NEA

To Fiat 500 Electric 3+1 έχει μια επιπλέον πόρτα

Όπως είχε γίνει γνωστό το ηλεκτρικό 500 αποκτά μια πιο πρακτική έκδοση αμαξώματος με μια επιπλέον πόρτα.

Το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό Fiat 500 έχει παρουσιαστεί εδώ και μερικούς μήνες και σύντομα θα κυκλοφορήσει και στην ελληνική αγορά με την επιδοτούμενη τιμή να βρίσκεται λίγο πάνω από τις 30.000 ευρώ (αναμένονται και επίσημα οι τιμές). Ταυτόχρονα το ηλεκτρικό «πεντακοσαράκι» αποκτά μια νέα έκδοση αμαξώματος την οποία οι Ιταλοί έχουν ονομάσει πολύ απλά ως «3+1». Η οποία αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο του ηλεκτρικού 500.

Όπως το πρώτο 500 του 1957, του οποίου οι πόρτες άνοιγαν με αντίθετη φορά (προς τα πίσω), η επιστροφή του μοντέλου στις ρίζες του δημιούργησε μια όμορφη σύνδεση μεταξύ του παρελθόντος και του μέλλοντος. Το αποτέλεσμα είναι μια νέα έκδοση που θα είναι διαθέσιμη, τόσο στην hatchback, όσο και στην cabrio εκδοχή, η οποία δεν θα είναι ούτε ένα εκατοστό μεγαλύτερη από της 2θυρες εκδόσεις.

Η τρίτη «μικρή πόρτα» ανοίγει με αντίθετη φορά και λόγω της απουσίας της μεσαίας κολόνας επιτρέπει την ευκολότερη είσοδο στο πίσω κάθισμα, αλλά και την ευκολότερη τοποθέτηση πραγμάτων όπως το παιδικό κάθισμα. Με το κλείσιμο της πόρτας δεν υπάρχει διαφορά σε σχέση με τα υπόλοιπα 500. Το ίδιο στιλ, το ίδιο μέγεθος και με μια αύξηση του βάρους μόλις κατά 30 κιλά που δεν επηρεάζει στο ελάχιστο την οδική συμπεριφορά ή την κατανάλωση ενέργειας.

Σε επίπεδο ασφάλειας αξίζει να αναφερθεί ότι η «μικρή τρίτη πόρτα» μπορεί να ανοίξει μόνο όταν έχει ήδη ανοίξει η μπροστά πόρτα, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί ότι οι πίσω επιβάτες δεν θα την ανοίξουν κατά λάθος.

Το νέο ηλεκτρικό 500 3+1 “la Prima” ξεχωρίζει χάρη στα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας full LED, τους δίχρωμους τροχούς των 17” και τις νίκελ λεπτομέρειες στο αμάξωμα. Τα καθίσματα, το ταμπλό και το τιμόνι έχουν επένδυση από οικολογικό δέρμα, ενώ πλήρης είναι ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας που περιλαμβάνει τα πιο προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), όπως:

  • Ενεργό σύστημα Cruise Control (iACC) με λειτουργία διατήρησης κίνησης στη λωρίδα κυκλοφορίας
  • Σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας
  • Σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων
  • Σύστημα πρότασης ιδανικής ταχύτητας
  • Σύστημα ελέγχου κίνησης στη λωρίδα κυκλοφορίας
  • Πίσω κάμερα υψηλής ευκρίνειας με δυναμικές γραμμές κίνησης
  • Σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης 360° και σύστημα επόπτευσης τυφλών σημείων
  • Αυτόματα φώτα και καθαριστήρες
  • Σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης
  • Ηλεκτρικό χειρόφρενο

Τα παραπάνω στοιχεία προσφέρουν –για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο πόλης- δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Παράλληλα η έκδοση εφοδιάζεται με αυτόματο σύστημα κλιματισμού, σύστημα ταχυφόρτισης 85 kW και καλώδιο Mode 3 των 11 kW για φόρτιση στο σπίτι ή σε δημόσιο δίκτυο.

Σε επίπεδο συνδεσιμότητας, το νέο σύστημα πολυμέσων UConnect 5 περιλαμβάνει: οθόνη 7″ TFT στο ταμπλό, οθόνη αφής 10.25″ με σύστημα πλοήγησης, ψηφιακό ραδιόφωνο, ασύρματη σύνδεση mirroring με CarPlay / Android Auto, ασύρματη φόρτιση και το Uconnect Box (σύστημα τηλεματικών υπηρεσιών).

Το νέο ηλεκτρικό 500 3+1 θα είναι επίσης διαθέσιμο στις εκδόσεις Passion και Icon, καθώς και στη βασική Action. Η τελευταία δεν θα έχει τη μπαταρία των 42 kWh των άλλων δύο αλλά μια μικρότερη με ενεργειακή χωρητικότητα 23,8 kWh, προκειμένου και η τιμή της είναι πιο προσιτή. Έτσι η αυτονομία της θα είναι 180 χιλιόμετρα κατά WLTP -οι δύο άλλες εκδόσεις θα μπορούν να καλύψουν θεωρητικά μέχρι και 320 χιλιόμετρα- ο ηλεκτροκινητήρας της θα αποδίδει 100 ίποους (έναντι 120) και η τελική της ταχύτητα θα περιορίζεται στα 135 χλμ./ ώρα αντί για τα 150 των πιο ακριβών εκδόσεων του ηλεκτρικού 500. 

Επίσης θα μπορεί να φορτίζει με ταχυφορτιστή ισχύος έως 50 kW και όχι 82 kW όπως οι πιο πλούσιες και ακριβές εκδόσεις. 

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button