NEA

Κορωνοϊός vs Αυτοκινητοβιομηχανία: Κλείνουν ή υπολειτουργούν σχεδόν όλα τα εργοστάσια στην Ευρώπη

Το πλάνο των περισσότερων κατασκευαστών είναι η διακοπή της παραγωγής να διαρκέσει αρχικά δύο εβδομάδες, μέχρι το τέλος του Μαρτίου.

Ωστόσο, η κατάσταση δεν αναμένεται να είναι καλύτερη τον Απρίλιο και για αυτό η αναστολή ή «καταστολή» της λειτουργίας των εργοστασίων στην Ευρώπη αναμένεται να συνεχιστεί. Ειδικά από την στιγμή που ανακοινώθηκε το κλείσιμο των εξωτερικών συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για διάστημα 30 ημερών, προκειμένου να αναχαιτιστεί η εξάπλωση του νέου κορωνοϊού. Ωστόσο θα δημιουργηθούν στα εσωτερικά σύνορα διάδρομοι ταχείας κυκλοφορίας για τη γρήγορη διακίνηση των αγαθών.

Τα πρώτα εργοστάσια αυτοκινήτων που έκλεισαν ήταν στην Ιταλία και πιο μετά στην Ισπανία. Αργότερα ο όμιλος PSA ανακοίνωσε το κλείσιμο σε όλη την Ευρώπη και η Renault σε όλη την Γαλλία. Το μέτρο επεκτάθηκε στη Μεγάλη Βρετανία και πλέον ακολουθούν και οι χώρες της κεντρικής Ευρώπης. Αυτά που φαίνεται να μην έχουν πρόβλημα είναι τα εργοστάσια της Volvo στη Σουηδία, που συνεχίζουν κανονικά, ενώ αντίθετα η εταιρεία έχει κλείσει το εργοστάσιό της στο Βέλγιο όπου κατασκευάζεται το XC40 και υπάρχει και η πρώτη γραμμή της παραγωγής μπαταριών.

Άξια λόγου και αναφοράς είναι η αναστάτωση που προκλήθηκε στο εργοστάσιο της Mercedes που κατασκευάζει βαν στην πόλη Vitoria, καθώς παρά το διαπιστωμένο κρούσμα κοροναϊού και τα 23 άτομα σε καραντίνα οι 5.000 εργαζόμενοι κλήθηκαν να δουλέψουν κανονικά. Το συνδικάτο των εργαζομένων, μιας και δεν δίνονταν εγγυήσεις για την ασφάλεια του προσωπικού, μπλόκαρε το τέλος της γραμμής παραγωγής και έτσι δεν λειτούργησε ούτε αυτό του εργοστάσιο. Σήμερα ανακοίνωσε και η Toyota πως παίρνει ανάλογα μέτρα στα εργοστάσια της στην Ευρώπη ελέω κορωνοϊού.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button