ΔΟΚΙΜΕΣ

Με το Honda e στην Γερμανία [first drive]

H Honda μπαίνει επιθετικά στην ηλεκτροκίνηση με ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον μοντέλο που (μαζί με το νέο Jazz, σύντομα η σχετική δοκιμή) θα είναι θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά από τα τέλη Οκτωβρίου. Από 30.186€ (35.990€ δίχως την επιδότηση).  

Από κοντά το Honda e είναι ακόμη πιο όμορφο και δίχως αμφιβολία ικανοποιεί όποιον αναζητά κάτι το πραγματικά διαφορετικό. Μάλιστα, δείχνει τόσο ξεχωριστό που αν δεν υπήρχαν τα σήματα της Honda, δεν θα στοιχημάτιζες με τίποτε για την καταγωγή ενός μοντέλου που δεν θυμίζει κανένα άλλο… από το σόι  του. Αν σώνει και καλά υπάρχει ένας παρελθοντικός σύνδεσμος, τότε θα πρέπει να πας πολύ πίσω στον χρόνο, στην δεκαετία του 1970 και δη στο πρώτο στρογγυλοφάναρο Civic.

Προφανώς οι άνθρωποι της Honda να κινήθηκαν πιο έξυπνα ρίχνοντας στην αγορά ένα ολόφρεσκο σχέδιο σε αντίθεση με άλλα ηλεκτρικά που πατούν πάνω σε μοντέλα που ήδη κυκλοφορούν (π.χ. όπως το Peugeot e-208). Ένα χαρακτηριστικό αυθεντικότητας αποτελεί και η υποδοχή φόρτισης που όπως και στο Nissan Leaf βρίσκεται στο μπροστινό μέρος.

Το εντυπωσιακό με το πεντάθυρο αμάξωμα είναι η μαεστρία με την οποία συνδυάζει μία αύρα βγαλμένη από τα ουφάδικα με ένα μεταμοντέρνο στιλ που τονίζουν τα δύο σχεδόν συμμετρικά άκρα του. Οι χωνευτές λαβές στις πόρτες (παρατηρείστε πως που δεν έχουν πλαίσιο γύρω από τα παράθυρα) και στις πίσω κολόνες τονίζουν το απέριττο στιλ και ταυτόχρονα το κουκλίστικο σύνολο που σε μήκος δεν ξεπερνά τα 3,895 μέτρα, σε πλάτος τα 1,75 και σε ύψος τα 1,51 μέτρα. Συγκρίνοντας το με έναν από τους αντιπάλους του, όπως το τρίθυρο Mini Electric, είναι ελάχιστα μακρύτερο, φαρδύτερο και ψηλότερο.

Στην θέση των εξωτερικών καθρεπτών υπάρχουν στάνταρ μικρό-κάμερες που απεικονίζουν ότι αυτές «βλέπουν» σε δυο οθόνες στα άκρα του ταμπλό. Οι οποίες είναι στην σωστή θέση, έχουν μια πιο ρεαλιστική και αξιόπιστη απεικόνιση και κάνουν την δουλειά τους πολύ καλύτερα απ’ ότι στο Audi E-Tron. Από οθόνες, πάντως, το Honda e το «τερματίζει» αφού έχει από τις περισσότερες που μπορεί να υπάρξουν σε ένα citycar: μαζί με τις τρεις που αντικαθιστούν τους καθρέπτες (υπάρχει και αυτή της οπισθοπορείας που χρίζει κάποιο χρόνο εξοικείωσης) υπάρχουν κατά μήκος του ταμπλό ακόμη τρεις. Πέρα από την οθόνη του πίνακα οργάνων, οι άλλες δύο είναι αφής 12,3’’ και τρέχουν σε ένα περιβάλλον ανάλογο ενός smartphone ώστε να το συνηθίζεις εύκολα  και με πολύ όμορφα γραφικά.

Το ταμπλό ναι μεν καλύπτεται από σκληρά πλαστικά, αλλά με πολύ προσεγμένο φινίρισμα και θεωρώ πως στο όλο high-tech σύνολο κανείς δεν θα ασχοληθεί με αυτά παρά με τις οθόνες. Αξιοσημείωτη είναι η χρήση του τεχνητού ξύλου που δίνει μια lounge νότα στο διάκοσμο. Εννοείται πως το Honda e εφοδιάζεται με όλα τα σύγχρονα συστήματα  άνεσης και υποβοήθησης οδηγού στο σύνολο του Honda Sense με  αναβαθμισμένες κάμερες και σόναρ και πιο ευρυγώνια κάλυψη από την  προηγούμενη εκδοχή του συστήματος.

Κάτι που θα λατρέψουν οι γκατζετάκηδες είναι η επιλογή διάφορων εφέ στις οθόνες, υπάρχει μενού και στα ελληνικά, έξυπνη ψηφιακή βοηθός με την προσφώνηση «ok Honda», την πλήρη συνδεσιμότητα με smartphone για κλείδωμα/ ξεκλείδωμα και εντοπισμό του αυτοκινήτου κ.α. Κλείνοντας με τα του διακόσμου να πούμε πως τα καθίσματα είναι σχεδιασμένα ώστε να προσφέρουν άνεση και αυτό ενισχύεται από την σχεδίαση της πίσω σειράς ως  ένα ενιαίο «καναπεδάτο» κομμάτι για ακόμη δύο επιβάτες. Όσο για τους σχετικούς χώρους είναι ικανοποιητικοί και ανάλογοι ενός city-car με χώρο αποσκευών στα 171 λίτρα.

Αυτό ακριβώς μας τόνισαν και οι Ιάπωνες στο Honda Academie, λίγο έξω από την Φρανκφούρτη. Το Honda e είναι παραμένει ένα αυτοκίνητο πόλης και λαμβάνοντας υπόψη τις καθημερινές ανάγκες επέλεξαν μια σχετικά μικρή μπαταρία λιθίου (στις 33,5 kWh) για να τις ικανοποιήσουν με μία αυτονομία στα 222 χιλιόμετρα (WLTP) και δίχως να επιβαρύνεται η κατανάλωση με έξτρα κιλά. Πρακτικά ο οδηγός έχει με μια φόρτιση στην διάθεση του περίπου 200 χλμ., τα οποία κρίνονται αρκούντως ικανοποιητικά για την πόλη.

Σχετικά με την φόρτιση (ο onboard φορτιστής είναι στα 6,6 kW), με την χρήση ενός Wallbox 7,3 kW (32Α) η διαδικασία για το 100% διαρκεί λίγο πάνω από τις 4 ώρες, σε ταχυφόρτιση DC ισχύος 50 kW (και έως το 80%) απαιτείται μόλις μισή ώρα, ενώ στην έσχατη λύση και σε απλή οικιακή πρίζα φτάνει σχεδόν τις 19 ώρες. Κάτι που έχει μεγάλο ενδιαφέρον και που υποστηρίζεται σε όλο και περισσότερες χώρες αφορά στη χρήση ενός smart cable όπου πρακτικά ο χρήστης μπορεί να φορτίζει το αυτοκινήτου του σε οποιαδήποτε πρίζα (π.χ. σε μια κολόνα φωτισμού στην Βρετανία) με την μέτρηση να πραγματοποιείται επιτόπου και την χρέωση να περνά στο οικιακό του τιμολόγιο.

Το μικρό ηλεκτρικό της Honda έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός καλοστημένου και ευχάριστου οδηγικά αυτοκινήτου έχοντας ως βάση ένα εξαιρετικά δύσκαμπτο πλαίσιο με κατανομή βάρους 50/50. Τα τέσσερα McPherson της ανάρτησης διασφαλίζουν τα απαιτούμενα επίπεδα άνεσης και πολύ καλά δυναμικά χαρακτηριστικά με το ηλεκτρικό μοτέρ (ροπής 335 Nm και στις δύο εκδόσεις ισχύος) να μεταφέρει βρίσκεται στον πίσω άξονα όπου μεταφέρεται και η κίνηση.

Η επιτάχυνση για το 0-100 χλμ./ώρα στην έκδοση των 136 ίππων διαρκεί 9,0 δλ. με την ισχυρότερη των 154 ίππων στα 8,3 δλ. και τελική ταχύτητα περιορισμένη στα 150 χλμ./ώρα. Πρακτικά ο οδηγός δεν χρειάζεται κάτι παραπάνω από την βασική έκδοση που έχει ηλεκτρικές ρεπρίζ (υπάρχουν τα προφίλ οδήγησης Normal, Sport) και κινεί μια χαρά το κάτι παραπάνω από τον ενάμιση τόνο του απόβαρου.

Εδώ να πούμε πως ένας λόγος που δεν επιλέχθηκε μια μεγαλύτερη μπαταρία αφορά και στην διατήρηση της κατανάλωσης (η οποία στα χέρια μου κυμάνθηκε περίπου στις 17-18 kWh). Το πεντάλ του φρένου (με ηλεκτρικό σύστημα υποβοήθησης πέδησης/ σέρβο και στα τέσσερα δισκόφρενα) έχει πολύ καλή αίσθηση δίχως να αντιλαμβάνεσαι την ανάκτηση ενέργειας (υπάρχει και λειτουργία Single Control Pedal με έλεγχο επιβράδυνσης/ επιτάχυνσης με το πεντάλ του γκαζιού, όπως στο Nissan Leaf), ενώ το τιμόνι με ακτίνα στροφής 4,3 μέτρα κόβει εντυπωσιακά στους επιτόπιους ελιγμούς.

Αλλά περισσότερα θα έχουμε να πούμε στην σχετική μας δοκιμή στην ελληνική άσφαλτο. Μέχρι τότε να πούμε πως το Honda e προσφέρεται με υπερπλήρη εξοπλισμό από τα 30.186€, ενώ η ισχυρότερη εκδοχή του από 34.274€.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!