ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

O Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων ενέκρινε στο σχέδιο μιας από τις μεγαλύτερες αστικές παρεμβάσεις που έγιναν ποτέ στην πρωτεύουσα, του «Μεγάλου Περίπατου της Αθήνας». Ο στόχος των παρεμβάσεων είναι αφενός η σημαντική αύξηση του δημόσιου χώρου και η αποσυμφόρηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και αφετέρου η ανάδειξη του ιστορικού κέντρου.

Η βάση των παρεμβάσεων είναι αναλυτικά επεξεργασμένες μελέτες του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που έγιναν όλο το προηγούμενο διάστημα σχετικά με τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις των αλλαγών που θα γίνουν και οι οποίες θα ξεκινήσουν πιλοτικά στα τέλη του Ιουνίου.

Οι παρεμβάσεις θα δημιουργήσουν έναν Μεγάλο Περίπατο με διαδρομές που θα ενώνουν για πρώτη φορά τις ιστορικές γειτονιές της Αθήνας, τους παγκόσμιας εμβέλειας αρχαιολογικούς θησαυρούς της και θα επιστρέψει την πόλη στην υπηρεσία των κατοίκων και των επισκεπτών της, αλλάζοντας την καθημερινότητά τους προς το καλύτερο. 

Το μεγαλύτερο μέρος της υλοποίησής του θα ολοκληρωθεί κατά τη διάρκεια του 2022. Οι ουσιαστικές παρεμβάσεις στον αστικό ιστό υπολογίζεται ότι θα αποδώσουν περίπου 50.000 τετραγωνικά μέτρα ελεύθερου, δημόσιου χώρου στους κατοίκους και τους επισκέπτες της Αθήνας, δημιουργώντας τον πιο όμορφο περίπατο της Ευρώπης, με συνολικό μήκος διαδρομής 6,8 χιλιόμετρα.

Ποδηλατόδρομος στην Πανεπιστημίου, πεζοδρομήσεις στο εμπορικό τρίγωνο

Η κατασκευή του Μεγάλου Περιπάτου έρχεται να προσθέσει στη νέα εικόνα του αθηναϊκού κέντρου ένα νέο ποδηλατόδρομο, στην οδό Πανεπιστημίου, ενώ οι ιστορικές περιοχές της Πλάκας και του Εμπορικού Τριγώνου, καθώς και οι οδοί Ηρώδου Αττικού, Μητροπόλεως, Ερμού και Αθηνάς θα μετατραπούν σε περιοχές ελεύθερες από Ι.Χ.

Οι συνολικές παρεμβάσεις που προγραμματίζονται θα δημιουργήσουν νέες λωρίδες για λεωφορεία μήκους 1,9 χιλιομέτρων και αναπλάσεις οδικών αξόνων μήκους 6,3 χιλιομέτρων. Σημαντική θα είναι η αύξηση των μετακινήσεων με ΜΜΜ -εκτίμηση για +7,5% εντός 6μήνου-, καθώς και η αύξηση της ταχύτητας κίνησης των λεωφορείων και τρόλεϊ στις οδούς Πανεπιστημίου και Ακαδημίας κατά 45%.

Διαδρομές αστικού τοπίου στο ιστορικό Κέντρο

Το σύνολο του Περιπάτου εκτός των ήδη διαμορφωμένων οδών Δ. Αρεοπαγίτου και Αποστόλου Παύλου, περιλαμβάνει την διαδρομή Β. Αμαλίας, Β. Όλγας, Ηρώδου Αττικού, Β. Σοφίας, Πανεπιστημίου, Αθηνάς, Μητροπόλεως και Ερμού, καθώς και την περιοχή της Πλάκας και του Εμπορικού Τριγώνου.

Η παρέμβαση θα περιλάβει και την Πατησίων (28ης Οκτωβρίου), από την Ομόνοια ως την πλατεία Αιγύπτου για την ενοποίηση του Περιπάτου με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Σε επόμενο στάδιο θα υλοποιηθεί και η σύνδεση του Κεραμεικού με την Ακαδημία Πλάτωνος, ώστε να συμπεριληφθεί στον Περίπατο και ο συγκεκριμένος, μοναδικός αρχαιολογικός χώρος.

Στόχος είναι στην τελική φάση του έργου το ιστορικό κέντρο της Αθήνας να έχει ενοποιηθεί, δημιουργώντας τις πιο όμορφες διαδρομές αστικού τοπίου στην Ευρώπη. Επίσης το Εμπορικό Τρίγωνο απελευθερώνεται από τα ΙΧ οχήματα και γίνεται φιλικότερο προς τον πολίτη και το περιβάλλον με νέες, βιώσιμες πρακτικές κινητικότητας. Οι άνετες, «πράσινες», ασφαλείς μετακινήσεις, η προώθηση της χρήσης ΜΜΜ και της μετακίνησης με τα πόδια και το ποδήλατο δίνουν στο Εμπορικό Τρίγωνο τη χαμένη του αίγλη.

Αναλυτικά οι παρεμβάσεις έχουν ως εξής:

Ομόνοια

Μέρος του Μεγάλου Περιπάτου είναι και η πλατεία Ομονοίας, η αναβάθμιση της οποίας έχει ήδη ολοκληρωθεί και τις επόμενες ημέρες ανοίγει για όλους.

Πανεπιστημίου- Πατησίων

Στην Πανεπιστημίου προβλέπεται η πεζοδρόμηση των τριών από τις έξι συνολικά λωρίδες κυκλοφορίας που έχει σήμερα και η αισθητική αναβάθμισή της. Η ανανεωμένη οδός Πανεπιστημίου θα διαθέτει έναν νέο ποδηλατόδρομο, 2 λωρίδες κυκλοφορίας για ΙΧ και μια λεωφορειολωρίδα ίδιας κατεύθυνσης με αυτή των ΙΧ. Η ανάπλασή της θα αποδώσει περίπου 7.000 τετραγωνικά μέτρα στο δημόσιο χώρο.

Αναδεικνύεται έτσι η «Τριλογία» (Εθνική Βιβλιοθήκη – Πανεπιστήμιο – Ακαδημία Αθηνών).

Η παρέμβαση θα περιλάβει και την Πατησίων (28ης Οκτωβρίου), από την Ομόνοια ως την πλατεία Αιγύπτου για την ενοποίηση του περιπάτου με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

Βασιλίσσης Όλγας

Το Ζάππειο ενοποιείται με τον Ναό Ολυμπίου Διός, η Διονυσίου Αρεοπαγίτου συνδέεται με το Παναθηναϊκό Στάδιο και τον λόφο του Αρδηττού, με διατήρηση της γραμμής του Τραμ. Η πεζοδρόμηση της Β. Όλγας θα δημιουργήσει περίπου 10.500m2, νέου Δημόσιου χώρου.

Ηρώδου Αττικού

Η οδός μετατρέπεται σε οδό ελεύθερη από Ι.Χ. Πρόσβαση στην οδό θα έχουν μόνο τα οχήματα έκτακτης ανάγκης, τροφοδοσίας, απορριμματοφόρα, εξυπηρέτησης δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, εξυπηρέτησης κατοίκων, υπηρεσιακά αυτοκίνητα και ταξί μετά από κλήση τους.

Η ανάπλαση της Ηρώδου Αττικού θα αποδώσει περίπου 5.000 τετραγωνικά μέτρα στον δημόσιο χώρο.

Αθηνάς– Ερμού

Η οδός Ερμού μέχρι την οδό Άγ. Ασωμάτων και η οδός Αθηνάς θα μετατραπούν σε οδούς ελεύθερες από Ι.Χ., με κυκλοφορία λεωφορείων μόνο σε καθορισμένους άξονες.

Πρόσβαση στις οδούς θα έχουν μόνο τα οχήματα έκτακτης ανάγκης, τροφοδοσίας, απορριμματοφόρα, εξυπηρέτησης δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, αυτά που κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων καθώς και ταξί μετά από κλήση τους.

Σύνταγμα

Στην πλατεία Συντάγματος το σχέδιο περιλαμβάνει τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων της οδού Φιλελλήνων στο ύψος της πλατείας, για τη δημιουργία ενός νέου κοινόχρηστου χώρου στην καρδιά της πόλης. Πιο συγκεκριμένα η παρέμβαση προβλέπει:

  • 3 λωρίδες κυκλοφορίας ελεύθερες για όλα τα οχήματα
  • 1 νέα λεωφορειολωρίδα
  • 1 λωρίδα στάσεων λεωφορείων

Πλάκα

Η περιοχή της Πλάκας που συνδέει το Μοναστηράκι με τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου και το Θησείο θα γίνει περιοχή ελεύθερη από Ι.Χ..

Πρόσβαση στις οδούς θα έχουν μόνο τα οχήματα έκτακτης ανάγκης, τροφοδοσίας, απορριμματοφόρα, εξυπηρέτησης δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, αυτά που κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων καθώς και ταξί μετά από κλήση τους.

Εμπορικό Τρίγωνο

Η περιοχή του Εμπορικού Τριγώνου, θα γίνει περιοχή ελεύθερη από Ι.Χ.. Πρόσβαση στις οδούς θα έχουν μόνο τα οχήματα έκτακτης ανάγκης, τροφοδοσίας, απορριμματοφόρα, εξυπηρέτησης δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, αυτά που κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων καθώς και ταξί μετά από κλήση τους.

Μητροπόλεως

Η οδός Μητροπόλεως θα μετατραπεί σε οδό ελεύθερη από Ι.Χ.. Πρόσβαση στην οδό θα έχουν μόνο τα οχήματα έκτακτης ανάγκης, τροφοδοσίας, απορριμματοφόρα, εξυπηρέτησης δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, αυτά που κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων καθώς και ταξί μετά από κλήση τους.

Πλατεία Θεάτρου- Πλατεία Δικαιοσύνης- Πλατεία Κοραή

Δρομολογούνται σημαντικές τοπικές παρεμβάσεις για την ανάπλαση των τριών αυτών Πλατειών που θα αποτελέσουν καταλύτη στη βελτίωση των γύρω περιοχών.

Κεραμεικός- Ακαδημία Πλάτωνος

Σε δεύτερο χρόνο θα υλοποιηθεί η σύνδεση του Περιπάτου με την Ακαδημία Πλάτωνος.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button