NEA

Bugatti Chiron Pur Sport, η απόλυτη!

Όταν μιλάμε για πολυτέλεια και ισχύ, ένα μοντέλο βρίσκεται στην κορυφή. Και αυτό μόλις απέκτησε μία πιο δυναμική, πισταδόρικη έκδοση.

Η εικόνα από μόνη της μπορεί να είναι συγκλονιστική, ας μιλήσουμε όμως με νούμερα. Η Bugatti Chiron είναι ένα υπεραυτοκίνητο των 1.500 ίππων, οι οποίοι προέρχονται από ένα quad-turbo δεκαεξακύλινδρο σύνολο σε διάταξη W, χωρητικότητας 8,0 λίτρων! Θα χρειαζόταν ποτέ κανείς κάτι παραπάνω; Μμμμ, ναι, αρκεί να έχει να διαθέσει 3,2 εκ ευρώ (προ φόρων) για να αποκτήσει μία από τις μόλις 16 Chiron Pur Sport που θα κυκλοφορήσουν φέτος.

Σε αντίθεση με τις απλές -ο Θεός να τις κάνει- Chiron, η έκδοση Pur Sport είναι εμφανώς βελτιωμένη στα σημεία, με στόχο μία πιο αγωνιστική συμπεριφορά. Ξεκινώντας από τον κινητήρα, διατηρεί την ίδια ισχύ, ανεβάζοντας όμως το όριο των στροφών από τις 6.700 στις 6.900 σ.α.λ. Ταυτόχρονα, συνεργάζεται με ένα κατά 15% πιο κοντής κλιμάκωσης κιβώτιο, που με τη σειρά του βελτιώνει την απόκριση του κινητήρα.

Αεροδυναμικά οι μηχανικοί της φίρμας έχουν κάνει αρκετή δουλειά, ώστε το τελικό αποτέλεσμα να μην είναι απλά πιο επιθετικό αλλά να βελτιώνει και τη συμπεριφορά του οχήματος στις υψηλές ταχύτητες. Ενδεικτικά αναφέρουμε την πλάτους 1,9 μέτρων (!) αεροτομή, που παράγει «σοβαρές ποσότητες αρνητικής άντωσης», κατά τους αεροδυναμιστές.

Οι νέοι, Aero, τροχοί, (κατά 16 κιλά ελαφρύτεροι) είναι ειδικά σχεδιασμένοι ώστε να βελτιώνουν την ψύξη των κεραμικών δίσκων, ενώ φοράνε ειδικά εξελιγμένα για την περίσταση ελαστικά Sport Cup 2 R της Michelin. Οι διαστάσεις αυτών είναι 285/30 R20 για τον μπροστινό και 355/25 R21 για τον πίσω άξονα. Καινούριο είναι και το σύστημα εξαγωγής των καυσαερίων, με δύο θηριώδεις -αλλά ταυτόχρονα υπερελαφρές-απολήξεις τιτανίου, κατασκευασμένες με την τεχνική του 3-D printing.

Όσο για την ανάρτηση, έχει τελείως διαφορετικό setup από τις απλές εκδόσεις, χρησιμοποιώντας κατά 65% σκληρότερα αμορτισέρ στον μπροστινό και κατά 33% στον πίσω άξονα. «Μιλήσαμε με τους πελάτες και συνειδητοποιήσαμε ότι ήθελαν ένα όχημα που θα διέθετε ακόμη περισσότερη ακρίβεια και δυναμισμό στις στροφές», δήλωσε ο Stephan Winkelmann, πρόεδρος της Bugatti. «Ένα υπεραυτοκίνητο που λαχταρά επαρχιακούς δρόμους με όσο το δυνατόν περισσότερες στροφές. Μια ακλόνητη μηχανή οδήγησης, χωρίς συμβιβασμούς».

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.
Back to top button
Close
Close