NEAΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Aston Martin: Νέος τρίλιτρος V6 με υπερτροφοδότηση και υβριδική τεχνολογία [vid]

Ο νέος V6 είναι ο πρώτος κινητήρας εδώ και 52 χρόνια που έχει σχεδιάσει εξ ολοκλήρου η Aston Martin.

Από το 1968 και τις δημιουργίες του γνωστού Tadek Marek είχε η βρετανική εταιρία να παρουσιάσει έναν in-house κινητήρα. Βλέπετε όλα αυτά τα χρόνια έπαιρνε χρησιμοποιούσε της Cosworth, της Ford στην οποία ανήκε και της Mercedes. Και στο εξής η βρετανική εταιρία θα χρησιμοποιεί το νέο της V6 με την κωδική ονομασία TM01 που θα συνδυάζεται τόσο με ήπια υβριδική τεχνολογία όσο και με plug-in διάταξη.

Πλέον, ο νέος «hot V», όπως τον αποκαλεί η Aston Martin μιας και εξαγωγές είναι προς το εσωτερικό μέρος των δύο σκελών, εκεί όπου βρίσκεται και η τουρμπίνα, θα είναι το βαρύ όπλο της. Η παραπάνω διάταξη διευκολύνει τον εξηλεκτρισμό αλλά και την προσαρμογή στις μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπής ρύπων. Ταυτόχρονα εξασφαλίζει και μικρές εξωτερικές διαστάσεις του συνόλου που διευκολύνει το συνδυασμό του με διαφορετικά πλαίσια και τη χρήση του σε αρκετά μοντέλα. Επίσης διαθέτει σύστημα λίπανσης ξηρού τύπου*.

Στα πρώτα στοιχεία που έδωσε η Aston Martin αναφέρει πως η υβριδική plug-in έκδοση θα είναι η ισχυρότερη στην γκάμα της με κοντά στα 1.000 άλογα. Κάτι πολύ λογικό αφού ενδέχεται να έχει και δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ στον μπροστινό άξονα, ενώ γενικά η απόδοση και τα χαρακτηριστικά της PHEV έκδοσης θα προσαρμόζονται ανάλογα με το μοντέλο στο οποίο θα χρησιμοποιείται. Η Valhalla θα είναι το πρώτο plug-in υβριδικό και θα παρουσιαστεί μέσα στο 2022.

*Ξηρό κάρτερ: Όταν το λάδι του κινητήρα συγκεντρώνεται σε διαφορετικό μέρος και όχι ακριβώς στο κάτω μέρος του μοτέρ, τότε έχουμε ξηρό κάρτερ (σύστημα λίπανσης ξηρού τύπου). Σε αυτή την περίπτωση το λάδι περνά στο ψυγείο και στο φίλτρο ανεξάρτητα και αυτή η διάταξη διασφαλίζει την σταθερή παροχή και ροή ανεξαρτήτως δυναμικών επιταχύνσεων και μετατοπίσεων. Επίσης, επιτυγχάνεται μικρότερο ύψος του κινητήρα που εξυπηρετεί στην χαμηλότερη τοποθέτησή του για χαμηλότερο κέντρο βάρους και για αυτό το ξηρό κάρτερ αποτελεί ιδανική επιλογή για σπορ μοντέλα με πολύστροφα μοτέρ.

Υγρό κάρτερ: Οι κινητήρες που διαθέτουν ελαιολεκάνη ακριβώς κάτω από το μοτέρ και καταλήγει εκεί λόγω βαρύτητας (όταν ο κινητήρας είναι κρύος, όταν λειτουργεί μία αντλία κυκλοφορεί το λάδι με μεταβαλλόμενη πίεση).

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close