NEA

To Ford Bronco είναι ένα πραγματικό off-roader [vid]

Μετά από πολύ μεγάλη η αναμονή η Ford παρουσίασε το νέο Bronco. Το οποίο θα μπορούσε να λανσαριστεί και στην Ευρώπη.

Ένα από τα πιο ξεχωριστά 4×4 με μια πολύ μπάνικη εμφάνιση που θα μπορούσε να κυκλοφορήσει και στα μέρα μας θα ήταν το Bronco. Και συγκεκριμένα το πιο ασφάλτινο, με την λιγότερο έντονη off-road εμφάνιση, αλλά πάντα τετρακίνητο Bronco Sport το οποίο έχει κάτω από το καπό του τους «downsizing» κινητήρες της Ford. Τον τρικύλινδρο 1.500άρη Ecoboost με τους 184 ίππους και τον τετρακύλινδρο δίλιτρο με 284 ίππους. Και τα δύο μοτέρ θα συνδυάζονται με 8άρι κιβώτιο, ενώ αξιοσημείωτο είναι πως βασίζεται στην πλατφόρμα C2 (των Focus και Kuga).

Και ενώ το Bronco Sport θα μπορούσε να έρθει στην Ευρώπη (αν και η Ford λέει πως όχι), το κανονικό Bronco (που βασίζεται σε άλλη πλατφόρμα) απευθύνεται κυρίως στην βορειοαμερικανική αγορά με τους μεγάλους κινητήρες. Συγκεκριμένα, εδώ υπάρχουν δύο εκδόσεις. Η κορυφαία V6 των 2,7 λίτρων αποδίδει 310 άλογα και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων. Πιο κάτω υπάρχει ο τετρακύλινδρος Ecoboost των 2,3 λίτρων με 270 άλογα το αυτόματο 10άρι ή το χειροκίνητο με 7!) σχέσεις (μια πρωτιά στα SUV).

Στην περίπτωση που δεν το γνωρίζετε το Bronco είναι ένα από τα πιο πετυχημένα 4×4 της Ford με συνεχόμενα 30 χρόνια παραγωγής (1966-1996). Εξού και η κάπως ρετρό σχεδίαση του με τους στρόγγυλους προβολείς και η τετραγωνισμένη off-road άποψη του αμαξώματος με την χαρακτηριστική μάσκα να φέρει με μεγάλα γράμματα την επωνυμία Bronco.

Στο εσωτερικό αποτυπώνεται η έντονα off-road άποψη του αμαξώματος που και εδώ συνδυάζει το ρετρό με το μοντέρνο στοιχείο. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει μια μεγάλη οθόνη αφής από 8 έως 12,0 ίντσες ενώ εννοείται πως υπάρχουν όλα τα κομφόρ και τα συστήματα άνεσης και ασφάλειας.

Πληθωρική είναι η γκάμα των αμαξωμάτων με το τετράπορτο να έχει στάνταρ μαλακή αναδιπλούμενη οροφή, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής οροφής με τέσσερα αφαιρούμενα πάνελ (τα οποία στο τρίπορτο είναι τρία). Αφαιρούμενες εδώ είναι και οι πόρτες, ενώ υπάρχει μεγάλο εύρος με αξεσουάρ (γάντζοι, σχάρες, εργάτες κ.α.).

Στάνταρ σε όλα τα Bronco είναι η τετρακίνηση με δύο επιλογές μετάδοσης, με την πιο εξελιγμένη να εναλλάσσεται αυτόματα από το 2H στο 4H. Ο οδηγός μπορεί μέσω του διακόπτη του Τerrain Management System και των GOAT Modes (Goat ή κατσίκα ήταν το παρατσούκλι του αρχέτυπου Bronco) να επιλέξει ανάμεσα σε επτά προφίλ κίνησης (τα Normal, Eco, Sport, Slippery και Sand, Baja, Mud/Ruts και Rock Crawl).

Η Ford τονίζει τις εκτός δρόμου δυνατότητες του Bronco που έχει απόσταση από το έδαφος στα 30 εκατοστά, δυνατότητα υδάτινου περάσματος έως 86 εκατοστά και γωνίες προσέγγισης και διαφυγής στις 29,0 και 33,5 μοίρες, αντίστοιχα. Η μπροστινή ανάρτηση είναι τελείως ανεξάρτητη με μεγάλο βαθμό ελευθερίας και η πίσω με άκαμπτο άξονα της DANA (44 AdvanTEK), ενώ της ίδιας εταιρείας είναι και το εμπρός διαφορικό.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button