NEA

Δεν περνάει ΚΤΕΟ το 40% των κυκλοφορούντων οχημάτων στην Ελλάδα- 300 εκ. ευρώ οι απώλειες για τα δημόσια έσοδα

Χωρίς την πιστοποίηση του ΚΤΕΟ κυκλοφορεί το 40% των κυκλοφορούντων οχημάτων όλων των κατηγοριών στην Ελλάδα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη δημόσια ασφάλεια, αλλά και τα δημόσια έσοδα, οι απώλειες των οποίων ξεπερνούν τα 300 εκατομμύρια κατ’ έτος.

Με γερασμένο τον ελληνικό στόλο των κυκλοφορούντων οχημάτων (13 και πλέον έτη κατά μέσο όρο), όπως τονίζει στο Caroto.gr ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Κωνσταντίνος Βήκας, τη στιγμή που βάσει της νομοθεσίας ΚΤΕΟ θα πρέπει  να γίνονται 4 εκατομμύρια τεχνικοί έλεγχοι στην Ελλάδα, σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων, οι έλεγχοι που γίνονται τελικά σε ετήσια βάση στην χώρα μας, δεν ξεπερνούν τους 2,2 εκατομμύρια.

Από τα παραπάνω, σημειώνει ο κ Βήκας, προκύπτει ότι 7 εκατομμύρια οχήματα είναι εκτός ελέγχου ΚΤΕΟ κάθε χρόνο ή άλλιως το 40% απέχει από την διαδικασία, όπως εξηγεί ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ.

Στην εύλογη ερώτηση, ότι πως μπορεί κάποιος να αποφεύγει τον περιοδικό έλεγχο του οχήματος του, αφού υπάρχει και επιβολή προστίμου, ο κ Βήκας σημειώνει ότι παρά το γεγονός από το 2015 υπάρχει νόμος για την τιμωρία αυτών, ωστόσο δεν έχει πατηθεί το κουμπί της υπουργικής απόφασης που θα θέσει σε εφαρμογή τον νόμο, ο οποίος επιτρέπει τη διασταύρωση στοιχείων κλπ.

Μάλιστα, η εν λόγω στρέβλωση, όπως τονίζεται, στερεί δημόσια έσοδα ύψους 300 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο. Σε ό,τι αφορά το σκέλος των ελέγχων στα οχήματα που τελικά εισέρχονται στις ράμπες των ΚΤΕΟ, παρατηρείται ότι άνω του 60% των οχημάτων σημειώνουν ελλέιψεις εκ των οποίων το 5% κρίνεται σοβαρή.

Στο μεταξύ άγνωστη είναι η εικόνα των κυκλοφορούντων οχημάτων στην Ελλάδα, που τελικά δεν περνάνε ΚΤΕΟ, αλλά δεν είναι δύσκολο να εξάγει κανείς το συμπέρασμα ότι θα πρόκειται για “σαπάκια” μεταξύ άλλων, όπως τα χαρακτήρισε ο κ. Βήκας. Αλλωστε κινούνται ανάμεσα μας…και όλοι κάπου θα έχουμε διασταυωρωθεί…με ένα τέτοιο όχημα. Σε κάθε περίπτωση καλό είναι να ξέρουμε τι έλεγχοι διενεργούνται στα ΚΤΕΟ:

  • Η πρώτη δουλειά του τεχνικού συνήθως αφορά στον απαραίτητο, εξωτερικό οπτικό έλεγχο του οχήματος για οξειδώσεις και χτυπήματα που αναδεικνύει και τη γενικότερη κατάσταση του αυτοκινήτου. Αμέσως μετά, ελέγχεται αν το αυτοκίνητο διαθέτει τρίγωνο, πυροσβεστήρα και φαρμακείο.
  • Ακολουθεί ο έλεγχος των ελαστικών.
  • Στο επόμενο βήμα, ελέγχεται οπτικά ο κινητήρας και ο αριθμός πλαισίου που φέρουν όλα τα αυτοκίνητα.
  • Η μέτρηση των εκπεμπόμενων ρύπων είναι ένα από τα βασικά σημεία της διαδικασίας και αν απαιτείται, εκδίδεται Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων.
  • Αμέσως μετά, ακολουθούν οι μετρήσεις των αμορτισέρ, η σύγκλιση και απόκλιση του διευθυντηρίου άξονα, το σύστημα αναρτήσεων, όπως και η απόδοση των φρένων και του χειρόφρενου. Τέλος, η σύγκλιση/απόκλιση των τροχών μετριέται και στον πίσω άξονα.
  • Μέτρηση των φώτων
  • Έλεγχος του κάτω μέρους του αυτοκινήτου, με τη βοήθεια ειδικής ράμπας.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button