NEA

H Tesla σκοπεύει να εισάγει χυτά εξαρτήματα από αλουμίνιο!

Πέρυσι η Tesla κατέθεσε μια πατέντα για μια μηχανή χύτευσης, η οποία καταρχήν θα κατασκευάζει στοιχεία αμαξωμάτων στο εργοστάσιό της στο Freemont, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσουν και τα άλλα Gigafactory της ανά τον κόσμο.

Ο Elon Musk, μέσω του αγαπημένου του μέσου κοινωνικής δικτύωσης, του Twitter, είπε πως «να τη βλέπεις σε λειτουργία είναι συγκλονιστικό. Μπορεί να κατασκευάζει το πίσω μέρος ενός αυτοκινήτου σε ένα κομμάτι. Στο οποίο περιλαμβάνονται και οι προφυλακτήρες».

Στην πράξη αυτό σημαίνει πω για την κατασκευή των εξαρτημάτων του αμαξώματος η Tesla θα περάσει από τα πρεσαριστά στα χυτά τμήματα, κάτι που σύμφωνα με το ειδικευμένο σε θέματα τεχνολογίας αμερικάνικο blog Tasmanian θα μειώσει τον αριθμό των στοιχείων από τα 70 που είναι σήμερα στα 4.

Η τεράστια αυτή περικοπή θα μειώνει φυσικά και το κόστος της παραγωγής, καθώς θα υπάρχει μείωση και στο κόστος της ενέργειας που απαιτείται, ενώ θα η διαδικασία της παραγωγής αυτή καθ΄αυτή θα διαρκεί πολύ λιγότερο. Ταυτόχρονα η καθολική χρήση αλουμινίου θα μειώσει το βάρος των αυτοκινήτων και θα αυξήσει την αυτονομία που επιφέρουν οι μπαταρίες τους.

Οι γνώμες των ειδικών πάντως διίστανται. Ο Ferdinand Dudenhöffer του Πανεπιστημίου Duisburg- Essen δήλωσε στο Business Insider πως η κατασκευή αμαξωμάτων είναι μια διαδικασία εντάσεως κεφαλαίων. Με τη νέα της μέθοδο η Tesla θα χρειάζεται λιγότερες πρέσες και ρομπότ, γεγονός που θα μείωνε το κόστος από 20 έως και 30%, με ταυτόχρονη μείωση και του χρόνου παραγωγής. Επίσης είπε πως είναι βέβαιος πως το παράδειγμα της Tesla θα ακολουθήσουν και άλλοι κατασκευαστές.

Την αισιόδοξη πλευρά της συγκεκριμένης εξέλιξης πάντως δεν τη συμμερίζεται διόλου ο καθηγητής Joerg Wellnitz, ειδικός στις κατασκευές μικρού βάρους, του Πολυτεχνείου του Ingolstadt. Ο οποίος αναφέρει τη μεγαλύτερη διαστολή του αλουμινίου το καλοκαίρι που απαιτεί πολύ μεγάλη ακρίβεια στην παραγωγική διαδικασία αλλά και στην αδυναμία επισκευής του αμαξώματος μετά από κάποια τρακάρισμα. Σε αυτήν την περίπτωση τα συγκεκριμένα στοιχεία του αμαξώματος πρέπει να κοπούν και να αντικατασταθούν.

Βέβαια σε ότι αφορά την Tesla τίθεται και το ερώτημα αν μέρος της μείωσης του κόστους παραγωγής φτάσει μέχρι και τους πελάτες της.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button