NEA

H Audi είχε «πειράξει» τις εκπομπές ρύπων και στους κινητήρες βενζίνης TFSI!

Πέρα από το dieselgate η Audi είναι πολύ πιθανό να παραποιούσε και τις εκπομπές ρύπων στους βενζινοκινητήρες της. Λέτε να έχουμε και petrolgate;

Η είδηση έρχεται να ταράξει πάλι τα νερά και βασίζεται σε έρευνα του γερμανικού ραδιοφωνικού σταθμού SRW καθώς και σε μία έκθεση πραγματογνώμων για μια δίκη στο δικαστήριο του Offenbach. Η ζαβολιά εντοπίζεται ξανά σε ένα μηχανισμό (defeat device) που βρέθηκε σε ένα αυτόματο Audi Q5 2.0 TFSI του 2015, σύμφωνα και με δημοσίευμα του auto-motor-und-sport.

Όπως και στο dieselgate, αυτός ο μηχανισμός αναγνωρίζει πότε το αυτοκίνητο το «μετράνε» όταν αυτό είναι ακίνητο, οι μπροστινοί του τροχοί κινούνται και δεν στρίβουν. Έτσι, το λογισμικό αντιλαμβάνεται πως γίνεται μέτρηση, επιλέγεται το κατάλληλο πρόγραμμα και οι παραποιημένες τιμές που βρίσκονται εντός των θεσμοθετημένων ορίων, σύμφωνα με την έκθεση των πραγματογνώμων.

Αν όμως πριν την έναρξη της διαδικασίας μέτρησης στρίψει κανείς το τιμόνι με γωνία μεγαλύτερη 15 μοιρών οι τιμές των ρύπων εμφανίζονται αυξημένες. Πόσο αυξημένες; Κατά 24% σχετικά με τα οξείδια του αζώτου (ΝΟx) και κατά 60% για το μονοξείδιο του άνθρακα (CO). Ενδιαφέρον είναι πως η μέτρηση των NOx έδειξε μια τιμή της τάξης των 80 mg/χλμ., όταν το όριο του Euro 6 είναι 60 mg/χλμ.!

Τα μοντέλα βενζίνης της Audi (αλλά και της VW) που διαθέτουν το αυτόματο κιβώτιο AL 551 εξετάζονται και από τις αμερικανικές αρχές σε ότι αφορά την ύπαρξη λογισμικού παραποίησης των εκπομπών ρύπων. Και μην εκπλαγείτε αν από το dieselgate περάσουμε στο petrolgate…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button