H κλασική οικογενειακή κατηγορία ζει και βασιλεύει. Τρανή απόδειξη η νέα γενιά της Octavia, την οποία δοκιμάζουμε σε μία έκδοση που τα έχει όλα!
Η μισή αλήθεια είναι η παραπάνω, η άλλη μισή είναι αυτή που έχει κατακλύσει την αγορά με SUV για όλα τα γούστα και τις απαιτήσεις. Παρά ταύτα δεν υπάρχει καλύτερο αμάξωμα για τις μακριές διαδρομές από τα κλασικά τριών όγκων με την Octavia να παραμένει στον δρόμο της όταν άλλες εταιρίες απλά απουσιάζουν (π.χ. η Toyota με το Avensis).
Σχεδιαστικά η νέα γενιά ξεχωρίζει από το σύγχρονο πρότυπο της μάρκας με ένα πιο κουρμπαριστό καπό και μάσκα που μοιάζει σα να βουτά προς τα εμπρός. Πίσω τα επίσης στενόμακρα φωτιστικά σώματα δίνουν μια δυναμική στο αμάξωμα με την ισορροπημένη σχεδίαση και δίχως υπερβολές. Άλλωστε ποτέ ένα Skoda δεν ξεχώριζε για την τολμηρή του σχεδίαση αφού ο πρωταρχικός στόχος είναι να είναι αποδεκτό από την πλειονότητα. Σχετικά με τις διαστάσεις η νέα Octavia και σε σχέση με την προηγούμενη είναι δύο πόντους μακρύτερη, ενάμιση φαρδύτερη και έναν ψηλότερη.
Πάντως, το ποιοτικό εσωτερικό με τα μαλακά πλαστικά έχει έναν έντονα high-tech χαρακτήρα με τις δεδομένες πλέον δύο οθόνες. Αυτή για το πίνακα οργάνων 10,25’’ έχει παρόμοιες θεματικές ενότητες (τρεις) όπως στο Karoq (το πρώτο Skoda με digital όργανα), ενώ ένα εφέ κατά τον χειρισμό αφορά στους πιεζοπεριστροφικούς διακόπτες που προεξέχουν από λιγάκι από την επιφάνεια του τιμονιού.
Η touch-screen 10’’ (8,25’’ στις πιο βασικές) διασφαλίζει πλήρη συνδεσιμότητα (σύνδεση smartphone µέσω SmartLink, για Android Auto, Apple CarPlay και MirrorLink) έχει τη λογική του νέου Golf με μια επιφάνεια χαμηλά και μπροστά της που λειτουργεί ως slider αυξομειώνοντας με το δάχτυλο το volume. Εντυπωσιακό, αλλά θα προτιμούσα να υπάρχει τουλάχιστον ένας κλασικός φυσικός διακόπτης. Επίσης, θεωρώ εργονομικό φάουλ την ενσωμάτωση των ρυθμίσεων του κλιματισμού στην οθόνη καταργώντας τους φυσικούς διακόπτες, ενώ όπως συμβαίνει στα σύγχρονα μοντέλα υπάρχουν μόνο θύρες USB-C.
Σχετικά με την οθόνη έχει πολύ καλά γραφικά και εξαιρετική απόκριση, αλλά το μενού θέλει λίγο χρόνο εξοικείωσης. Πάντως, την ώρα που οδηγείτε μην τρομάξετε αν ακούσετε την Laura (την ψηφιακή βοηθό που υποστηρίζει φωνητικές και ανέπαφες εντολές) να σας ρωτά αν χρειάζεστε την βοήθεια της. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι πολύ καλοί και ο διακόπτης στην θέση του επιλογέα ταχυτήτων απελευθερώνει περισσότερο χώρο. Όσον αφορά αυτούς για τους επιβάτες είναι υπεράνετοι, ενώ ακόμη και ο πίσω μεσαίος θα βρει τρόπο να βολευτεί. Όσον αφορά το χώρο αποσκευών, απλά είναι τεράστιος με 600 πολύ πρακτικά λίτρα που χωρούν ένα σωρό αποσκευές και με το grand coupe μεγάλο άνοιγμα μαζί με το κρύσταλλο.
photos: nmarinopoulos
Στον δρόμο δεν περίμενα τίποτε λιγότερο από τη νέα Octavia που πραγματικά είναι απόλαυση να βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι της. Ένα εξαιρετικά καλοστημένο οικογενειακό με ιδανική ρύθμιση ανάρτησης προς την άνεση και μια κορυφαία ποιότητα κύλισης με υποδειγματική σταθερότητα στο ταξίδι.
H έκδοση της δοκιμής μας είναι η «ταριφάδικη» δίλιτρη TDI με τον αποδοτικό και οικονομικό diesel των 150 ίππων. Συνεργάζεται άριστα με το επτάρι DSG και στο ταξίδι χορταίνεις τις ρεπρίζ με μία κατανάλωση στα περίπου 6 λίτρα/100 χλμ. Το όλο πακέτο είναι πραγματικά ιδανικό για όποιον κάνει πολλά ταξίδια και θέλει να φτάνει στον προορισμό του ατσαλάκωτος που σε κάνει να απορείς γιατί κάποιος να δώσει παραπάνω χρήματα για να αγοράσει π.χ. ένα αντίστοιχο Audi.
Στις στροφές η Octavia παίρνει λογικές κλίσεις και παρά την σχετικά μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης με το τιμόνι να έχει πολύ καλή πληροφόρηση και βάρος. Εδώ θα πρέπει να πούμε πως το μοντέλο της δοκιμής μας είχε τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (DCC) με το Sport να δίνει ένα πιο σπορ συνδυασμό και οι ζάντες ήταν 18άρες που παρά τα 45άρια λάστιχα δεν επηρεαζόταν τα επίπεδα άνεσης. Σημειώστε δε πως μία μέση κατανάλωση και με κίνηση στην πόλη κυμαίνεται στα 6,5-7,5 λίτρα/100 χλμ.
Στο δια ταύτα η Octavia μπορεί να μοιάζει σαν ένα «out of fashion» αυτοκίνητο, αλλά αυτό δεν επηρεάζει την αξία ενός ολοκληρωμένου, ευρύχωρου και καλοστημένου οικογενειακού που καταπίνει χιλιόμετρα και ταξιδεύει πολύ άνετα και οικονομικά. Η τιμή πώλησης ξεκινά από τις 19.500€ για την 1.0 TSI και φτάνει έως τον κορυφαίο συνδυασμό της δοκιμής μας (εδώ αναλυτικά οι τιμές της Octavia). Και κόντρα στην μόδα των SUV η Octavia είναι σίγουρο πως θα εκτιμηθεί δεόντως από όποιον την αποκτήσει…
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SKODA
Škoda Octavia Grand Coupé 2.0 TDI 150 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.968 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 81,0 x 95,5 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | Διαμήκης τοποθέτηση/ τετρακύλινδρος σε σειρά | |||
Ισχύς | 110 kW (150 PS) / 3.000-4.200 rpm | |||
Ροπή | 360 Nm (36,7 kgm) / 1.600 – 2.750 rpm | |||
Τροφοδοσία | Κοινή γραμμή τροφοδοσίας με υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 8,7 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 227 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,5 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) | 4,7 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 45 lt (AdBlue: 12 lt) | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 789 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 124 g/km (WLTP) | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Goodyear Eagle F1, 225/45 R18 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.689 x 1.829 x 1.470 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.543/1.535 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.686 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 600 – 1.55 lt | |||
Απόβαρο | 1.465 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 26.950€ (21.800€ με τους 116 ίππους) |