ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παράγουν λιγότερο CO2 από τα βενζινοκίνητα οχήματα

Τα ηλεκτρικά οχήματα παράγουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από ό,τι τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα στην πλειονότητα του πλανήτη – σε αντίθεση με ορισμένους επικριτές, οι οποίοι ισχυρίστηκαν ότι το CO2 που εκπέμπεται στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και η κατασκευή τους υπερτερεί των πλεονεκτημάτων.

Το εύρημα είναι ώθηση για τις κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, που επιδιώκει να μεταβεί στις καθαρές μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, οι οποίες θα απαιτήσουν μαζική επέκταση του στόλου των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ένα παρόμοιο όφελος βρέθηκε για τις ηλεκτρικές αντλίες θερμότητας.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι μεταφορές είναι πλέον ο μεγαλύτερος συντελεστής στην κλιματική κρίση και η οικιακή θέρμανση έχει κολλήσει πεισματικά στο φυσικό αέριο για μεγάλο μέρος της χώρας.

Σε όλο τον κόσμο, τα επιβατικά οχήματα και η οικιακή θέρμανση παράγουν περίπου το ένα τέταρτο όλων των εκπομπών από την καύση ορυκτών καυσίμων. Αυτό καθιστά τα ηλεκτρικά οχήματα απαραίτητα για τη μείωση των συνολικών εκπομπών, αλλά το πόσο καθαρό είναι ένα ηλεκτρικό όχημα εξαρτάται επίσης από τον τρόπο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, την αποδοτικότητα της τροφοδοσίας και την απόδοση του οχήματος.

Αυτό έκανε ορισμένα άτομα και κυβερνήσεις να αμφισβητήσουν εάν αυτές οι τεχνολογίες αξίζουν επέκταση. Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα στο περιοδικό Nature Sustainability, έδωσε το πράσινο φως.

Επιστήμονες από τα πανεπιστήμια των Exeter, Nijmegen και Cambridge πραγματοποίησαν αξιολογήσεις κύκλου ζωής που έδειξαν ότι ακόμη και όταν η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας εξακολουθεί να περιλαμβάνει σημαντικές ποσότητες ορυκτών καυσίμων, υπήρχε εξοικονόμηση CO2 από τα συμβατικά αυτοκίνητα.

Διαπίστωσαν ότι σε 53 από τις 59 περιοχές, που αποτελούν το 95% του κόσμου, τα ηλεκτρικά οχήματα και οι οικιακές αντλίες θερμότητας παράγουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα αυτοκίνητα ή τους λέβητες με ορυκτά καύσιμα. Οι μόνες εξαιρέσεις είναι οι χώρες που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τον άνθρακα, όπως η Πολωνία.

Σε χώρες όπως η Σουηδία, η οποία παίρνει το μεγαλύτερο μέρος της ηλεκτρικής της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, και η Γαλλία, η οποία τροφοδοτείται σε μεγάλο βαθμό από πυρηνικά, η εξοικονόμηση CO2 από τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων φτάνει το 70% σε σχέση με τα συμβατικά αντίστοιχα.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι εξοικονομήσεις είναι περίπου 30%. Ωστόσο, αυτό είναι πιθανό να βελτιωθεί περαιτέρω καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα αυξάνονται ακόμη πιο αποτελεσματικά και περισσότερο CO2 απομακρύνεται από το σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

Οι αντλίες θερμότητας χρησιμοποιούν ηλεκτρισμό και συστήματα ανταλλαγής θερμότητας – παρόμοια κατ’ αρχήν με εκείνα που βρίσκονται στα ψυγεία – για να επωφεληθούν από τη διαφορά θερμοκρασίας υπόγεια και στην επιφάνεια, στην περίπτωση αντλιών θερμότητας πηγής εδάφους, και μεταξύ του εξωτερικού αέρα και του εσωτερικού στο περίπτωση αντλιών θερμότητας πηγής αέρα. Εάν χρησιμοποιήθηκαν ευρέως, σύμφωνα με τη μελέτη, θα μπορούσαν να μειώσουν τις παγκόσμιες εκπομπές άνθρακα έως και 0,8 γιγατόνους ετησίως έως το 2050, ή το ισοδύναμο των εκπομπών της Γερμανίας σήμερα.

«Η ιδέα ότι τα ηλεκτρικά οχήματα ή οι αντλίες θερμότητας θα μπορούσαν να αυξήσουν τις εκπομπές είναι ουσιαστικά μύθος», δήλωσε ο Florian Knobloch του Πανεπιστημίου Nijmegen στις Κάτω Χώρες, επικεφαλής της μελέτης. «Υπάρχει παραπληροφόρηση. Έχουμε μια οριστική μελέτη που μπορεί να διαλύσει αυτούς τους μύθους.»

Ο Jean-Francois Mercure, του Πανεπιστημίου του Exeter, συν-συγγραφέας της μελέτης, πρόσθεσε: «Η απάντηση είναι σαφής: για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα, πρέπει να επιλέξουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αντλίες θερμότητας οικιακής χρήσης έναντι εναλλακτικών ορυκτών καυσίμων».

Ο Mike Childs, επικεφαλής στο Friends of the Earth, δήλωσε: «Τα ηλεκτρικά οχήματα και οι αντλίες θερμότητας είναι απολύτως κρίσιμα για την επίτευξη των κλιματικών στόχων, οπότε είναι καλό να δούμε αυτήν την έκθεση. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, και οι δύο τεχνολογίες θα συνεχίσουν να εξοικονομούν άνθρακα παράλληλα με τη μετάβαση από ορυκτά καύσιμα σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την τροφοδοσία του ηλεκτρικού δικτύου».

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!