ΑΓΩΝΕΣ

Με μπαταρίες τα αγωνιστικά στο WRC από το 2022

Η υβριδική τεχνολογία θα μπει και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι δίνοντας μία νέα προοπτική στο θεσμό.

Το ενδιαφέρον για το WRC έχει ατονήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό, τόσο από πλευράς θεάματος όσο και από τους κατασκευαστές με μόλις δύο εργοστασιακές συμμετοχές. Ενδεχομένως οι νέοι κανονισμοί με τον εξηλεκτρισμό των αγωνιστικών να δώσει μια νέα προοπτική στην μεθεπόμενη σεζόν.

Η ανακοίνωση για τα υβριδικά αγωνιστικά στο WRC έχει γίνει από το 2019 και την εξέλιξη του πιλοτικού υβριδικού συστήματος στον μπροστινό άξονα με ισχύ εξόδου περίπου 100 kW. Αυτή η έξτρα ισχύς των περίπου 136 ίππων θα προστίθεται στην ισχύ του κινητήρα καύσης με την συνολική να φτάνει στο peak της περίπου τα 500 άλογα.

Την κατασκευή του συστήματος (ηλεκτρονικά ισχύος και ηλεκτροκινητήρα) έχει αναλάβει η γερμανική εταιρία Compact Dynamics, μια εταιρία που ανήκει στην Schaeffler και έχει τεχνογνωσία από την Formula 1 και την Formula E.

Πηγή: Compact Dynamics

Την μπαταρία έχει αναλάβει η Kreisel Electric, αλλά η Compact Dynamics δεν έχει δώσει κάποια πρωτότυπη ώστε οι ομάδες να την δοκιμάσουν. Πάντως, αυτή θα μπει πίσω από το πλήρωμα και θα φορτίζει/ εκφορτίζει συνδράμοντας στην κίνηση του αγωνιστικού.

Επίσης, για να μειωθεί το κόστος για τις ομάδες οι διαθέσιμοι κινητήρες ανά ομάδα μειώνονται από τρεις σε δύο και καταργείται και το σύστημα αντί-lag, όπως αποφάσισε το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.

Τέλος να πούμε πως πέρα από το πιο «βαρύ» υβριδικό σύστημα στα αγωνιστικά Rally1 θα εξηλεκτριστούν με ήπια τεχνολογία 48V και τα Rally2. Για να δούμε τελικά αν το WRC θα πάρει τα πάνω του, με περισσότερες συμμετοχές, μεγαλύτερο ενδιαφέρον και ελπίζοντας μέχρι τότε το Ακρόπολις να μπει στο πρόγραμμα του 2022.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button