NEA

H Maserati επιστρέφει στις ρίζες της με την κεντρομήχανη MC20!

Οι Ιταλοί μιλούν για μία νέα εποχή για την Maserati που διανοίγεται με την MC20, το πρώτο supercar της μάρκας με την MC12 που είχε παρουσιαστεί το 2004.

H MC12 ήταν βασισμένη στην Ferrari Enzo. Πλέον, η Maserati κινείται με την FCA και μακριά από τον ίσκιο της Ferrari (που έγινε ανεξάρτητη το 2016) δίνοντας το δικαίωμα στην «τρίαινα» να γράψει ένα νέο κεφάλαιο με ένα ολόδικό της supercar, το οποίο μελλοντικά θα το δούμε σε έκδοση Spyder, σε ηλεκτρικό καθώς και σε αγωνιστικό.

Με την πρώτη ματιά η MC20 διακατέχεται από μια αυθεντική σπορ αύρα που συνδυάζει τα παλιότερα της αγωνιστικά με την σύγχρονη άποψη που έχει ένα supercar. Σημείο αναφοράς αποτελούν οι πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, το χαμηλό ρύγχος με την τρίαινα στην μουσούδα του, τις εισαγωγές αέρα στο καπό και στο πλάι, την σχεδόν οριζοντιωμένη οροφή με το όμορφο κάλυμμα του κινητήρα και το πίσω μέρος που εντυπωσιάζει δίχως σχεδιαστικές ακρότητες.

Η MC20 βασίζεται σε ένα μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακονήματα και για αυτό το απόβαρό της δεν ξεπερνά τα 1.500 κιλά. Μια εντυπωσιακή τιμή για ένα supercar. To αμάξωμα έχει μήκος 4,67 μέτρα, πλάτος 1,96 μέτρα και ύψος 1,22 μέτρα.

Η καρδιά δεν είναι άλλος από τον τρίλιτρο V6 που αποδίδει 630 άλογα και 730 Nm στις 3.000-5.500 σ.α.λ. Όπως έχουμε γράψει o Nettuno είναι ένας twin-turbo με κόμπακτ διαστάσεις, περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών, ενώ είναι ελαφρύτερος κατά 220 κιλά. Έχει σύστημα λίπανσης ξηρού κάρτερ με προθάλαμο συμπίεσης -τεχνολογία που προέρχεται από τη Φόρμουλα 1- και συνδυασμό έμμεσου με άμεσο ψεκασμό στα 350 bar. Ταυτόχρονα είναι και Twin Spark, με δύο μπουζί στον κύλινδρο, ένα πάνω από το θάλαμο καύσης και ένα πλαϊνό. Η σχέση συμπίεσής 11,0:1 είναι αναλογικά υψηλή για υπερτροφοδοτούμενο σύνολο με σειρά ανάφλεξης στους κυλίνδρους “1-6-3-4-2-5”.

Η ισχύς περνά στον πίσω άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη της Getrag, ενώ πέρα από το στάνταρ μηχανικό μπλοκέ υπάρχει και το προαιρετικό ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Τους τροχούς 20 ιντσών επιβραδύνουν εξαπίστονα Brembo με διάμετρο 380 χλστ. (μπροστά) και τετραπίστονα 350 χλστ. (πίσω), ενώ υπάρχουν και κεραμικά δισκόφρενα που είναι μεγαλύτερα κατά 10 χλστ.

Σχετικά με τις επιδόσεις της MC20 η Maserati ανακοινώνει πως τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα, τα 0-200 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 8,8 δλ. και η τελική ξεπερνά τα 325 χλμ./ώρα.

Ο οδηγός έχει στην διάθεση του πέντε προφίλ οδήγησης: τα GT, Wet, Sport, Corsa και ESC Off, όπου στο τελευταίο απενεργοποιούνται όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας για πλήρη ελευθερία στην οδήγηση. Το τιμόνι έχει σταθερά paddles και διάφορους διακόπτες όπως της μίζας και του launch control.

Ο διθέσιος διάκοσμος συνδυάζει το μίνιμαλ με το σύγχρονο στοιχείο. Στην κάρμπον κεντρική κονσόλα υπάρχουν μόνο οι απαραίτητοι διακόπτες όταν ψηλότερα βρίσκεται μια οθόνη αφής 10’’ και μια ακόμη ίδιας διαγώνιου ως ψηφιακός πίνακας οργάνων. Από πλευράς χώρων υπάρχει ένα πορτμπαγκάζ 100 λίτρων και συμπληρωματικά ακόμη 50 λίτρα στο μπροστινό μέρος.

Η Maserati MC20 θα κατασκευάζεται στο ιστορικό εργοστάσιο Viale Ciro Menotti στην Modena, τα πρώτα αυτοκίνητα θα ξεκινήσουν να παραδίδονται πριν τα τέλη του έτους και τιμολογιακά λογικά θα τοποθετείται κάπου ανάμεσα στις 200.000-300.000 ευρώ.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button