ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-AMG A 35 4MATIC [test drive]

H τετρακίνητη Α 35 με τα 306 άλογα και τα 4,7 δλ. για το 0-100 κάνει την μεγαλύτερη Α 45 να μοιάζει απλά too much.

Hot-hatch. Όχι από τα πιο ταπεινά, αλλά από τα premium όπου η τιμή πώλησης παρασύρεται αρκετά πάνω από το «πενηντάρικο». Ειδικότερα στην A 35 της δοκιμής μας, με το προαιρετικό εξωτερικό πακέτο και την μεγάλη πίσω φτερούγα, η τιμή ανεβαίνει αρκετά πάνω από τα 59.150€ που κοστίζει η βασική έκδοση του μοντέλου.

Πάντως, το πακέτο με τα όλα καλούδια αξίζει τα επιπλέον χρήματα μιας και κάνει πιο έντονη την παρουσία της Α 35 στον δρόμο που ξεχωρίζει από τις αεροδυναμικές βελτιώσεις (π.χ. τον διαχύτη) και τις διπλές απολήξεις. Ανάλογη είναι και η AMG αύρα που επικρατεί στο εσωτερικό με τα σπορ καθίσματα, τις νίκελ πινελιές, τις ραφές στην αλκαντάρα κ.α., ενώ υπάρχει και AMG μενού με πληροφορίες για τον κινητήρα, την ισχύ του, τη λειτουργία του turbo, την επιτάχυνση κ.α.

Φυσικά, τo ζουμί της υπόθεσης είναι “κρυμμένο” και αφορά στο στήσιμο της Α 35, η οποία ουσιαστικά βρίσκεται κάτω από την Α 45. Δίχως να έχω οδηγήσει την τελευταία θεωρώ πως η μικρότερη AMG είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο με τέτοιο setup (σφιχτό, αλά όχι ενοχλητικό, παρά τα 35άρια P Zero με τις 19άρες ζάντες, δίχως το πακέτο υπάρχουν 18άρες με 40άρια λάστιχα) που προσφέρεται και για καθημερινή χρήση. Χάρη και στο AMG Ride Control που αλλάζει τον βαθμό απόσβεσης των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ (με τρεις ρυθμίσεις) προσφέροντας καλή άνεση στο Comfort.

Βέβαια, ο πειρασμός είναι μεγάλος και στο μεγαλύτερο διάστημα δεν μπορούσα να μην επιλέγω τα δύο σπορ προγράμματα (Sport και Sport+) όπου σε αυτά το πράμα αποκτά μία πιο brutal ρύθμιση και μεταξύ άλλων ανοίγουν και τα κλαπέτα της εξαγωγής για ένα πιο racing ήχο, με το χαρακτηριστικό κόχλασμα και μερικά σκασίματα να σε κάνουν να χαμογελάς.

photos: nmarinopoulos

Σε αυτά τα προγράμματα το μοτέρ (με twin-scroll turbo, μεταβλητό βύθισμα και χρονισμό βαλβίδων Camtronic) τα δίνει όλα και προσφέρει με μια εξαιρετική γραμμικότητα τους 306 ίππους του. Εξαιρετικό είναι το διπλόδισκο 7άρι κιβώτιο (AMG Speedshift DCT-7G) που ακόμη και με flat-out το γκάζι αλλάζει ταχύτατα και ομαλά τις σχέσεις του (στην BMW M135i η αλλαγή είναι κάπως πιο άγαρμπη) και με τον ήχο να σου ανεβάζει την αδρεναλίνη. Την συμμετοχικότητα αυξάνει η επιλογή των σχέσεων από τα σταθερά paddles, ενώ η τετρακίνηση με τον πολύδισκο συμπλέκτη κατανέμει έως το 50% της ροπής στους πίσω τροχούς.

Πως στρίβει η A 35 AMG; Όπως θα περίμενες και ακόμη καλύτερα έχοντας εκπληκτικά περιθώρια πρόσφυσης. Ακόμη και αν τα ξεπεράσεις και έχοντας τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα το αυτοκίνητο θα απλώσει όμορφα την τροχιά του, ενώ αν θελήσεις να φορτίσεις τον πίσω άξονα η ουρά θα υπερστρέψει για λίγο. Γενικά, η Α 35 «βιδώνει» στην άσφαλτο και κινείται ταχύτατα με εξαιρετική πληροφόρηση από το άμεσο τιμόνι και τα φρένα (τετραπίστονα μπροστά) να μην «μασάνε».

Στον αυτοκινητόδρομο η  Α35 AMG απλά καταπίνει σχεδόν ότι βρει μπροστά της και με το Comfort προσφέρει πιο ήσυχες μετακινήσεις και με καλή ποιότητα κύλισης. Τώρα, στο θέμα της κατανάλωσης και στον ανοιχτό δρόμο με χαλαρούς ρυθμούς θα δεις μια τιμή στα 7-8 λίτρα/100 χλμ., κινούμενος στην πόλη έχεις χαλαρά τα 10-11, ενώ όταν την πιέσεις ξεφεύγεις πάνω από τα 15.

Κάτι λογικό για ένα αυτοκίνητο αυτών των προδιαγραφών και που λογικά θα προτιμούσα αν δεν ήθελα να ξεφύγω πολύ πάνω σε κόστος για τις A 45 (76.550€ η απλή με τα 387 άλογα, 82.850€ η S με τα 421). Και κάπως έτσι, η πιο… low profile A 35 κάνει τις μεγαλύτερες αδερφές να μοιάζουν κάπως… too much.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Mercedes-AMG A 35 4MATIC – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.991 cc
Διάμετρος x διαδρομή 83,0 x 92,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 225 kW (306 PS) / 5.800-6.100 rpm
Ροπή 400 Nm (40,8 kgm) / 3.000-4.000 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός και υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,7 sec
Τελική ταχύτητα 250 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 11,5 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 8,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 51 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 443 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 170 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / Αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli P Zero, 235/35 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.436 x 1.797 x 1.405 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.573/1.570 mm
Μεταξόνιο 2.729 mm
Χώρος αποσκευών 370-1.210 lt
Απόβαρο 1.555 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 59.150€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!