NEA

Ανανέωση… δίχως το Χ για το Opel Crossland!

H διαθεσιμότητα του ανανεωμένου Crosland θα ξεκινήσει από τις αρχές του 2021.

Ενσωματώνοντας σχεδιαστικά τη μάσκα και τους προβολείς, το Opel Vizor του νέου Crossland μας παραπέμπει σχεδιαστικά στο μεγαλύτερο Mokka. Στο πίσω τμήμα, νέα σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα αναδεικνύουν το κλασικό μοτίβο ‘φτερού’ της Opel, ενώ η πολύ γυαλιστερή μαύρη πίσω πόρτα (που διατίθεται σε συνδυασμό με τη μαύρη οροφή) δείχνει το νέο Crossland φαρδύτερο και ισχυρότερο.

Νέες είναι και οι εμπρός και πίσω ποδιές (βαμμένες ασημί στη έκδοση Ultimate), τα εμπρός φώτα ομίχλης LED (με χρωμιωμένο διάκοσμο στα Ultimate και Elegance), ένα χρωμιωμένο διακοσμητικό θυρών στην έκδοση Ultimate, και νέα γκάμα ζαντών αλουμινίου 16” και 17”. Και οι δύο διαστάσεις διατίθενται σε πολύ γυαλιστερό μαύρο (σε διχρωμία ή μονόχρωμο) ενώ οι 16άρες ζάντες διατίθενται επιπλέον και σε ασημί.

Το Crossland GS είναι μια νέα έκδοση που περιλαμβάνει μαύρες ζάντες αλουμινίου 17”, μαύρη οροφή, κόκκινη ‘υπογραφή’ στα φώτα ημέρας, εργονομικά καθίσματα AGR για τον οδηγό και το συνοδηγό (πιστοποιημένα από τον φορέα Aktion Gesunder Rücken e.V.), πίσω φωτιστικά σώματα LED και ράγες οροφής, διαφοροποιούν το συμπαγές SUV πλήρως από τον ανταγωνισμό.

Το SUV προσφέρει επίσης ευελιξία χάρη στα ανεξάρτητα συρόμενα και ανακλινόμενα πίσω καθίσματα. Έχουν διαιρούμενη διάταξη 60/40 και μπορούν να μετακινηθούν κατά 150 mm, αυξάνοντας τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών από 410 σε 520 λίτρα μέσα σε δευτερόλεπτα. Με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, ο χώρος αποσκευών αυξάνεται στα 1.255 λίτρα.

Οι μηχανικοί της Opel στο Rüsselsheim ανέπτυξαν νέα ελατήρια και αμορτισέρ για την ανάρτηση για καλύτερα επίπεδα άνεσης και βελτίωσαν την πληροφόρηση του τιμονιού.

Νέο με IntelliGrip: Βέλτιστη πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες

Το IntelliGrip (διαθέσιμο από τις αρχές του 2021) είναι το γνωστό προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης παρέχει βέλτιστη ελκτική πρόσφυση και σταθερότητα σε όλες τις επιφάνειες. Το IntelliGrip περιλαμβάνει τα εξής πέντε προγράμματα:

  • Normal/On-road: Το ‘Normal’ mode ενεργοποιείται με το που ξεκινά το Crossland. Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESP) και ο έλεγχος πρόσφυσης ρυθμίζονται σε συνήθεις συνθήκες στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο ή στο επαρχιακό δίκτυο
  • Snow (Χιόνι): Το ‘Snow mode’ εξασφαλίζει τη βέλτιστη δυνατή πρόσφυση στον πάγο και στο χιόνι με ταχύτητες έως 50 km/h. Ο έλεγχος πρόσφυσης ρυθμίζει την ολίσθηση των εμπρός τροχών, φρενάροντας τον ολισθαίνοντα τροχό και μεταφέροντας τη ροπή στον άλλο εμπρός τροχό.
  • Mud (Λάσπη):  Αυτό το πρόγραμμα επιτρέπει περισσότερη ολίσθηση. Η σκόπιμη ολίσθηση του τροχού με τη λιγότερη πρόσφυση όταν το όχημα ξεκινά, απομακρύνει τη λάσπη, με αποτέλεσμα τα ελαστικά να ανακτούν την πρόσφυσή τους. Εν τω μεταξύ, το μεγαλύτερο ποσοστό ροπής κατανέμεται στον τροχό με τη μεγαλύτερη πρόσφυση. Το πρόγραμμα είναι ενεργό μέχρι τα 80 km/hh.
  • Sand (Άμμος): Επιτρέπει την περιορισμένη ταυτόχρονη ολίσθηση των δύο κινητήριων τροχών, για να μπορεί το αυτοκίνητο να κινηθεί και να μην βυθιστεί στην άμμο.
  • ESP Off: Απενεργοποιεί το ESP και τον έλεγχο πρόσφυσης σε ταχύτητες έως 50 km/h. Για λόγους ασφαλείας, το IntelliGrip επιστρέφει αυτόματα σε ‘normal mode’ σε ταχύτητες πάνω από 50 km/h.

Οδηγοί και επιβάτες απολαμβάνουν συνδεσιμότητα και ψυχαγωγία χάρη στη γκάμα συστημάτων που περιλαμβάνει Radio, Multimedia και το Multimedia Navi Pro με έγχρωμη οθόνη αφής 8,0”. Οι μονάδες Πολυμέσων είναι συμβατές με  Apple CarPlay και Android Auto. Συμβατά smartphones επαναφορτίζονται μέσω ασύρματης επαγωγικής φόρτισης. Επιπλέον, το Crossland προσφέρει προαιρετικά την υπηρεσία “OpelConnect. Το LIVE Navigation2 με ενημέρωση κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο και πληροφορίες για τις τρέχουσες τιμές καυσίμου, η άμεση σύνδεση με οδική βοήθεια και η υπηρεσία κλήση έκτακτης ανάγκης καθιστούν τα ταξίδια ακόμη πιο ξέγνοιαστα.

Κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου Euro 6d: Απολαυστική οδήγηση με χαμηλούς ρύπους

Οι δυνητικοί πελάτες του Crossland μπορούν να επιλέξουν από μία γκάμα αποδοτικών κινητήρων βενζίνης 1,2λτ και πετρελαίου 1,5λτ. Οι βενζινοκινητήρες αποδίδουν από 61kW (83hp) έως 96kW (130hp), ενώ οι πετρελαιοκινητήρες από 81kw (110hp) έως 88kW (120hp) και πληρούν τις αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6d.

Κινητήρες βενζίνης1.21.2 Turbo1.2 Turbo1.2 Turbo
Μεγ. Ισχύς (kW/hp) @ rpm61/83 @5,75081/110 @ 5,50096/130 @5,50096/130 @5,500
Μεγ. Ροπή (Nm @ rpm)118 @ 1,750205 @ 1,750230 @ 1,750230 @ 1,750
Εκπομπές ρύπωνEuro 6dEuro 6dEuro 6dEuro 6d
Κιβώτια ταχυτήτωνMT5MT6MT6AT6
Προκαταρκτικά στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου NEDC3 (l/100 km)
Στην πόλη Εκτός πόλης Μικτός κύκλος – CO2 g/km5.6 – 5.4 4.2 – 4.1 4.7 – 4.6 107 – 1065.9 – 5.8 4.2 – 4.1 4.8 – 4.7 109 – 1085.7 4.2 4.8 – 4.7 109 – 1075.9 4.5 5.0 – 4.9 113 – 112
Κινητήρες πετρελαίου1.5 Diesel1.5 Diesel
Μεγ. Ισχύς (kW/hp) @ rpm81/110 @3,50088/120 @3,750
Mεγ. Ροπή (Nm @ rpm)250 @ 1,750300 @ 1,750
Εκπομπές ρύπωνEuro 6dEuro 6d
Κιβώτια ταχυτήτωνMT6AT6
Προκαταρκτικά στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου NEDC (l/100 km)
Στην πόλη Εκτός πόλης Μικτός κύκλος – CO2 g/km4.8 3.7 – 3.6 3.6 – 3.5 94 – 934.4 3.8 – 3.7 3.9 – 3.8 103 – 101

Πρωτοποριακή τεχνολογία φωτισμού και συστήματα υποβοήθησης

Τα ταξίδια γίνονται ακόμα πιο ξεκούραστα και ασφαλή με πολυάριθμες υπερσύγχρονες τεχνολογίες και συστήματα υποστήριξης που διατίθενται με το Opel Crossland. Προσαρμοζόμενοι προβολείς Adaptive full-LED με φωτισμό στροφής, υποβοήθηση μεγάλης σκάλας και αυτόματη ρύθμιση δέσμης εξασφαλίζουν εξαιρετική ορατότητα στο σκοτάδι.

Τα σημαντικότερα συστήματα υποστήριξης οδηγού του νέου Opel Crossland με μια ματιά:

  • Head Up display προβάλλει τα σημαντικότερα δεδομένα για την ταχύτητα και τα συστήματα πλοήγησης και υποβοήθησης στο οπτικό πεδίο του οδηγού.
  • Forward collision alert με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και ανίχνευση πεζού λειτουργεί με ταχύτητες πάνω από 5,0km/h. Εάν το αυτοκίνητο πλησιάζει πολύ γρήγορα ένα προπορευόμενο όχημα ή πεζό, τότε το σύστημα εκδίδει μία ηχητική προειδοποίηση και προβάλλει ένα μήνυμα στο κέντρο ενημέρωσης οδηγού (Driver Information Centre). Σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης, το σύστημα φρένων είναι σε ετοιμότητα και, αν χρειαστεί, ενεργοποιείται το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι επιπτώσεις μιας πιθανής σύγκρουσης. Κάτω από τα 30km/h, το σύστημα μπορεί να σταματήσει τελείως το όχημα. Εάν η ταχύτητα υπερβαίνει τα 30km/h, τότε αυτή μειώνεται και ο οδηγός πρέπει να φρενάρει ενεργά.
  • Lane Departure Warning σύστημα ειδοποίησης παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας. Εκπέμπει ένα ηχητικό και οπτικό σήμα εάν εντοπίσει ότι το όχημα κινείται ακούσια εκτός της λωρίδας κυκλοφορίας. 
  • Driver Drowsiness Alert αξιολογεί την κόπωση του οδηγού κρίνοντας από το στυλ οδήγησης και προτρέπει τον οδηγό να κάνει ένα διάλειμμα.
  • Side Blind Spot Alert χρησιμοποιεί αισθητήρες υπερήχων για να ανιχνεύει οχήματα που βρίσκονται δίπλα στο όχημα (στο τυφλό σημείο) και προειδοποιεί τον οδηγό με μία προειδοποιητική λυχνία στον αντίστοιχο εξωτερικό καθρέπτη
  • Panorama Rear View Camera (Πανοραμική Κάμερα Οπισθοπορείας) με γωνία 1800.
  • Automatic Park Assist αναγνωρίζει κατάλληλους παράλληλους και κάθετους χώρους στάθμευσης και παρκάρει αυτόματα το όχημα. Ο οδηγός ελέγχει απλά τα πεντάλ και τις αλλαγές ταχυτήτων.
  • Cruise control με περιοριστή ταχύτητας, σε συνεργασία με την Αναγνώριση των οδικών σημάτων, επιτρέπει την αυτόματη προσαρμογή στα όρια ταχύτητας.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button