ΑΓΩΝΕΣ

Tι είναι το Halo και από τι αποτελείται η πυρίμαχη “πανοπλία” των πιλότων στην Formula 1;

Πηγή φωτογραφίας: @HaasF1Team (Twitter)

Αυτό που έσωσε την ζωή του Romain Grosjean για τα 10-15 δευτερόλεπτα που έμεινε στην πύρινη λαίλαπα ήταν η πυρίμαχη πανοπλία του. Νωρίτερα ήταν το Halo.

Τα μέτρα ασφαλείας στην Formula 1 είναι αναμφίβολα πολύ υψηλά, αφού μετά το τραγικό συμβάν του Senna και τον πολύ άτυχο Bianchi (που έχασε την ζωή του μετά από εννέα μηνών κόμμα) είδαμε χτες το απίστευτο συμβάν με το μονοθέσιο του Romain Grosjean.

Το μονοθέσιο της Haas έπεσε σφόδρα πάνω στην μπαριέρα, την διαπέρασε, κόπηκε στα δύο και το μπροστινό μισό έμεινε μαζί με τον Γάλλο να φλέγεται. Νωρίτερα, την ζωή του είχε σώσει το Halo, το παράξενο και όχι τόσο καλαίσθητο σύστημα που είχε ανακοινώσει η FIA το 2018.

Στόχος του είναι να προστατεύει τους πιλότους από αντικείμενα που εκτοξεύονται από προπορευόμενα αυτοκίνητα και στην προκειμένη περίπτωση από το κάρφωμα στην μπαριέρα. Και όπως θα δείτε στο παρακάτω βίντεο o Grosjean ήταν ανάμεσα στους πιλότους που αντιδρούσαν για το Halo, αλλά μετά από αυτό που έπαθε άλλαξε εντελώς άποψη.

To βασικό ήταν πως ο Grosjean διατήρησε τις αισθήσεις του αλλιώς δεν θα μπορούσε να βγει από το κομμένο μονοθέσιο που φλεγόταν και που έμεινε για πάνω από 20 δευτερόλεπτα. Για όσο κράτησε η πύρινη κόλαση αυτό που τον προστάτευε ήταν η πυρίμαχη φόρμα του, τα εσώρουχα, τα παπούτσια και τα γάντια του. Για αυτό και το μόνο που έπαθε ήταν μερικά εγκαύματα στα χέρια του και στους αστραγάλους, και ίσως κάποιο ραγισμένο πλευρό.

Το σημαντικό είναι πως ο Γάλλος γλύτωσε με επιπόλαιους τραυματισμούς και χάρη στο όλο πακέτο ασφαλείας που φορούν οι πιλότοι. Όπως είναι η φόρμα που αποτελείται από το σύνθετο υλικό Nomex το οποίο μεταξύ άλλων προστατεύει από τις φλόγες και την υψηλή θερμοκρασία.

Από το ίδιο υλικό είναι φτιαγμένα από τα γάντια έως την εσωτερική κουκούλα (την γνωστή μπαλακλάβα), ενώ λαμβάνεται υπόψη και η σωστή σύνθεση για καλό εξαερισμό και απορροφητικότητα ιδρώτα. Οι βασικές προδιαγραφές του υλικού Nomex είναι να αντέχει σε θερμοκρασίες έως 600-800 βαθμών Κελσίου, να μην αρπάζει για τουλάχιστον 10-11 δευτερόλεπτα και σε αυτό το διάστημα να διατηρεί στην εσωτερική του επένδυση την θερμοκρασία κάτω από τους 41 βαθμούς.

Από το Nomex υλικό σε πιο λεπτές στρώσεις και επενδύσεις αποτελούνται ακόμη και τα εσώρουχα τα οποία βάσει προδιαγραφών είναι για 15 χρήσεις. Τα γάντια έχουν συνδυασμό Nomex και δέρματος και είναι τόσο λεπτά όσο χρειάζεται για να έχει την βέλτιστη αίσθηση ο οδηγός. Και τα παπούτσια είναι από δέρμα και έχουν πολύ λεπτή σόλα ώστε ο οδηγός να έχει την βέλτιστη αίσθηση των πεντάλ και ίσως για αυτό να έχασε το ένα στην προσπάθεια του να απεγκλωβιστεί ο Grosjean. Βέβαια, πέρα από όλα τα συστήματα ασφάλειας, το πολύ σημαντικό σε κάθε σύγκρουση είναι να έχεις και την τύχη με το μέρος σου. Και ο Bianchi δεν την είχε…

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!