ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Kuga 1.5 EcoBlue vs 1.5 EcoBoost [test drive}

Το νέο Kuga βρίσκεται εδώ, τεχνολογικά προηγμένο, εξηλεκτρισμένο και πιο ευρύχωρο από ποτέ. Εμείς ξεκινάμε τη γνωριμία μας βάζοντας αρχικά στο χέρι τις συμβατικές του εκδόσεις.

Δεν είναι τυχαίο που στην Ευρώπη το Kuga αποτελεί το πιο εμπορικό SUV της Ford. Το αυτοκίνητο διαθέτει όλα εκείνα τα ευχάριστα οδηγικά χαρακτηριστικά της εταιρίας και παράλληλα μια υπερυψωμένη θέση οδήγησης και ικανοποιητικούς χώρους. Ό,τι ακριβώς προσφέρει και η νέα, τρίτη γενιά του. Μόνο που, πλέον, όλα αυτά έρχονται σε μεγαλύτερη αφθονία, ενώ συνοδεύονται και από μία εκτεταμένη γκάμα ηλεκτροκίνητων εκδόσεων, πέραν των συμβατικών κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου.

Το νέο Kuga είναι χτισμένο επάνω στην πλατφόρμα C2 της εταιρίας, την ίδια που χρησιμοποιεί και το Focus. Αυτή υπόσχεται αυξημένη ακαμψία κατά 10%, ενώ ταυτόχρονα περιορίζει το συνολικό βάρος έως και 80 κιλά, ανάλογα με την έκδοση, παρότι μιλάμε για ένα μεγαλύτερο πια αυτοκίνητο. Σε διαστάσεις παρατηρούμε μία αύξηση κατά 8,9 εκατοστά στο μήκος του, 4,4 εκατοστά στο πλάτος του και 2 εκατοστά στο μεταξόνιο. Όσο για το ύψος, μειώθηκε οριακά κατά 0,6 εκ. δίνοντας έτσι συνολικά ένα πιο επιθετικό προφίλ, κάτι που αναδεικνύεται και από την αισθητική του αυτοκινήτου. Οι σχεδιαστές της Ford διατήρησαν σε μεγάλο βαθμό το στιλιστικό DNA της φίρμας, δίνοντας όμως και τις απαραίτητες πινελιές ώστε να το διαφοροποιήσουν από τα υπόλοιπα μοντέλα.

Εντός, η εικόνα παραμένει γνώριμη Ford, με ένα όμορφο εσωτερικό που δίνει έμφαση στην πρακτικότητα. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μία χορταστική οθόνη αφής 8 ιντσών, με το SYNC 3 infotainment της εταιρείας, ένα από τα πιο εύχρηστα της αγοράς. Γενικά, η λειτουργικότητα κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, όπως αντίστοιχα και η πρακτικότητα, χάρη στις άφθονες θέσεις για μικροαντικείμενα. Αναφορικά με τα χρησιμοποιούμενα υλικά, δείχνουν καλά στη συντριπτική τους πλειοψηφία. Όσο για τη θέση οδήγησης, είναι αρκετά άνετη και ρυθμίζεται πλήρως στο σωματότυπο του οδηγού.

Ένα από τα θετικά που πρέπει να αναγνωρίσουμε είναι το τεχνολογικό πακέτο που ενσωματώνει. Μεταξύ άλλων αναφέρουμε το σύστημα Intersection Assist 1.0, το οποίο επενεργεί αυτόματα στα φρένα, εάν ανιχνεύσει κίνδυνο σύγκρουσης σε μία διασταύρωση, καθώς και το Local Hazard Information. Αυτό βασίζεται στην τεχνολογία V2X και μπορεί να ενημερώσει έγκαιρα τον οδηγό για τυχόν επικίνδυνες συνθήκες στην πορεία του, ακόμα και αν αυτές δεν είναι ορατές λόγω προπορευόμενων οχημάτων ή στροφών του δρόμου! Παράλληλα, για τους λάτρεις των gadget, μπορούν να ελέγχουν το αυτοκίνητο από το κινητό τους, μέσω της εφαρμογής Ford Pass.

Ένα ακόμα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου είναι η ευρυχωρία που προσφέρει. Πέντε ενήλικες θα βολευτούν χωρίς ιδιαίτερες υποχωρήσεις, ενώ την παράσταση κλέβει το διαιρούμενο και συρόμενο κατά 15 εκατοστά πίσω κάθισμα. Ανάλογα με τις ανάγκες μπορεί κανείς να προσφέρει ένα πραγματικά άπλετο χώρο για τα πόδια των πίσω, ή ένα διαμέρισμα αποσκευών 645 λίτρων – με διαφορά το μεγαλύτερο της κατηγορίας (ή, αν προτιμάτε, ένα από τα μεγαλύτερα, ανεξαρτήτως κατηγορίας)!

Περνώντας στα του κινητήρα, αξίζει να ανοίξουμε μία παρένθεση, αναφέροντας ότι το νέο Kuga προσφέρεται με μία πλήρη υβριδική γκάμα. Μπορεί κανείς να το επιλέξει στην mild hybrid πετρελαιοκίνητη έκδοση Kuga Eco Blue Hybrid, με δίλιτρο μοτέρ 150 PS και ήπιο υβριδικό κύκλωμα 48V, που βελτιώνει ελαφρά την απόκριση του γκαζιού και περιορίζει την κατανάλωση. Ακολουθεί το Kuga Hybrid, που προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία και το σύστημα Ford Intelligent All-Wheel Drive, ενώ την εικόνα ολοκληρώνει το Plug-in Hybrid, με συσσωρευτή 14,4 kWh, που προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 72 χιλιόμετρα και μέση κατανάλωση 1,2 λίτρα/100 χλμ.

Στη συγκεκριμένη, διπλή δοκιμή, έχουμε στη διάθεσή μας δύο συμβατικές εκδόσεις. Το βενζινοκίνητο 1.5 EcoBoost των 150 ίππων και το πετρελαιοκίνητο 1.5 EcoBlue των 120 ίππων. Αμφότερες έχουν τα πλεονεκτήματά τους. Mε το χέρι, όμως, στην καρδιά, η επιλογή μεταξύ των δύο είναι μονόδρομος. Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας προσφέρει πολύ μεγαλύτερη ισχύ και κινεί αξιοπρεπέστατα τα 1.500+ κιλά του αυτοκινήτου. Έχει άμεση απόκριση, πολύ στρωτή λειτουργία, μεγάλη ελαστικότητα και δείχνει να ταιριάζει γάντι στο συγκεκριμένο αμάξωμα. Από την πλευρά του, ο diesel επιτυγχάνει μεν καλύτερες τιμές κατανάλωσης, δεν προσφέρει όμως αυτό το ξέσπασμα. Διαθέτει λίγο κραδασμό και λίγο θόρυβο, έχει υποδεέστερες επιδόσεις και σχετικά υψηλότερη τιμή, οπότε τα λεφτά μας θα τα δίναμε, χωρίς σκέψη, στον πρώτο.

Σε ό,τι αφορά στην οδική συμπεριφορά, τα δύο αυτοκίνητα συμπεριφέρονται όπως θα άρμοζε σε ένα Ford. Είναι ευχάριστα οδηγικά, με ένα πόντο παραπάνω στο EcoBoost, λόγω  των αισθητά καλύτερων επιδόσεων που προσφέρει. Γενικά, το Kuga δείχνει αρκετά στιβαρό και κρύβει επιμελώς τον όγκο του. Οι κλίσεις στις στροφές διατηρούνται σε λογικά επίπεδα ενώ το τιμόνι, παρά το σχετικά μεγάλο κύκλο στροφής, δίνει επαρκή πληροφόρηση. Αντίστοιχα και τα φρένα δείχνουν να κάνουν καλά τη δουλειά τους.

photos: gkaragiorgakis

Αναφορικά με την ποιότητα κύλισης, είναι σίγουρα καλή, αδικείται όμως λίγο από τη συμπεριφορά των πολλαπλών συνδέσμων πίσω, που σε εγκάρσιες ανωμαλίες παράγουν περισσότερο θόρυβο από όσο θα έπρεπε. Τα υψηλού προφίλ ελαστικά βοηθούν λίγο στην άνεση, διατηρώντας παράλληλα ικανοποιητικά περιθώρια πρόσφυσης. Ο οδηγός έχει επίσης στη διάθεσή του μία σειρά από οδηγικά modes που μεταβάλλουν το χαρακτήρα του αυτοκινήτου κατά το δοκούν. Πέρα από τα κλασικά προγράμματα Normal, Eco και Sport, η Ford έχει προσθέσει για την περίσταση άλλα δύο, τα Slippery και DeepSnow/Sand. Αυτά βοηθούν σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης ή στην κίνηση εκτός δρόμου. Παρότι το Kuga δεν προσφέρει τετρακίνηση, τουλάχιστον όχι στα αυτοκίνητα της δοκιμής, το σχετικά υπερυψωμένο πάτωμα από το έδαφος, στα 19,1 εκ. θα του επιτρέψει να κινηθεί με σχετική άνεση σε πιο δύσβατους χωματόδρομους.

Εν κατακλείδι, το νέο Kuga διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να συνεχίσει την καλή εμπορική του πορεία στην αγορά. Διαθέτει πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο, καλούς και πολλούς κινητήρες, λογική τιμή πώλησης για τα όσα προσφέρει αλλά και ασφάλεια, αφού ήδη αξιολογήθηκε με τη μέγιστη διάκριση των 5 αστέρων από τον οργανισμό Euro NCAP. Η δική μας επιλογή είναι η έκδοση 1.5 EcoBoost των 150 PS. Μέχρι τουλάχιστον να βάλουμε στο χέρι και την plug-in εκδοχή του…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Ford Kuga 1.5 EcoBlue 120PS Ford Kuga 1.5 EcoBoost 150PS
Κυβισμός 1.499 cc 1.496 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 84,8 mm 84,0 x 90,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 88 kW (120 PS) / 4.000 rpm 110 kW (150 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 1.750-2.250 rpm 240 Nm (24,6 kgm) / 1.600 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση Common rail, VTG υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,7 sec 9,7 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h 195 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,7 lt/100 km 7,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,7-4,8 / 4,2-4,4 / 3,8-4,0 lt/100 km 6,5-6,9 / 5,5-6,0 / 4,9-5,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 54 lt 54 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 805 km 701 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 133 g/km (WLTP) 150 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza T005, 225/65 R17 Bridgestone Turanza T005, 225/65 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση 
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.614 x1.883×1.661 mm 4.614 x1.883×1.661 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.597/1.588 mm 1.597/1.588 mm
Μεταξόνιο 2.710 mm 2.710 mm
Χώρος αποσκευών 475-1.534 lt 475-1.534 lt
Απόβαρο 1.576 kg 1.564 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 27.668€

από 26.272€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button