MUST_READΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai i20 1.0T 100hp 7DCT 48V Hybrid [test drive]

Ένας από τους πιο βασικούς παίχτες της κατηγορίας των supermini μπαίνει γερά στο παιχνίδι βελτιωμένος σε κάθε του σημείο.

Όπως και να το κάνουμε η κατηγορία των supermini θα έχει πάντα την τιμητική της για ευνόητους λόγους. Είναι η επιλογή που προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους, ευέλικτες διαστάσεις, καλές τιμές πώλησης και το κυριότερο είναι τόσο βελτιωμένη που πλέον μπορείς να κάνεις μακρινά ταξίδια και να βγαίνεις ακόμη πιο ξεκούραστος. Ακόμη και στην κυρίαρχη εποχή των SUV μοντέλα όπως το i20 συνεχίζουν να πρωταγωνιστούν αφού παραμένουν μια value for money επιλογή. Ακόμη και στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας που είναι φορτωμένο με τα σχεδόν τα πάντα.

Με την πρώτη ματιά η νέα 3η γενιά του i20 ξεχωρίζει από την πιο αιχμηρή σχεδίαση και τη νέα μάσκα που την αγκαλιάζουν οι προβολείς. Γενικότερα το αμάξωμα έχει μια πιο δυναμική εμφάνιση («Sensuous Sportiness» ονομάζουν οι Κορεάτες το νέο μοτίβο) με περισσότερα νεύρα. Το πίσω μέρος έχει φωτιστικά σώματα που εκτείνονται στα φτερά (η θέση της τάπας της βενζίνης μας θυμίζει προηγούμενο Ford Focus) και τα γεφυρώνει μια ρίγα. Όμορφο είναι το εφέ με το σκούρο πίσω κρύσταλλο (που μας παραπέμπει λίγο σε Skoda Scala), ενώ στιλάτες είναι και οι 17άρες ζάντες.

Γενικότερα το σύνολο του i20 είναι πολύ πιο όμορφο από ότι δείχνει στις φωτογραφίες. Από πλευράς διαστάσεων το νέο i20 έχει μακρύνει ελάχιστα κατά 0,5 εκατοστά, έχει χαμηλώσει κατά 2,4 εκ. και έχει φαρδύνει σημαντικά (κατά 3 εκ.) για χάρη των χώρων. Τους τελευταίους ευνοεί και το μακρύτερο κατά 3 εκ. μεταξόνιο. Έτσι, οι χώροι είναι αισθητά μεγαλύτεροι για τους επιβάτες με τους πίσω να κάθονται άνετα ακόμη και αν οι μπροστινοί είναι αναστήματος κοντά στα 1,85 μέτρα. Ο αέρας τόσο για τα γόνατα όσο και για τα κεφάλια τους είναι ικανοποιητικός, ενώ οι ράχες των καθισμάτων θα αρέσουν σε όσους προτιμούν τις σφιχτές «γερμανικού» τύπου. Σχετικά με το πορτμπαγκάζ να πούμε πως στην 48V ήπια υβριδική έκδοση η χωρητικότητα μειώνεται στα 262 λίτρα λόγω της έξτρα μπαταρίας. Στα υπόλοιπα i20 είναι στα 352 λίτρα, μια τιμή πάνω από το μέσο όρο.

Το ταμπλό του νέου i20 υιοθετεί την ίδια λογική με του μικρότερου i10 με τον πίνακα οργάνων να βρίσκεται κοντά και στο ίδιο ύψος με την οθόνη αφής. Ο πρώτος είναι ψηφιακός 10,25’’ και διαθέσιμος σε όλες τις εκδόσεις εκτός της βασικής (δείτε εδώ τις εκδόσεις εξοπλισμού). Διαθέτει τρεις θεματικές ενότητες οι οποίες όμως μπορούν να επιλεχθούν και ανεξάρτητα από τα προφίλ οδήγησης (Eco, Normal, Sport). Προσωπικά θεωρώ πως οι πιο γουστόζικες είναι η Eco και Sport. Εκτός της βασικής έκδοσης στάνταρ είναι και η οθόνη αφής 8’’ με τα απέριττα γραφικά και την πολύ καλή απόκριση στην λειτουργία της με πλήρη υποστήριξη σε συνδεσιμότητα. Τα σκληρά πλαστικά έχουν μεν καλό και προσεγμένο φινίρισμα αλλά κυριαρχούν σε ολόκληρο το ταμπλό.

Ειδικά στην top έκδοση της δοκιμής μας θα μπορούσαν να υπάρχουν και μερικές μαλακές επενδύσεις (π.χ. η λαβή του χειρόφρενου είναι πλαστική όπως και του επιλογέα) προσφέροντας μια premium νότα αλλά προφανώς οι Κορεάτες έχουν ως στόχο να διατηρηθεί το κόστος χαμηλά (π.χ. όπως στην περίπτωση του VW T-Roc). Ακόμη και έτσι πάντως δείχνουν πως αντέχουν στο χρόνο. Πάντως, οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι βολικοί (μου αρέσουν αυτές στις λαβές των θυρών), υπάρχουν δύο πρακτικές ποτηροθήκες και αρκετές θύρες USΒ-B (μια ταχείας φόρτισης).

photos: nmarinopoulos

Στον δρόμο το i20 είναι υποδειγματικό με το ισορροπημένο set-up της ανάρτησης να σε κερδίζει μονομιάς. Έχει σωστή ρύθμιση ώστε να είναι τόσο μαλακή ώστε να έχει το «βάθος» για να απορροφά τις ανωμαλίες και τόσο σφιχτή ώστε να περιορίζονται οι κλίσεις στις στροφές. Στον ανοιχτό δρόμο το i20 έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης με πολύ καλά επίπεδα ηχομόνωσης, ενώ από τις στροφές περνά με άνεση και εμπνέοντας απόλυτη εμπιστοσύνη χάρη στα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.

Το μοντέλο της δοκιμής μας είναι με τον τρικύλινδρο 1.000άρη των 100 ίππων που για την περίσταση συνδυάζεται με ήπιο 48V υβριδικό σύστημα και το αυτόματο διπλόδισκο κιβώτιο 7DCT. Πρόκειται για ένα συνδυασμό που επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από το προφίλ οδήγησης. Στο Eco η απόδοση του κινητήρα πέφτει και το κιβώτιο αλλάζει πιο αργά αλλά ομαλά στροφές. Στο Sport η αύξηση της ισχύος είναι έντονη, ενώ το κιβώτιο αλλάζει ψηλότερα και πιο γρήγορα σχέση. Η επιλογή μου ήταν το πρόγραμμα Normal με τις ψηφιακές ενδείξεις του Sport (ή Eco, όπως προανέφερα). Σε κάθε περίπτωση οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές και με το τιμόνι να αλλάζει ορθά βάρος προσφέροντας πάντα σωστή πληροφόρηση. Όσο για την κατανάλωση αυτή κυμάνθηκε στα περίπου 7,5-8 λίτρα/ 100 χλμ.

Στο σημείο αυτό να αναφέρω πως το 100άρι i20 προσφέρεται στις ίδιες εκδόσεις και δίχως το mild hybrid σύστημα, όπως μπορείτε να δείτε στον παρακάτω πίνακα. Αν με ρωτούσατε προσωπικά θα επέλεγα τις απλές εκδόσεις, τόσο για την διαφορά κόστους (στο αυτόματο μοντέλο της δοκιμής μας Distinctive είναι στα 700 ευρώ, στις βασικές Exclusive manual φτάνει τα 1.000) όσο και για το μικρό όφελος στην κατανάλωση το οποίο θεωρητικά φτάνει έως το 4% (πρακτικά είναι μικρότερο).

Τέλος, θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρω πως όλες οι εκδόσεις του i20 έχουν βάσει τις τιμής τους ότι χρειάζεται και από την βασική προσφέρεται το πακέτο S-10 SmartSense με όλα τα συστήματα υποβοήθησης άνεσης και ασφάλειας του οδηγού, όπως αυτό της αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης που θεωρώ πολύ σημαντικό, όπως είναι η αξιοπιστία των αυτοκινήτων Hyundai με 5ετή εγγύηση.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai i20 1.0 TGDi 100hp 7DCT 48V Hybrid – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 84,0 × 71,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος
Ισχύς 73,5 kW (100 PS) / 4.500 rpm
Ροπή 172 Nm (17,5 kgm) / 1.500-4.000 rpm
Τροφοδοσία/ υποβοήθηση Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό/ σύστημα mild hybrid 48V με μίζα ιμάντα με γεννήτρια/ δυναμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,4 sec
Τελική ταχύτητα 185 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,8 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 5,3 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 512 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 117-121 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Ventus Prime3, 215/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.040 x 1.775 x 1.450 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.539/1.543 mm
Μεταξόνιο 2.580 mm
Χώρος αποσκευών 262 lt (352 στις μη 48V εκδόσεις, 434 με κιτ επισκευής)
Απόβαρο 1.190-1.300 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 16.190€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!