ΔΟΚΙΜΕΣ

Kia XCeed 1.4T [test drive]

Με καλές πιθανότητες, πρόκειται για το πιο ολοκληρωμένο μοντέλο στη γκάμα των Ceed. Αναμφίβολα, ένα SUV από αυτά που έχουν λόγο στην κατηγορία και χαίρεσαι να οδηγείς.

Το Ceed μπορεί να ξεκίνησε την πορεία του ως μικρομεσαίο, στη διαδρομή όμως απέκτησε και άλλες εκδόσεις αμαξωμάτων. Έχοντας μια σχετική εμπειρία από όλες αυτές, μάλλον είναι εύκολο να καταλήξουμε στο ότι βρήκαμε τη χρυσή τομή, στο πρόσωπο της crossover εκδοχής του. Το XCeed βασίζεται στο ίδιο πάτωμα με τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς, σε μεγάλο βαθμό όμως μιλάμε για ένα διαφορετικό αυτοκίνητο. Και αυτό ξεκινά από την εξωτερική εμφάνιση.

Η αύξηση των 85 mm στο μήκος του και το γενικότερο φούσκωμα του αμαξώματος το αναδεικνύουν και είναι σαν να το φέρνουν πλέον στις σωστές αναλογίες. Επιπροσθέτως, η πένα των σχεδιαστών έρχεται να πάρει τις γνώριμες γραμμές των Ceed και να τις οδηγήσει σε ένα νέο επίπεδο, προσθέτοντας αρκετές πινελιές που ενισχύουν τη φινέτσα και το δυναμισμό του. Πιο μοντέρνο και νεανικό, το XCeed αποτελεί αναμφίβολα ένα από τα πιο φρέσκα σχήματα σε ολόκληρη την κατηγορία των C-SUV.

Η αρχική θετική εντύπωση έρχεται να ενισχυθεί από την εικόνα του εσωτερικού. Εδώ η αισθητική είναι πιο προσγειωμένη και εστιάζει στην πρακτικότητα, κάτι που θα εκτιμηθεί δεόντως από το μέσο οδηγό. Στις πιο πλούσιες εκδόσεις ο πίνακας των οργάνων είναι εξολοκλήρου ψηφιακός. Και με τον αναλογικό όμως πίνακα υπάρχει μία χορταστική οθόνη που μεταφέρει διάφορες πληροφορίες του trip computer (και όχι μόνο).

Το τιμόνι έχει σωστή διάμετρο και πάχος στεφάνης, ενώ διαθέτει και κουμπιά για αρκετές από τις βασικές λειτουργίες. Η wide κεντρική οθόνη του infotainment, διαμέτρου 10,25 ιντσών, συνδυάζεται με φυσικούς διακόπτες, με αποτέλεσμα να είναι από τις πιο ευκολόχρηστες της αγοράς. Γενικά, το επίπεδο του εξοπλισμού χαρακτηρίζεται υψηλό, με ενσωματωμένα συστήματα αυτόματης πέδησης, διατήρησης λωρίδας, κάμερα οπισθοπορείας κ.λπ.

Πέρα από την καλή εργονομία και τις πρακτικές θέσεις για μικροαντικείμενα, ένα πόντο θα δώσουμε για τα ποιοτικά πλαστικά του ταμπλό και άλλο ένα για τους πραγματικά ικανοποιητικούς προσφερόμενους χώρους για τους επιβάτες. Όσο για το διαμέρισμα των αποσκευών, με 426 λίτρα δεν διεκδικεί βραβείο για την κατηγορία, προσφέρει όμως μεγάλο άνοιγμα και είναι τετραγωνισμένος, ευνοώντας έτσι την πλήρη εκμετάλλευσή του.

Αναφορικά με τον οδηγό, θα βρει εύκολα τις ιδανικές για το σωματότυπό του ρυθμίσεις. Το κάθισμα είναι αρκετά άνετο και προσφέρει ικανοποιητική πλευρική στήριξη. Η σχετικά αυξημένη απόσταση από το έδαφος βελτιώνει κάπως την οπτική του στο δρόμο. Η περιμετρική ορατότητά, όμως, θα μπορούσε να είναι και καλύτερη, στα πίσω τεταρτημόρια.

Το ισχυρό χαρτί, ωστόσο, του αυτοκινήτου, είναι η αίσθηση που προσφέρει στο δρόμο. Το άκαμπτο πλαίσιο, σε συνδυασμό με το ακριβές σύστημα διεύθυνσης και τις καλοδουλεμένες αναρτήσεις, προσφέρουν ένα σύνολο που χαίρεσαι να οδηγείς. Παρότι οι τροχοί του συγκεκριμένου αυτοκινήτου της δοκιμής ήταν 18 ιντσών, με χαμηλοπρόφιλα, σπορ ελαστικά, αυτό δεν μειώνει σε τίποτα τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται τις λακκούβες του οδοστρώματος. Δεν θα μιλήσουμε για μαγικό χαλί, πρόκειται όμως για ένα μοντέλο με εξαιρετική ποιότητα κύλισης, που περνάει πολύ λίγους κραδασμούς στο εσωτερικό.

Ταυτόχρονα, οι επιδόσεις του κινητήρα δείχνουν να ταιριάζουν γάντι με τις μειωμένες κλίσεις στις στροφές και τον τρόπο με τον οποίο αλλάζει κατεύθυνση, χωρίς να αγχώνει αυτόν που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Είτε κινείσαι στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, είτε στην εθνική, το XCeed παραμένει σταθερό, ευθύβολο και ταυτόχρονα αρκετά ξεκούραστο στις πολύωρες μετακινήσεις. Αντικειμενικά, στο δρόμο είναι ένα από τα ικανότερα SUV της κατηγορίας.

Σε αυτό, όπως προ-είπαμε, βοηθάει σε μεγάλο βαθμό και ο κινητήρας του. Ο 1.4 Turbo δίνει καλά νούμερα, με 140 PS και 242 Nm ροπής, ακόμα καλύτερη όμως είναι η συμπεριφορά του στην πράξη. Γεμάτος από χαμηλά, ανεβάζει γρήγορα και γραμμικά τις στροφές του, βοηθώντας τόσο αυτόν που θέλει να κινηθεί ταχύτερα όσο και το μέσο χρήστη που δεν θέλει να νιώθει ζορισμένος στα συνεχή σταμάτα ξεκίνα της πόλης. Παράλληλα, διατηρεί την ηχητική του υπογραφή, όπως και την κατανάλωση, σε λογικά επίπεδα.

Εν κατακλείδι, δεν μπορούμε παρά να αναγνωρίσουμε ότι ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των C-SUV είναι πραγματικά πολύ υψηλός, με σοβαρούς παίκτες στη λίστα. Το XCEED ίσως να μην μπορεί να διεκδικήσει την πρώτη θέση στη γενική κατάταξη, είναι όμως από τις επιλογές που κάθε άλλο παρά θα απογοητεύσουν.

Εάν τώρα στην εξίσωση εισέλθουν τα 7 χρόνια εγγύησης της Kia, καθώς και η τιμή (με υπέρ-πλήρη εξοπλισμό) στην οποία διατίθεται, τότε ναι, μιλάμε για ένα πολύ δυνατό συνδυασμό, που κοιτάει τους πάντες στα μάτια. Αξιοσημείωτο είναι πως αυτή την περίοδο το XCeed 1.4 Τ προσφέρεται με δωρεάν 5 χρόνια σέρβις.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA

Kia XCeed 1.4 T-GDI 140PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.353 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,6 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 103 kW (140 PS) / 6.000rpm
Ροπή 242 Nm (24,7 kgm) / 1.500-3.200 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,4 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,9 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 6,3 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 632 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 152 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continenal ContiSportContact5, 235/45 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.395 x 1.826 x 1.483 mm
184 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.575 / 1.573 mm
Μεταξόνιο 2.650 mm
Χώρος αποσκευών 426 – 1.378 lt
Απόβαρο 1.345 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 26.190€ (με 5 χρόνια ΔΩΡΕΑΝ σέρβις)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Καλημέρα κε Κατωπόδη,
    πάντως φθηνό δεν το λες
    σε σχέση με Renault captur etc.

    An πάλι θέλει κανείς ένα χορταστικό suv και αρκετά premium
    μπορεί να πάρει το βασικό R-line Τiguan 1.5 Τ , (που έχει φοβερή εμφάνιση)
    μόλις με 1500 ευρώ παραπάνω

    1. Καλησπέρα σας,
      η αλήθεια είναι ότι πολλοί παράγοντες παίζουν ρόλο στο τελικό κόστος. Το να συγκρίνει κανείς δύο τιμές μπορεί να το κάνει ως απόλυτα νούμερα. Μπορεί επίσης να συνυπολογίσει το επίπεδο εξοπλισμού του καθενός, ακόμη και την εγγύηση, με το σκεπτικό ότι για εύλογο χρονικό διάστημα δεν θα έχει «εκπλήξεις». Πράγματι, τα μοντέλα της Kia έχουν ακριβύνει αρκετά, σε σχέση με το παρελθόν. Αφενός όμως η ποιότητά τους έχει απογειωθεί, αφετέρου διαθέτουν ένα σημαντικό ηλεκτρονικό υπόβαθρο, το οποίο φυσικά κοστίζει. Αναφέρουμε ενδεικτικά, ότι το έτος 2000 τα ηλεκτρονικά αντιπροσώπευαν περίπου το 18% του συνολικού κόστους ενός οχήματος. Σήμερα, το κόστος αυτό έχει εκτοξευτεί στο 40% και η ποσοστιαία πορεία του θα συνεχίσει να ανεβαίνει τα επόμενα χρόνια.

      1. Nαι σε όλα συμφωνώ. Απλά το Χceed 1.0 στο επίπεδο εξοπλισμού ΙΙΙ, είναι αρκετά φθηνότερο παρότι πρόκειται για πανομοιότυπο αυτοκίνητο στον εξοπλισμό. Δηλαδή το 1.0 τιμολογιακά είναι πολύ λογικό, αλλά το 1.4 τιμολογιακά είναι οριακά ακριβό.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!