ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Η SEAT επενδύει σε ένα πρωτοποριακό κέντρο δοκιμών κινητήρων στη Νότια Ευρώπη

Από τον Καύκασο μέχρι την Κοιλάδα του Θανάτου, στο Martorell: ένας κλιματικός θάλαμος προσομοιώνει ακραίες καταστάσεις, με θερμοκρασίες μεταξύ -40 και + 65 βαθμών και μέχρι 5.000 μέτρα υψόμετρο.

Στο πλαίσιο της συνεχούς δέσμευσής της στην καινοτομία και στο μέλλον της εταιρείας, το οποίο επικεντρώνεται στην ηλεκτροκίνηση, η SEAT έχει επενδύσει περισσότερα από 30 εκατομμύρια ευρώ τα τελευταία χρόνια για να δημιουργήσει το πιο προηγμένο κέντρο δοκιμών κινητήρων στη Νότια Ευρώπη. Οι εγκαταστάσεις είναι εξοπλισμένες με εννέα πολυενεργειακούς πάγκους δοκιμών, οι οποίοι επιτρέπουν τη διεξαγωγή διαφορετικών τύπων δοκιμών σε κινητήρες εσωτερικής καύσης, ηλεκτρικούς, υβριδικούς και CNG, με στόχο να εξασφαλίζεται ότι πληρούν τις απαιτήσεις ποιότητας, εκπομπών ρύπων, ανθεκτικότητας και επιδόσεων, καθ ‘ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους.

Η επένδυση έχει πραγματοποιηθεί τα τελευταία 5 χρόνια και έχει οδηγήσει σε ένα κέντρο με  ικανότητα να διεξάγει 14.300 δοκιμές κινητήρων ετησίως, από ένα πρώιμο στάδιο ανάπτυξης έως τις δοκιμές που θα απαιτηθούν για τη μετέπειτα έγκριση τύπου τους. Οι εγκαταστάσεις περιλαμβάνουν επίσης ένα κλιματικό θάλαμο, ικανό να προσομοιώνει ακραίες συνθήκες οδήγησης, μεταξύ -40 και + 65 βαθμών και μέχρι υψόμετρο 5.000 μέτρων, και έναν αυτοματοποιημένο πύργο χωρητικότητας 27 οχημάτων, ο οποίος τα διατηρεί σε σταθερή θερμοκρασία 23 βαθμών για να εξασφαλίσει ότι είναι σε άριστη κατάσταση για τις δοκιμές.

200 άτομα εργάζονται σε αυτό το κέντρο ανάπτυξης, που βρίσκεται στο Τεχνικό Κέντρο, σε 3 καθημερινές βάρδιες, 24 ώρες την ημέρα, 6 ημέρες την εβδομάδα. Διεξάγουν δοκιμές που τους επιτρέπουν να δοκιμάσουν κινητήρες για διαφορετικές μάρκες του ομίλου Volkswagen.

Ο αντιπρόεδρος της SEAT για το R&D Dr. Werner Tietz τόνισε ότι «το έργο αυτό εδραιώνει τη θέση της SEAT ως μία από τις πιο προηγμένες εγκαταστάσεις ανάπτυξης οχημάτων στην Ευρώπη. Οι νέες εγκαταστάσεις κινητήρων και η υψηλή τεχνική ικανότητα των ομάδων επιτρέπουν τη δοκιμή και τη βαθμονόμηση νέων κινητήρων κατά τη φάση ανάπτυξης τους, ώστε να εξασφαλίζεται η βέλτιστη απόδοση για την SEAT και τη CUPRA, καθώς και για τις διάφορες μάρκες του Ομίλου, με ιδιαίτερη έμφαση στους υβριδικούς και ηλεκτρικούς κινητήρες».

Υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις

Το κέντρο ανάπτυξης του κινητήρα είναι εξοπλισμένο με εννέα πάγκους κινητήρων, στους οποίους δοκιμάζονται και βαθμονομούνται οι χωρητικότητές τους ανάλογα με τον τύπο του οχήματος στον οποίο πρόκειται να τοποθετηθεί ο κινητήρας. Έτσι, κατά τη διάρκεια της φάσης ανάπτυξης, ρυθμίζονται πτυχές όπως η έγχυση καυσίμου, η πρόσληψη αέρα ή η ισχύς και γίνονται προσομοιώσεις ακραίας οδήγησης για την παρατήρηση της απόκρισης τους σε έκτακτες καταστάσεις.

Επιπλέον, οι εγκαταστάσεις διαθέτουν εργαστήριο εκπομπών που εκτελεί περισσότερους από 80 διαφορετικούς τύπους δοκιμών σε κάθε όχημα, σύμφωνα με τις απαιτήσεις έγκρισης των διαφόρων παγκόσμιων κανονισμών. Είναι επίσης εξοπλισμένες με συσκευές PEMS, το φορητό σύστημα μέτρησης εκπομπών ικανό να παρακολουθεί τα δεδομένα κίνησης του οχήματος και το οποίο χρησιμοποιείται για την εκτέλεση των δοκιμών RDE (πραγματικές εκπομπές οδήγησης) που απαιτούνται για την ανάλυση της κατανάλωσης και των εκπομπών των αυτοκινήτων σε πραγματικές καταστάσεις οδήγησης, στο πλαίσιο των διαδικασιών έγκρισης τύπου.

Το κέντρο του κινητήρα διαθέτει επίσης πάγκο δοκιμών ανθεκτικότητας, όπου τα πρωτότυπα και τα οχήματα διανύουν μέχρι 200.000 χιλιόμετρα στον κυλιόμενο δρόμο, χωρίς διαλείμματα, ενώ η απόδοση του κινητήρα αναλύεται ανά πάσα στιγμή. Επιπλέον, η SEAT έχει εγκαταστήσει ένα σύστημα που ανακτά την ενέργεια που παράγεται από τους κυλίνδρους και την επιστρέφει με τη μορφή ηλεκτρικής ενέργειας για μεταγενέστερη κατανάλωση.

Από τον Καύκασο μέχρι την Κοιλάδα του Θανάτου, χωρίς να αφήσεις το Martorell

Μία από τις μοναδικές εγκαταστάσεις στο Κέντρο Δοκιμών κινητήρα είναι ο κλιματικός θάλαμος, όπου προσομοιώνονται ακραίες θερμοκρασίες και ατμοσφαιρικές πιέσεις, που μεταβάλλονται μεταξύ των συνθηκών των βουνών του Καυκάσου σε εκείνες της Κοιλάδας του Θανάτου της Καλιφόρνιας, μέσα σε λίγες ώρες. Με αυτόν τον τρόπο, ο θάλαμος καθιστά δυνατή τη δοκιμή της απόδοσης των κινητήρων και την προσομοίωση της οδήγησης, με τη βοήθεια ρομπότ, σε ακραίες συνθήκες. Με αυτές τις προσομοιώσεις, είναι δυνατόν να αναλυθεί ο τρόπος με τον οποίο τα οχήματα με διαφορετικούς κινητήρες ανταποκρίνονται, προκειμένου να διασφαλιστεί η απόδοση των αυτοκινήτων που τελικά θα φτάσουν στους πελάτες.

Εκτός από αυτό το κέντρο ανάπτυξης κινητήρων και ως ένα βήμα προς τα εμπρός στη δέσμευσή της για την ηλεκτροκίνηση, η SEAT έχει επίσης αρχίσει να κατασκευάζει το μελλοντικό Κέντρο Δοκιμών Ενέργειας (TCE) στο Martorell, το νέο εργαστήριο μπαταριών της. Το νέο κέντρο, το οποίο απαιτεί επένδυση άνω των 7 εκατομμυρίων ευρώ, θα αναπτύξει και θα δοκιμάσει διάφορα ενεργειακά συστήματα για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα. Η κατασκευή του TCE περιλαμβάνεται στο επενδυτικό σχέδιο 5 δισεκατομμυρίων ευρώ που ανακοίνωσε η εταιρεία και έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2021. Η εγκατάσταση των 1.500 τετραγωνικών μέτρων θα περιλαμβάνει διαφορετικές περιοχές δοκιμών μπαταριών μέσης και υψηλής τάσης και διαφορετικών φορτιστών που χρησιμοποιούνται σε ολόκληρο το φάσμα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button