ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Η εξάτμιση που έκανε διάσημο το όνομα Abarth κλείνει 70 χρόνια ζωής

Μάιος 1950: Στο 32ο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο, μια μικρή –τότε- μάρκα παρουσιάζει ένα πολύ ξεχωριστό σύστημα εξαγωγής. Ο Carlo Abarth με μια εξάτμιση ξεκινά το θρύλο του «Σκορπιού» που αναστατώνει τους φίλους του αυτοκινήτου μέχρι και σήμερα.

Στις 4 Μαΐου του 1950, στα πλαίσια της έκθεσης αυτοκινήτου του Τορίνο, ο Carlo Abarth παρουσίασε την “Abarth Exhaust”, το πιο γνωστό εξάρτημα στα κιτ αναβάθμισης του πάντα ανήσυχου μηχανικού, το οποίο έφερε παγκόσμια φήμη στην εταιρεία του. Σήμερα η φιλοσοφία του ιδρυτή – που βασίζεται στη συνεχή αναζήτηση πρωτοποριακών λύσεων- είναι πιο ζωντανή από ποτέ στο προηγμένο σύστημα εξαγωγής “Record Monza” που εφοδιάζει τα σύγχρονα Abarth.

Η μάρκα για να γιορτάσει αυτή την επέτειο, κάλεσε τους φίλους της να ανεβάσουν τη δική τους μίμηση του ήχου της εξάτμισης του αυτοκινήτου τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το #TheRumbleLipChallenge  είναι μια πρόκληση για πραγματικούς Abarthisti. Μόνο στην Ευρώπη, με 83 επίσημους συλλόγους και περισσότερα από 114.000 μέλη, η Abarth απολαμβάνει μια από τις πολυπληθέστερες, αλλά και πιο φανατικές ομάδες φίλων στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.  

Η “Abarth Exhaust”: Από τους Θριάμβους στους Αγώνες στην Εμπορική Επιτυχία

Το 1949, ο Carlo Abarth ίδρυσε την Abarth & C. εστιάζοντας από την αρχή στην προσπάθεια της μεταφοράς αγωνιστικής τεχνολογίας στα αυτοκίνητα παραγωγής.  Το αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία μιας σειράς κιτ αναβάθμισης για καθημερινά αυτοκίνητα που προσέφεραν αυξημένη ιπποδύναμη, υψηλότερη τελική ταχύτητα και βελτιωμένη επιτάχυνση.

Ένα από τα πιο γνωστά εξαρτήματα αυτών των κιτ ήταν το σύστημα εξαγωγής, το οποίο θα μετεξελισσόταν σε ένα πραγματικό θρύλο. Η επίσημη πρεμιέρα της “Abarth Exhaust” πραγματοποιήθηκε το 1950 στο σαλόνι αυτοκινήτου του Τορίνο και σύντομα θα αποτελούσε τη μεγαλύτερη επιτυχία της μάρκας.

Οι πρώτες εκδόσεις χρησιμοποιούσαν ένα απλό, αλλά πρωτοποριακό σύστημα, το οποίο προσέφερε σημαντικά αυξημένη απόδοση και παράλληλα έναν μοναδικό, όσο και απολαυστικό ήχο. Μέσα σε μερικά χρόνια η Abarth & C. πραγματοποιούσε μια παγκόσμια πορεία. Το 1962 με προσωπικό 375 άτομα, η εταιρεία παρήγαγε 257.000 εξατμίσεις, το 65% των οποίων εξαγόταν.

Η επιτυχία ήρθε αμέσως και ήταν τεράστια. Οι πρώτες 50 μονάδες κατασκευάστηκαν για το Fiat “Topolino”. Παρ’ όλα αυτά μπορούσαν να τοποθετηθούν σε πολλά άλλα μοντέλα της Fiat, όπως τα 600, 1100, 1400 και 1500. Παρ’ όλα αυτά η εκτόξευση ήρθε με το μοντέλο ορόσημο της Fiat: το 500. O Carlo Abarth το ερωτεύτηκε και δημιούργησε το πρώτο Fiat-Abarth 595, με το οποίο άρχισε να κερδίζει σε κάθε είδους αγώνα. Παράλληλα η μάρκα παρουσίαζε τα διάσημα “Abarth tuning kits” για το 500, τα οποία αποτέλεσαν αντικείμενο λατρείας για τους φίλους της σπορ οδήγησης.

Η σύγχρονη “Record Monza” και ο μοναδικός της ήχος

Με την παρουσίαση του νέου Abarth 595 το 2008, η Abarth αναβίωσε τα σπορ συστήματα εξαγωγής και μαζί τους τον κλασσικό ήχο του Σκορπιού. Ειδικότερα οι διπλές χρωμιωμένες απολήξεις εμπνεύστηκαν από την αγωνιστική έκδοση 595 Assetto Corse, επιβεβαιώνοντας ότι η πίστες αποτελούν το ιδανικό πεδίο δοκιμών λύσεων που στη συνέχεια εφαρμόζονται σε αυτοκίνητα παραγωγής. Πάνω σε αυτή τη λογική η Abarth τo 2009, παρουσίασε το σύστημα εξαγωγής “Record Monza”. Το όνομα αποτελεί φόρο τιμής στο ρεκόρ ταχύτητας που πέτυχε ο Carlo Abarth το 1965 –σε ηλικία 57 ετών- στη διασημότερη πίστα της Ιταλίας. Ο δυνατός ήχος αποτελεί τον τέλειο συνδυασμό της τεχνολογίας Dual Mode με τις τέσσερις απολήξεις. H τεχνολογία Dual Mode περιλαμβάνει δύο μηχανικά ελεγχόμενες βαλβίδες που ελέγχουν την καμπύλη αντίθλιψης (backpressure) του συστήματος εξαγωγής.

Το 2011, το σύστημα “Record Modena” ήρθε να προσφέρει έναν ακόμα πιο «σκοτεινό» ήχο, ειδικότερα σε σχέση με το σύστημα της Akrapovič που ήταν επίσης διαθέσιμο. Τέλος, το 2018 με το νέο Abarth 595, ήρθε η παρουσίαση της νεότερης, “Record Monza Attivo”, η οποία χρησιμοποιεί μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα που ενεργοποιεί ο οδηγός μέσω της επιλογής sport στο ταμπλό του αυτοκινήτου. Ενώ παλαιότερα η ενεργοποίηση της βαλβίδας γινόταν μέσω της πίεσης των καυσαερίων, τώρα ο οδηγός μπορεί κατά βούληση να επιλέγει μεταξύ ενός πιο «καθωσπρέπει» ήχου και ενός άγριου και βαθύτερου βρυχηθμού. Το αποτέλεσμα είναι ένα σύστημα εξαγωγής που συνδυάζει ιδανικά την τεχνολογία, τον σχεδιασμό και τον εθιστικό ήχο. Η “Record Monza Attivo” είναι διαθέσιμη στο βασικό εξοπλισμό των Abart 595 Competizione, 595 Pista και 695 70° Anniversario models.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button