ΔΟΚΙΜΕΣ

Με το νέο Honda Jazz e:HEV στην Γερμανία [first drive]

To νέο Jazz θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά από τα τέλη του μήνα σε μία έκδοση κινητήρα με τιμή από 21.700€. Ξεχωριστό ενδιαφέρον έχει η περιπετειώδης έκδοση Crosstar (από 28.750€).

Την προηγούμενη εβδομάδα μαζί με το Honda e είχα την ευκαιρία να οδηγήσω λίγο έξω από την Φρανκφούρτη και το νέο Jazz, το οποίο στην Ευρώπη διατίθεται στην εξηλεκτρισμένη έκδοση e:HEV. Πρόκειται για ένα πλήρως υβριδικό σύστημα το οποίο μας παραπέμπει στον τρόπο λειτουργίας του υβριδικού CR-V. Στο Jazz συνδυάζει έναν κινητήρα βενζίνης 1.5 i-MMD (DOHC i-VTEC σε κύκλο Atkinson με θερμοδυναμική απόδοση 40,5%) με ένα καινοτόμο σύστημα μετάδοσης που αποτελείται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Η συνολική ισχύς είναι στους 109 ίππους με 253 Νm ροπής.

Δεν υπάρχει κιβώτιο με γρανάζια, μήτε μετατροπέας ροπής, αλλά ένα κιβώτιο μονής σχέσης με ένα locκ-up συμπλεκτάκι που συνεργάζεται με το ένα ηλεκτρικό μοτέρ 80 kW (το άλλο 70 kW λειτουργεί περισσότερο σαν γεννήτρια για την φόρτιση της μικρής μπαταρίας >1 kWh). Στόχος του όλου συστήματος είναι η μικρότερη συμμετοχή του βενζινοκινητήρα και το βάρος της κίνησης να πέφτει στο βασικό μοτέρ. Κάπως έτσι το Jazz e:HEV πετυχαίνει μια WLTP κατανάλωση στα 4,5 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπή CO2 στα 102 γρ./χλμ. (0-100χλμ./ώρα σε 9,4 δλ., τελική ταχύτητα 175 χλμ./ώρα).

Στον δρόμο η αίσθηση που αποκομίζεις σε παραπέμπει με εκείνη ενός εξελιγμένου CVT με πολύ πιο ραφιναρισμένη λειτουργία που συμβάλλει στην άνεση κίνησης. Στην βίαιη επιτάχυνση οι σ.α.λ. και ο θόρυβος αυξάνονται, αλλά όχι σε ενοχλητικό βαθμό, ενώ η μετάδοση σου δίνει την εντύπωση σα να αλλάζει σχέση, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει και έχει να κάνει με την λειτουργία του ηλεκτρικού μοτέρ. Αυτό γίνεται και ώστε ο οδηγός να έχει μια «φυσική» αίσθηση της επιτάχυνσης. Σχετικά με την κατανάλωση μπορείς εύκολα να κινείσαι κοντά στα 5 λίτρα/100 χλμ., ενώ από στο νέο Jazz πολύ βελτιωμένα είναι τα επίπεδα άνεσης από την ανάρτηση. Κάτι που γίνεται πιο αισθητό στο Crosstar.

Όπως γίνεται αντιληπτό πρόκειται για ένα σοφιστικέ σύστημα (στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε πως λειτουργεί από μέρος της παρουσίασης που μας έγινε στην Φρανκφούρτη) που πετυχαίνει το σκοπό του προσφέροντας περιστασιακά ηλεκτροκίνηση στις χαμηλές ταχύτητες για πάνω από το 50% των καθημερινών μετακινήσεων, όπως φαίνεται στο παραπάνω διάγραμμα. Υπάρχουν τρία προφίλ κίνησης, τα EV Drive (ηλεκτροκίνηση), Hybrid Drive (ο κινητήρας βενζίνης παρέχει ισχύ στην γεννήτρια και τον ηλεκτροκινητήρα) και Engine Drive (εδώ ο βενζινοκινητήρας κινεί απευθείας τους τροχούς μέσω του συμπλέκτη).

Από πλευράς διαστάσεων το νέο Jazz φτάνει τα 4,044 μέτρα και είναι 14 χλστ. μακρύτερο από το απερχόμενο μοντέλο και χαμηλότερο κατά 24 χλστ. Το μεταξόνιο είναι στα 2.517 χλστ. και όπως η προηγούμενη γενιά προσφέρει μεγάλους, έξυπνους και πολύ πρακτικούς χώρους (πορτμπαγκάζ στα 304-1.205 λίτρα, 298-1.199 για το Crosstar) χάρη και στο Magic Seats που προσφέρει την ευελιξία ενός MPV. To σημαντικό νέο στη νέα γενιά Jazz είναι η προσθήκη της έκδοσης Crosstar, η οποία ξεχωρίζει από την προσθήκη των προστατευτικών πλαστικών και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (+29 χλστ. εκ των οποίων τα 18 χλστ. προέρχονται από τις 18άρες ζάντες).  

Εξαιρετικό στον χειρισμό του και στην λειτουργία του είναι το σύστημα πολυμέσων με το HMI σύστημα να προσομοιώνει το περιβάλλον ενός smartphone και η touch-screen των 9 ιντσών να έχει πολύ όμορφα γραφικά και ταχύτατα απόκριση. Υπάρχει μέχρι και ψηφιακή βοηθός προσφωνώντας «ok Honda» και ένας πολύ όμορφος ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 7 ιντσών και απεικόνιση μεταξύ άλλων με πληροφορίες για το υβριδικό σύστημα. Η ορατότητα για τον οδηγό έχει βελτιωθεί θεαματικά χάρη στις μικρότερες κολόνες στα άκρα. Από εκεί και πέρα υπάρχει πλήρης συνδεσιμότητα, όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης και άνεσης που υπάγονται στο σύνολο του Honda Sensing.

Περισσότερα για τη νέα γενιά Honda Jazz θα έχουμε να πούμε με την σχετική μας δοκιμή στην Ελλάδα. Όσο για τις τιμές πώλησης έχουν ήδη ανακοινωθεί και θεωρούνται υψηλές για την κατηγορία (ειδικά του Crosstar που ξεκινά από τις 28.750€), αν και στην περίπτωση του απλού Jazz αντισταθμίζονται εν μέρει από την πρακτικότητα και την τεχνολογία με την οποία προσφέρεται το νέο μοντέλο της Honda.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!