πίσω, την ενεργή αεροτομή και τους ειδικά σχεδιασμένους προφυλακτήρες και skirts.

Ειδικά για την αεροτομή, όχι μόνο αυξάνει την αρνητική άντωση αλλά ταυτόχρονα βοηθά στην απαγωγή της θερμότητας από τον κινητήρα και, υπό συνθήκες, μπορεί να παίξει το ρόλο αερόφρενου! Για τη μείωση του μη φερόμενου βάρους, οι άνθρωποι της McLaren φρόντισαν να τοποθετήσουν στην 765LT υπερελαφρούς τροχούς από σφυρήλατο αλουμίνιο, με μπουλόνια τιτανίου και ελαστικά Pirelli P Zero Trofeo R. Εντός αυτών κρύβονται τέσσερις μεγάλοι κεραμικοί δίσκοι, οι ίδιοι που χρησιμοποιεί και η Senna (εναλλακτικά προσφέρεται και με αμιγώς αγωνιστικό σύστημα πέδησης…).

Το συνολικό βάρος της 765LT αγγίζει μόλις τα 1.229 κιλά, είναι δηλαδή «50 κιλά ελαφρύτερη από τον άμεσο ανταγωνισμό» της, σύμφωνα με τη McLaren. Για την επίτευξη αυτού του αριθμού, μεταξύ άλλων, χρησιμοποιήθηκε ένα σύστημα εξαγωγής από τιτάνιο, πιο λεπτά τζάμια, αγωνιστικά καθίσματα από ανθρακονήματα (κατά 18 κιλά ελαφρύτερα από αυτά της 720S), αφαιρέθηκε ο κλιματισμός και το ηχοσύστημα, ενώ στις πόρτες αντί για κανονικές θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχει ένα απλό διχτάκι… Παρόλα αυτά, για όσους ενδιαφερόμενους δεν αρέσκονται στα σπαρτιάτικα εσωτερικά, όλα τα ανωτέρω μπορούν πάλι να προστεθούν.

Αναφορικά με τον κινητήρα, είναι ένας twin-turbo V8, χωρητικότητας 4,0 λίτρων, με απόδοση 765 ίππους και 799 Nm ροπής. Για την επίτευξη αυτών των αριθμών οι μηχανικοί της φίρμας, μεταξύ άλλων, τοποθέτησαν σφυρήλατα πιστόνια αλουμινίου, μία επιπρόσθετη αντλία βενζίνης και επαναπρογραμμάτισαν τον εγκέφαλο του μοτέρ. Έτσι, η 765LT επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 2.8 δλ. και προσφέρει τελική 330 χλμ./ώρα.

Το εφτάρι διπλόδισκο κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται, διαθέτει καλύτερα σχεδιασμένα γρανάζια και προσφέρει κατά 15% καλύτερη επιτάχυνση από την 720S. Παράλληλα, υιοθετεί και μία νέα «limit downshift» λειτουργεία. Εάν ο οδηγός πάει να κατεβάσει ταχύτητα αλλά αυτό θα ανέβαζε τις στροφές πέραν του ορίου ασφαλείας, το κιβώτιο θυμάται αυτή του την επιλογή και την εκτελεί αμέσως μόλις κατέβει λίγο η ταχύτητα και μπορεί να πραγματοποιηθεί το κατέβασμα με ασφάλεια για τον κινητήρα.

Η παραγωγή της νέας 765LT αναμένεται να ξεκινήσει εντός των επόμενων μηνών, με τις παραδόσεις να ξεκινούν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Σχετικά με το κόστος, δεν υπάρχει κάποια εικόνα, αναμένεται όμως να είναι ανάλογο των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button