ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Kia iMT: Έξυπνος by-wire συμπλέκτης για τα ήπια υβριδικά της μάρκας

Το ανανεωμένο Rio EcoDynamics+ θα είναι το πρώτο μοντέλο της Kia με το νέο τύπου συμπλέκτη iMT.

Καιρό είχαμε να ακούσουμε κάτι καινούργιο σχετικά με τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων και η Kia έρχεται να ανακοινώσει ένα νέου τύπου συμπλέκτη που επικοινωνεί μόνο καλωδιακά (by-wire). Το όλο πακέτο ονομάζεται iMT (intelligent Manual Transmission) και θα συνδυαστεί με όλα τα νέας γενιάς 48βολτα ήπια υβριδικά της Kia (και προφανώς της Hyundai).

Πως λειτουργεί; Ο συμπλέκτης συνεργάζεται με το υβριδικό σύστημα γεννήτριας/ μίζας MHSG ώστε να απενεργοποιεί αρκετά νωρίτερα τον κινητήρα εξοικονομώντας καύσιμο και μειώνοντας την εκπομπή CO2 κατά έως περίπου 3% σε πραγματικές συνθήκες κίνησης.

Σε συνθήκες ρολαρίσματος και ενώ μια σχέση είναι κουμπωμένη στο κιβώτιο, όταν ο οδηγός τραβήξει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού τότε το iMT ανοίγει τον συμπλέκτη και ο κινητήρας απενεργοποιείται. Με αυτό τον τρόπο το ελεύθερο ρολάρισμα του αυτοκινήτου δεν επιβραδύνεται από την μετάδοση και μπορεί να πάει ακόμη μακρύτερα.

Όταν ο οδηγός πιέσει ξανά το πεντάλ του γκαζιού τότε ο κινητήρας παίρνει ξανά μπροστά και το mild hybrid σύστημα συγχρονίζει τον συμπλέκτη για να κουμπώσει ομαλά με το βολάν. Η λειτουργία του iMT είναι διαθέσιμη έως τα 125 χλμ./ώρα.

Τη νέα μετάδοση iMT της Kia -που εξελίχθηκε εξ ολοκλήρου στο ευρωπαϊκό κέντρο της μάρκας στο Offenbach της Γερμανίας- θα την δούμε τόσο σε mild hybrid εκδόσεις κινητήρων πετρελαίου όσο και σε βενζίνης.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button