NEA

Αν η Yamaha αποφάσιζε να βγάλει στην παραγωγή ένα σπορ αυτοκίνητο…

Από την δεκαετία του 1990 η Yamaha φλερτάρει με την ιδέα της παραγωγής του πρώτου της αυτοκινήτου.

Το 1992 η Yamaha είχε παρουσιάσει τρία εντυπωσιακά μονοθέσια πρωτότυπα με την ονομασία OX99-11 V12 και είχε ως στόχο να βγάλει το κεντρομήχανο μοντέλο της στην παραγωγή μέσα στην επόμενη διετία. Με έναν V12 των 3,5 lt που απέδιδε 400 άλογα στις περίπου 10.000 σ.α.λ. και συνδυαζόταν με μηχανικό εξάρι κιβώτιο.

Η όλη ιδέα είχε προκύψει από την εμπλοκή της Yamaha το 1989 ως προμηθευτής κινητήρων στην Formula 1. Ωστόσο, υπήρξαν πολλές διαφωνίες και εμπόδια για το μπάτζετ λόγω της οικονομικής κρίσης στην Ιαπωνία και τελικά το όλο πρότζεκτ ακυρώθηκε και έχοντας κατασκευάσει μόνο αυτά τα τρία πρωτότυπα.

Κατά καιρούς υπάρχουν φήμες για παραγωγή ενός αυτοκινήτου με τα σήματα της  Yamaha. Μάλιστα οι Ιάπωνες δεν είχαν εγκαταλείψει την ιδέα και το 2015 είχαν παρουσιάσει το Sports Ride Concept. Η Yamaha έχει πλέον δηλώσει πως δεν θα κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο αλλά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης με την απλούστερη κατασκευή όλα είναι πιθανά και μια εικονική προσέγγιση μας δίνει ο ανεξάρτητος σχεδιαστής Gaspere Conticelli.

Αξίζει να πούμε πως η ιαπωνική εταιρία μοτοσικλετών είχε μετάσχει ενεργά στην εξέλιξη του Toyota 2000 GT (1967), έχει σχεδιάσει τον κινητήρα 4A-GE για την Toyota, καθώς και όλους του κινητήρες υψηλών επιδόσεων (Lexus LFA, Lexus ISF, Toyota Celica GT4 κ.λπ.), έχει συνεργαστεί με τη Ford, μεταξύ άλλων και για τον κινητήρα του Puma, καθώς και με τη Volvo για το V8 των 4,4 λίτρων.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!
Back to top button
Close
Close