NEA

AAA: Τα συστήματα υποβοήθησης πρέπει γίνουν πιο αξιόπιστα

Μια έρευνα της ΑΑΑ (American Automobile Association) στις ΗΠΑ έδειξε πως τα συστήματα υποβοήθησης πρέπει να αποκτήσουν πιο ακριβή και σωστή λειτουργία.

Τα συστήματα υποβοήθησης, όπως αυτό της αποφυγής πρόσθιας σύγκρουσης ή της διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, εφοδιάζουν σχεδόν κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο. Ωστόσο, μια έρευνα της ΑΑΑ έδειξε πως πρέπει να λειτουργούν καλύτερα. Η έρευνα έγινε με μερικά από τα πιο πρόσφατα μοντέλα που κυκλοφόρησαν τα τελευταία δύο χρόνια (BMW X7, Cadillac CT6, Ford Edge, Kia Telluride, Subaru Outback κ.α.).

Σε μια διαδρομή με περισσότερα από συνολικά 6.400 χιλιόμετρα το πόρισμα ήταν πολύ ενδιαφέρον: κάθε 13 χλμ. κατά μέσο όρο παρουσιάστηκε και ένα ζήτημα. Τα περισσότερα (συγκεκριμένα το 73%) αφορούσαν στα συστήματα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας.

Μεγάλο ποσοστό λάθους υπήρξε και σε δοκιμή που έγινε με ένα ψεύτικο φουσκωτό αυτοκίνητο να παρεμποδίζει μια λωρίδα κυκλοφορίας. Χαρακτηριστικό είναι πως η BMW X7 δεν αναγνώρισε το εμπόδιο και έπεσε πάνω του στις 2 από τις 3 δοκιμές με ταχύτητα 46 χλμ./ώρα και το απέφυγε μόνο με κάτω από τα 40.

Το ΚΙΑ Telluride χτύπησε το ομοίωμα του αυτοκινήτου και τις τρεις φορές, όμως κάθε φορά φρενάριζε ώστε να μειώνεται η ταχύτητα πρόσκρουσης, φθάνοντας και μέχρι τα 23 χλμ./ώρα. Συνολικά η AAA λέει ότι οι συγκρούσεις πάνω στην προσομοίωση σταματημένου αυτοκινήτου ξεπερνούσαν το 66% από όλα τα αυτοκίνητα που συμμετείχαν, ενώ η μέση ταχύτητα με το οποίο το χτυπούσαν ήταν στα 40 χλμ./ώρα.

Ακόμη και έτσι πάντως η ΑΑΑ υπογραμμίζει την σημαντικότητα αυτών των συστημάτων υποβοήθησης που μπορεί να έχουν περιθώρια βελτίωσης της αξιοπιστίας της λειτουργίας τους, αλλά μπορούν να εξαλείψουν δυσάρεστες καταστάσεις.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button