NEA

To Gordon Murray T.50 είναι ένα αυθεντικό sportscar!

Με ατμοσφαιρικό V12 της Cosworth, 663 άλογα, μηχανικό εξάρι σασμάν, σούπερ αεροδυναμική και απόβαρο στα 986 κιλά το T.50 επαναπροσδιορίζει τον ορισμό ενός sportscar! Το Gordon Murray Automotive T.50 θα κατασκευαστεί σε 100 μονάδες με κάθε μια να κοστίζει 2,62 εκατομμύρια ευρώ (δίχως τους φόρους).

Όπως έχουμε γράψει πολλάκις ο ευρηματικός Gordon Murray είναι ο δημιουργός της McLaren F1 και τώρα επιστρέφει με το T.50 ως τον πνευματικό διάδοχο. Πρόκειται για μια ξεχωριστή κεντρομήχανη κατασκευή που σχεδιαστικά έχει επιρροές τόσο από την McLaren όσο και από την Porsche 918 Spyder.

Οι προβολείς και το μπροστινό μέρος μας παραπέμπουν σε μονοθέσιο της Formula 1, ενώ άλλα χαρακτηριστικά του Τ.50 είναι η έντονη κλίση του παρμπρίζ του, οι κάμερες αντί για καθρέπτες, οι πόρτες αλλά και το κάλυμμα του κινητήρα που ανοίγουν προς τα πάνω και κυρίως η εισαγωγή αέρα στην οροφή που τροφοδοτεί με αέρα τον ατμοσφαιρικό V12 που βρίσκεται στις πλάτες των καθισμάτων των δύο επιβατών.

Ο οδηγός κάθεται στο κέντρο και λίγο πιο μπροστά και όπως θα αντιληφθήκατε η διάταξη είναι τριθέσια παραπέμποντας άμεσα στην θρυλική McLaren F1. To κεντρικό ταχύμετρο πλαισιώνεται από ψηφιακά display, ενώ την προσοχή τραβούν οι διακόπτες δεξιά και αριστερά.

Ο V12 της Cosworth είναι ένας αγνός ατμοσφαιρικός στα 3.994 κ.εκ. με συμπίεση στο 14:1 και βάρος στα 178 κιλά. Αποδίδει 663 άλογα στις 11.500 σ.α.λ. και έχει κόφτη στις 12.100. Η μέγιστη ροπή των 467 Nm εμφανίζεται στις 9.000 σ.α.λ. με το 71% να είναι διαθέσιμο από τις 2.500. Υπάρχει και 48βολτο σύστημα μίζας. Η κίνηση περνά στους πίσω τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου με 6 σχέσεις της Xtrac και μπλοκέ διαφορικό. Η ανάρτηση είναι διπλά ψαλίδια μπρος/ πίσω και τα φρένα της Brembo με εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά και τετραπίστονες πίσω.

Όλα τα λεφτά είναι το πίσω μέρος με τον ανεμιστήρα που στους νέους μπορεί να θυμίζει κάτι από Batmobile, αλλά στους παλιότερους θα φέρνει στο νου αναμνήσεις από τις Brabham της δεκαετίας του 1980. Σύμφωνα με την Gordon Murray Automotive η λειτουργία της πτερωτής ρουφά αέρα από το κάτω μέρος και αυξάνει το downforce κατά 50% βελτιώνοντας την οποσθέλκουσα κατά 12,5% και έμμεσα την έξοδο ισχύος κατά 50 ίππους (εδώ την έξτρα ισχύ δίνει το 48βολτο σύστημα).

Επίσης, στο Brake Boost το downforce αυξάνεται στο 100% για να προσφέρει περίπου 10 μέτρα μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης από τα 240 χλμ./ώρα. Συνολικά υπάρχουν έξι αεροδυναμικά προγράμματα συμπεριλαμβανομένων των Auto, High Downforce, Streamline, Braking, Test και V-Max για μέγιστη ισχύ στους 700 ίππους.

Οι τιμές των επιδόσεων δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα επίσημα, αλλά είναι δεδομένο πως θα είναι εξαιρετικές, μιας και το βάρος του T.50 έχει κρατηθεί σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα. Μόλις 987 κιλά! Αυτό έχει επιτευχθεί με την εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων (το μονοκόκ πλαίσιο ζυγίζει κάτω από 150 κιλά) και με την εξοικονόμηση βάρους όπου αυτή ήταν εφικτό.

Για παράδειγμα το παρμπρίζ είναι 28% πιο ελαφρύ από οποιοδήποτε άλλο στην αυτοκινητοβιομηχανία, το πλαίσιο ζυγίζει λιγότερο από 150 κιλά, ενώ τα καθίσματα των επιβατών είναι μόλις 3 κιλών και αυτό του οδηγού 7. Εδώ μπορείτε να κατεβάσετε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του απίστευτου T.50.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button