ΔΟΚΙΜΕΣ

Mazda MX-5 RF 1.5 [test drive]

Το MX-5 είναι ένα πανέμορφο roadster που μας θυμίζει παλιές καλές εποχές. Κάτι σαν τον τελευταίο των Μοϊκανών, αν τελικά ισχύουν οι φήμες πως το επόμενο θα είναι ηλεκτρικό.

Το MX-5 στην 4η του γενιά κυκλοφορεί εδώ και χρόνια στους δρόμους αλλά εμείς το γνωρίσαμε μόλις πέρυσι με την επιστροφή της Mazda στην ελληνική αγορά. Και τώρα το οδηγούμε ξανά με αφορμή μία μικρή αναβάθμιση που περνά σχεδόν απαρατήρητη. Βέβαια, κάθε άλλο παρά απαρατήρητο ήταν το MX-5 στο διάβα του, αφού ακόμη και παρκαρισμένο αρκετοί ήταν αυτοί που φυλαγμένα τραβούσαν και από μία φωτογραφία για να την ποστάρουν στα social media.

Βλέπετε, αυτοκίνητα σαν το MX-5 έχουν γράψει ένα τεράστιο κεφάλαιο στην αυτοκινητοβιομηχανία από το 1989 όταν και κυκλοφόρησε για πρώτη φορά. Σε όλη του την διαδρομή η κλασική συνταγή με το χαμηλό σχήμα, το μοτέρ μπροστά και την κίνηση πίσω, παρέμεινε αναλλοίωτη. Και όπως πάνε τα πράγματα, αυτή θα είναι και η τελευταία φορά που το MX-5 θα έχει αυτά τα συστατικά, μιας και στην επόμενη γενιά του το πιθανότερο είναι να φορά κάποιο ηλεκτρικό μοτέρ.

Το μοντέλο της δοκιμής μας είναι το RF με την σκληρή οροφή (υπάρχει και η κλασική soft top) που αναδιπλώνεται σε 13 δευτερόλεπτα. Θεωρητικά και εν κινήσει αλλά η ταχύτητα πρέπει να είναι τόσο χαμηλή που πρακτικά είσαι ακίνητος. Σχεδιαστικά δεν θα μπω στην διαδικασία να περιγράψω το πόσο όμορφο είναι το αμάξωμα αφού οι εικόνες μιλούν από μόνες τους.

Πάντως, ομολογώ πως είχα καιρό να καθίσω σε ένα τόσο χαμηλό σασί και στο «βγες» συνειδητοποιείς πως τα χρόνια περνούν γρήγορα. Από εκεί και πέρα συνηθίζεις τους αναμενόμενα στριμωγμένους roadster χώρους με το ποιοτικό ταμπλό να έχει την μικρή touch-screen προηγούμενης γενιάς (σε σχέση με το Mazda 3). Το πορτμπαγκάζ των 127 λίτρων είναι ανεπηρέαστο με την οροφή «πάνω ή κάτω».

photos: nmarinopoulos

Η θέση οδήγησης είναι αντάξια ενός MX-5 με τον εξάρι επιλογέα να κουμπώνει σφιχτά και ακριβέστατα. Εντύπωση στον τετρακύλινδρο 1.5 Skyactiv προκαλεί περισσότερο η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (περίπου 7,5-8,5 λίτρα/100 χλμ.) παρά η δύναμη του. Η αλήθεια είναι πως για να απολαύσεις ένα τόσο καλοστημένο MX-5 με το στοιβαρό πλαίσιο θέλεις περισσότερη ισχύ και ίσως ένα turbo να ήταν ότι πρέπει. Όχι δα πως οι 132 ίπποι είναι λίγοι…

Κάθε άλλο, για τα κυβικά του το μοτέρ έχει πολύ καλή ροπή από χαμηλά. Απλά τα άλογα απλώνονται ατμοσφαιρικά και σίγουρα θα βοηθούσε ένα μπλοκέ διαφορικό (προνόμιο της δίλιτρης έκδοσης) για να γλιστρήσεις δίχως άγχος την ουρά. Αλλιώς, για να πετύχεις την υπερστροφή θα πρέπει να φορτίσεις ανάλογα το πίσω άξονα με μια τιμονιά ή να  βρεθείς σε άσφαλτο με χαμηλή πρόσφυση.

Ο ήχος είναι τόσο καλός για να σου ανεβάζει την διάθεση (στο ταξίδι είναι όμως κουραστικός), ενώ το μοτέρ βγάζει τη μέγιστη δύναμη του πολύ ψηλά με τον «κόφτη» να βρίσκεται περίπου στις 7.000 σ.α.λ.! Πολύ καλή η ακρίβεια του τιμονιού, σφιχτό το πεντάλ των φρένων που επέδειξαν μεγάλη αντοχή σε ένα γρήγορο «κατέβα». Όσο για την ανάρτηση είναι τόσο σφιχτή όσο χρειάζεται για να περιορίζει τις κλίσεις και να μην επηρεάζει την άνεση. Αξιοσημείωτη είναι η δουλειά που έχουν κάνει οι Ιάπωνες στο απόβαρο του RF που δεν ξεπερνά τα 1.105 κιλά με ιδανική 50/50 κατανομή στους δύο άξονες.

Ο μύθος που έχει χτίσει το MX-5 μοιάζει σαν ένα παραμύθι που κάθε πιτσιρικάς θα ήθελε να ακούει για αυτόν πριν πέσει για ύπνο και να ονειρεύεται ως ενήλικας πλέον να τον βιώσει και στην πραγματικότητα. Ωστόσο, τα πράγματα έχουν αλλάξει για τα κάμπριο και ειδικότερα για τα roadster. Kαι σε αυτές τις δύσκολες εποχές τα 26.979€ που κοστίζει η βασική έκδοση στα 1.500 κ.εκ. (από 36.533€ η RF) τα χρήματα ακούγονται πολλά για ένα MX-5. Αν πάλι είστε από τους τυχερούς που τα διαθέτουν, προτιμήστε καλύτερα την αυθεντική και φτηνότερη soft-top έκδοση και… καλές βόλτες!

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MAZDA

Mazda MX-5 1.5 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.496 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 85,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκης/τετρακύλινδρος
Ισχύς 97 kW (132 PS) / 7.000 rpm
Ροπή 152 Nm (15,5 kgm) / 4.000 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,3 sec
Τελική ταχύτητα 204 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,0 lt/100 km
Τυποποιημένηm μέση (WLTP) 5,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 562 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 142 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Διπλά ψαλίδια / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Yokohama Advan Sport, 195/50 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.915 x 1.735 x 1.225 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.495 / 1.505 mm
Μεταξόνιο 2.310 mm
Χώρος αποσκευών 130 lt (127 το RF)
Απόβαρο 1.076 kg (1.105 το RF)
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: : από 26.979€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button