ΔΟΚΙΜΕΣ

Dacia Duster 1.0 ΤCe & 1.0 ΕCO-G (υγραέριο LPG) [test drive]

Στο πνεύμα της εποχή αλλά και το περιβόητου VFM (Value For Money) εξακολουθεί να κινείται το Duster με τον 1.000άρη κινητήρα που τον δοκιμάζουμε και στην LPG έκδοσή του που καίει υγραέριο.

Απάντηση σε όσους ψάχνουν όχημα ελευθέρου χρόνου με τίμημα όχι μια περιουσία, αλλά μια VFM λύση, δίνει για μία ακόμη φορά η Dacia, με την πρόταση του Duster 1.0 TCe. Με τιμή εκκίνησης από τα 13.580€ (από 14.180€ το ECO-G με εναλλακτικό καύσιμο υγραέριο) το Duster δεν βρίσκει αντίπαλο στην κατηγορία που δεν φείδεται επιλογών.

Απόδειξη τούτου, το γεγονός ότι το Duster είναι το πιο εμπορικό μοντέλο της φίρμας σε Ελλάδα και Ευρώπη και όχι άδικα θα υποστηρίξει ο κάτοχος του. Και αν ρωτήσετε κάποιον από όσους βρίσκονται πίσω από το τιμόνι θα σας μιλήσει για ένα πραγματικά οικονομικό SUV με απόσταση 20,5 εκατοστά από το έδαφος, διαστάσεις και χώρους που εξασφαλίζουν την άνετη μεταφορά έως πέντε ατόμων και οδηγική συμπεριφορά που δεν θα προβληματίσει σε καμία συνθήκη με άνετα χαρακτηριστικά.

Βρέθηκα για αρκετές μέρες στο τιμόνι ενός Duster 1.0 TCe, στην πιο πλούσια έκδοση του και πραγματικά για μια ακόμη φορά το Duster μας επιβεβαίωσε γιατί είναι Best Seller στην κατηγορία. Με το ελκυστικό και brutal παρουσιαστικό του να μην περνά απαρατήρητο στο δρόμο, το Duster είναι ένα ευκολοδήγητο όχημα ελευθέρου χρόνου, που θα ικανοποιήσει τις ανάγκες του κατόχου του.

photos: nmarinopoulos

Αν τώρα θέλει να δοκιμάσει τις αντοχές του σε δύσκολες διαδρομές, ας επιλέξει την τετρακίνητη έκδοση του για να μην βρεθεί σε απρόοπτα. Στο σημείο αυτό αξίζει να διενεργηθεί μια έρευνα πόσοι από τους κατόχους τετρακίνητων οχημάτων τα ρίχνουν στη μάχη της λάσπης. Σε κάθε περίπτωση και το προσθιοκίνητο Duster θα σε “βγάλει” ασπροπρόσωπο ακόμη και σε δύσκολους χωματόδρομους εκμεταλλευόμενο την απόσταση του από το έδαφος (που δεν έχει διαφορά από την 4χ4 έκδοση).

Ο τρικύλινδρος 1.000άρης κινητήρας με τα 100 άλογα και την ροπή των 160 Nm ροπής στις 2.750 σ.α.λ. είναι  προϊόν της συμμαχίας Renault-Nissan και αντικαθιστά τον ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο 1.6 SCe κινητήρα που απέδιδε 115 άλογα. Με όπλο τη ροπή του, η κίνηση στην πόλη είναι ένα από τα ισχυρά χαρτιά του, κάτι που θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τον κάτοχο του, αφού το manual μηχανικό σύνολο με την σχετικά κοντή κλιμάκωση των 5 σχέσεων εκμεταλλεύεται τη ροπή του μοτέρ και στις χαμηλές σ.α.λ. επιτρέπει την κίνηση με μια και δυο ταχύτητες παραπάνω… Για τους λάτρεις των αριθμών, το «100άρη» Duster πραγματοποιεί σε 12,5 δλ. τα 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 168 χλμ./ώρα.

Πολύ σημαντική για αρκετούς είναι το Duster ECO-G που καταναλώνει εναλλακτικά υγραέριο. Πρόκειται για το ίδιο μοτέρ 1.0 με την μόνη διαφορά πως υπάρχει εργοστασιακή τοποθέτηση του κιτ LPG που περιλαμβάνει την σχετική μετατροπή του κινητήρα, την τοποθέτηση της φιάλης κάτω από το πορτμπαγκάζ και ένα ειδικό διακοπτάκι αριστερά στο ταμπλό που πληροφορεί για τα αποθέματα του υγραερίου και επιτρέπει την χειροκίνητη εναλλαγή καυσίμου (η default λειτουργία είναι η LGP). Κάτι πολύ σημαντικό είναι πως διατηρείται η 5ετής εγγύηση της Renault, ενώ η δεξαμενή του LPG 34 λίτρων τοποθετείται στην θέση της ρεζέρβας και δεν επηρεάζει τα 445 λίτρα του χώρου αποσκευών.

Στον δρόμο το εντυπωσιακό είναι πως ο απλός 1.0 TCe σε σχέση με τον 1.0 ECO-G (που έχει ίδια ισχύ και 170 Nm/2.000 σ.α.λ.) δεν παρουσιάζει αισθητές αλλαγές στην λειτουργία του. Και αν υπάρχουν περισσότερο αισθητές είναι στο χαμηλότερο κόστος χρήσης αφού το υγραέριο κοστίζει σχεδόν το μισό αφού παρά την μεγαλύτερη κατανάλωση LPG είναι σημαντικά φτηνότερο. Έτσι, με περίπου 8,5 λίτρα/100 χλμ. κατανάλωση υγραερίου και περίπου 7,5 λίτρα/100 χλμ. με αμόλυβδη η συνολική αυτονομία ξεπερνά χαλαρά τα 1.000 χιλιόμετρα!

Να υπογραμμιστεί το γεγονός ότι η τιμή του   υγραερίου φέτος κινήθηκε από τα 0,59 λεπτά έως 67 ανά λίτρο στην Αττική, ανάλογα το πρατήριο, κάτι που σημαίνει ότι τα 100 χλμ. κοστίζουν 5 ευρώ περίπου με τη χρήση τού αερίου. Τιμές εξαιρετικές για τη φύση του οχήματος αλλά και την τσέπη του καταναλωτή.

Τώρα, η αίσθηση που αφήνει στον οδηγό του το Duster είναι εξαιρετική, τόσο σε επίπεδο κατευθυντικότητας όσο και σε επίπεδο άνεσης. Το ταξίδι στην καμπίνα του Duster είναι ήσυχο και δεν έχει σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και τους αεροδυναμικούς θορύβους που αναπτύσσονταν. Ναι, το Duster πατάει σαν… γαλλικό αυτοκίνητο, ενώ και το σύστημα πέδησης είναι απροβλημάτιστο. Για όσους δεν έχουν ζήτημα με τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό, το Duster θα τους αποζημιώσει με την καλή συναρμογή τους και το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής 7 ιντσών και λογισμικό που είναι απλό στη χρήση και συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto.

Η Dacia προσφέρει εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών σε όλες τις εκδόσεις του Duster που καίνε και υγραέριο, που συνδυάζεται με παροχή 3 ετών δωρεάν οδικής βοήθειας, όπως και σε όλη τη γκάμα των μοντέλων της στην Ελλάδα. Ως επίλογος, να σημειωθεί ότι το Duster που διανύει ήδη την δεύτερη δεκαετία του,  πέραν της ανταγωνιστικής τιμής του ως καινούριο, ακόμα και ως μεταχειρισμένο δεκαετίας κλπ., διατηρεί υψηλές τιμές μεταπώλησης ενδεικτικό της τίμιας πρότασης που προσφέρει στο ευρύ κοινό. Και όπως είπα νωρίτερα, αν ρωτήσετε κάποιον κάτοχο ενός Duster έχει πολύ ενδιαφέρον το τι θα σας πει για τα χρήματα που κατέβαλλε για να αποκτήσει ένα ολοκληρωμένο SUV.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων DACIA

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Dacia Duster 1.0 TCe Dacia Duster Eco-G
Κυβισμός 999 cc 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 81,3 mm 72,2 x 81,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 74 kW (100 PS) / 5.000 rpm 74 kW (100 PS) / 5.000 rpm
Ροπή 160 Nm (16,3 kgm) / 2.750 rpm 170 Nm (17,3 kgm) / 2.000 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση Διπλού καυσίμου: Ψεκασμός πολλάπλών σημείων, υπερτροφοδότηση + Υγραέριο LPG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,5 sec 13,8 sec
Τελική ταχύτητα 173 km/h 168 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,5 lt/100 km με LPG: 8,5 lt/100 km
Μέση τυποποιημένη WLTP 6,1 lt/100 km LPG: 6,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt +LPG: 34 lt  (19 kg)
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 667 km LPG: 400 km (συνολική 1.067 km)
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 138 g/km (WLTP) 128 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza T005, 215/60 R17 Bridgestone Turanza T005, 215/60 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση 
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος:
4.341 x1.804×1.693 mm
210 χιλιοστά
4.341 x1.804×1.693 mm
210 χιλιοστά
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.563/1.570 mm 1.563/1.570 mm
Μεταξόνιο 2.674 mm 2.674 mm
Χώρος αποσκευών 445-1.478 lt 445-1.478 lt
Απόβαρο 1.266 kg 1.327 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 13.580€

από 14.580€

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button