NEA

To R360 Coupe ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής της Mazda

Το πρώτο Mazda δεν είχε κάποιον Wankel αλλά έναν τετράχρονο με χωρητικότητα 360 κ.εκ.

Η Mazda μπορεί να είναι χρονολογικά μια από τις νεότερες εταιρίες στον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά έχει να επιδείξει εξαιρετικά αυτοκίνητα που συνδυάζουν ντιζάιν, αξιοπιστία και τεχνολογίες. Η παραγωγή αυτοκινήτων ξεκίνησε το 1960 και χαρακτηριστικό είναι πως αυτό έγινε 40 χρόνια μετά την ίδρυση της αφού μέχρι τότε κατασκεύαζε εργαλεία και μηχανήματα.

Το σχεδόν τρίμετρο R360 Coupe ήταν το πρώτο της αυτοκίνητο και είχε προκαλέσει ιδιαίτερη αίσθηση με τον τετράχρονο δικύλινδρο διάταξης V των 360 κ.εκ. Ο ανταγωνισμός εκείνη την εποχή χρησιμοποιούσε δίχρονους κινητήρες. Το μοτέρ του πρώτου Mazda απέδιδε μόλις 16 ίππους και 22 Nm που περνούσαν στους πίσω τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 4 σχέσεων (υπήρχε και αυτόματο με 2 σχέσεις) και κινούσαν το πανάλαφρο αμάξωμα των 380 κιλών.

Για το μικρό βάρος η Mazda είχε κάνει εκτεταμένη χρήση ελαφρών υλικών, όπως το αλουμίνιο που χρησιμοποιούσε για την κεφαλή του κινητήρα ή κράμα αλουμινίου για την μετάδοση και το κέλυφος του κάρτερ. Από αλουμίνιο ήταν κατασκευασμένα το εμπρός καπό και μέρη του αυτοφερόμενου πλαισίου, ενώ τα τζάμια ήταν από plexiglass.

Από την στιγμή που το μοτέρ βρισκόταν στο πίσω μέρος η ανάρτηση ήταν ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς έτσι ώστε να είναι πιο άνετο και με καλύτερη οδική συμπεριφορά. Η τελική ταχύτητα άγγιζε τα 84 χλμ./ώρα, μία καλή επίδοση για τα δεδομένα των δρόμων της μεταπολεμικής Ιαπωνίας.

Στην πρώτη ημέρα της παρουσίασής του πωλήθηκαν 4.500 αυτοκίνητα. Στη συνέχεια κατάφερε να αποσπάσει τα 2/3 της κατηγορίας των kei car, ενώ για μία χρονιά έφθασε να έχει μερίδιο 15% επί του συνόλου της ιαπωνικής αγοράς αυτοκινήτου. Η τιμή του εκείνη την εποχή στην Ιαπωνία ήταν στα 830 δολάρια, κάτι που με σημερινές τιμές αντιστοιχεί σε περίπου 7.500 δολάρια. Η παραγωγή του 360 Coupe στην Χιροσίμα κράτησε έξι χρόνια (1960-66).

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!